Sov godt lillevenn ❤️

Mammaine:)

Forelsket i forumet
Da er jeg en av de som dessverre kom inn i dette forumet , og jeg trenger noen råd av dere. Hun klarte seg i over 22 uker men så sluttet hjerte å slå. Det knuser meg så inderlig å skulle måtte føde henne og ikke få hun med meg hjem.

Har dere noen råd ? Hva gjorde dere? Hvor lenge varte fødsel osv osv . Det gjør så inderlig vondt ❤️
 
Last edited:
Så inderlig vondt å lese dette :( ❤️❤️❤️
Jeg hadde rier i 6 timer, mildere i starten også ganske intenst og uten pauser siste stunden. Trengte ikke full åpning før hun kom ut. Trodde det skulle være rart, men føltes helt naturlig å få henne på brystet rett etter hun kom ut, mens hun enda var varm.
Eneste tipsene jeg har er å bruke den bittelille tiden man får. Å ha mange bilder har hjulpet meg, både av ansikt men også små detaljer som små hender og føtter. Fikk fot og håndavtrykk som føden lagde til oss.

Spør om hva du vil, enten her eller på Pm ettersom hva du ønsker.

Styrkeklemmer til deg ❤️
 
Så inderlig vondt å lese dette :( ❤️❤️❤️
Jeg hadde rier i 6 timer, mildere i starten også ganske intenst og uten pauser siste stunden. Trengte ikke full åpning før hun kom ut. Trodde det skulle være rart, men føltes helt naturlig å få henne på brystet rett etter hun kom ut, mens hun enda var varm.
Eneste tipsene jeg har er å bruke den bittelille tiden man får. Å ha mange bilder har hjulpet meg, både av ansikt men også små detaljer som små hender og føtter. Fikk fot og håndavtrykk som føden lagde til oss.

Spør om hva du vil, enten her eller på Pm ettersom hva du ønsker.

Styrkeklemmer til deg ❤️
Takk for at du tok deg tid å svare . Kan jeg få spørre hvor langt du var på vei ?
 
Trist å høre om lille jenta di.. :(:Heartred
Jeg fødte ei lita jente selv for 3 uker siden og har ikke skrevet noe innlegg inne her enda, så dette blir første.. hun var 430g og 27 cm da hun ble født i uke 21+3. Å sette igang fødsel vil gjøre vondt, men du får godt med smertestillende så det er ikke noe å bekymre seg for. Fødselen med rier tok litt over 9 timer for meg. Mitt beste råd er som nevnt tidligere, bruk den lille tiden man får.. Ta bilder, avtrykk, vi kjøpte en liten bamse og et pledd hun fikk med seg og ble gravlagt med. Jenta vår døde under fødselen, så hun bar ikke preg av å ha vært død når hun kom. Høres kanskje rart ut, men jeg sov noen timer med henne i armene den natten (hun kom på kvelden), sang for henne og fikk sakt det jeg ønsket å si, jeg er ikke religiøs av meg men sykehuspresten var også innom. Gjør heller mer enn for lite tenker jeg. Nå står jeg å angrer på at jeg ikke valgte egen gravstein istedefor minnelund.. gravstein hadde passet oss bedre.. men det er mange store beslutninger som skal taes på kort tid i en allerede tøff situasjon så det er ikke så lett å se og tenke klart hva som blir riktig for en selv.. sender en stor styrkeklem.
 
Trist å høre om lille jenta di.. :(:Heartred
Jeg fødte ei lita jente selv for 3 uker siden og har ikke skrevet noe innlegg inne her enda, så dette blir første.. hun var 430g og 27 cm da hun ble født i uke 21+3. Å sette igang fødsel vil gjøre vondt, men du får godt med smertestillende så det er ikke noe å bekymre seg for. Fødselen med rier tok litt over 9 timer for meg. Mitt beste råd er som nevnt tidligere, bruk den lille tiden man får.. Ta bilder, avtrykk, vi kjøpte en liten bamse og et pledd hun fikk med seg og ble gravlagt med. Jenta vår døde under fødselen, så hun bar ikke preg av å ha vært død når hun kom. Høres kanskje rart ut, men jeg sov noen timer med henne i armene den natten (hun kom på kvelden), sang for henne og fikk sakt det jeg ønsket å si, jeg er ikke religiøs av meg men sykehuspresten var også innom. Gjør heller mer enn for lite tenker jeg. Nå står jeg å angrer på at jeg ikke valgte egen gravstein istedefor minnelund.. gravstein hadde passet oss bedre.. men det er mange store beslutninger som skal taes på kort tid i en allerede tøff situasjon så det er ikke så lett å se og tenke klart hva som blir riktig for en selv.. sender en stor styrkeklem.
Min dypeste medfølelse ❤️ Min vil nok re preg siden hun har vært død noen dager. Men uansett så har jeg bestemt at hun skal få «kjenne» på morskjærligheten ,enn hvor rart det høres ut ❤️Vi har bestemt oss for minnelunn, men det er fordi den som er her med oss er så fin. Og vi føler det er det rette for oss . Takk for at du tok deg tid til å svare meg. Og igjen du har min dypeste medfølelse ❤️
 
Så trist! ❤️ Føler så med deg!

jeg fødte min gutt i uke 21+4. Fra jeg ble lagt inn og satt i gang tok det 26 timer før han kom. Fødselen var tung synes jeg.. enig med det de andre sier. Bruk masse tid med den lille. Ta MASSE bilder. Jeg har en del bilder av min eks og mamma som holder han, men veldig få av meg selv og han. Det angrer jeg på. Så få tatt masse bilder, så kan du heller gå gjennom å eventuelt slette de du ikke ønsker senere.
Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️ Tenker på deg og sender mange styrke klemmer
 
Vi kjøpte også 2 små bamser etter tips fra begravelsesagenten. Så fikk hun en med i kisten og vi har den andre her hjemme.
Anbefaler adjø bitteliten begravelsesbyrå om du hører til i viken/Oslo-området. Verdens nydeligste mennesker som driver det. Det er dersom en type seremoni er riktig for dere såklart. Vi hadde ikke begravelse med prest i kirke, men en liten seremoni i kapellet på Ullevål sykehus for de aller nærmeste. Valgte kun å ha musikk, ikke noen seremonileder/prest. Kisten var åpen og alle som var der fikk se lille, vi holdt henne i armene for siste gang før vi puttet henne i kisten og satt på lokket og bar henne ut i bilen til begravelsesagenten.
Men dere finner ut hva som blir riktig. Først venter fødselen og første møte med lille ❤️ Det er vondt det du står i nå og jeg gråter for deg.
Klem
 
Så trist! ❤️ Føler så med deg!

jeg fødte min gutt i uke 21+4. Fra jeg ble lagt inn og satt i gang tok det 26 timer før han kom. Fødselen var tung synes jeg.. enig med det de andre sier. Bruk masse tid med den lille. Ta MASSE bilder. Jeg har en del bilder av min eks og mamma som holder han, men veldig få av meg selv og han. Det angrer jeg på. Så få tatt masse bilder, så kan du heller gå gjennom å eventuelt slette de du ikke ønsker senere.
Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️ Tenker på deg og sender mange styrke klemmer
Takk ❤️ Og trist at du også måtte oppleve dette. Klem
 
Vi kjøpte også 2 små bamser etter tips fra begravelsesagenten. Så fikk hun en med i kisten og vi har den andre her hjemme.
Anbefaler adjø bitteliten begravelsesbyrå om du hører til i viken/Oslo-området. Verdens nydeligste mennesker som driver det. Det er dersom en type seremoni er riktig for dere såklart. Vi hadde ikke begravelse med prest i kirke, men en liten seremoni i kapellet på Ullevål sykehus for de aller nærmeste. Valgte kun å ha musikk, ikke noen seremonileder/prest. Kisten var åpen og alle som var der fikk se lille, vi holdt henne i armene for siste gang før vi puttet henne i kisten og satt på lokket og bar henne ut i bilen til begravelsesagenten.
Men dere finner ut hva som blir riktig. Først venter fødselen og første møte med lille ❤️ Det er vondt det du står i nå og jeg gråter for deg.
Klem
Takk ❤️ Føler med dere ❤️
 
Ser du har fått di beste tipsene her ❤️
Veldig trist lesing! Ta vare på hverandre og snakk mye sammen, vær åpen om hva du ønsker!
Og tenk litt over om du vil ha minneslund eller begravelse med kiste og gravstein. Det kom litt brått på oss. Vi valgte en liten begravelse uten noe i kirka med di nærmeste rundt oss og har fått en fin liten stein og en plass og gå til nå i ettertid :)
 
Ser du har fått di beste tipsene her ❤️
Veldig trist lesing! Ta vare på hverandre og snakk mye sammen, vær åpen om hva du ønsker!
Og tenk litt over om du vil ha minneslund eller begravelse med kiste og gravstein. Det kom litt brått på oss. Vi valgte en liten begravelse uten noe i kirka med di nærmeste rundt oss og har fått en fin liten stein og en plass og gå til nå i ettertid :)
Takk for deling . Vi har falt på minnelund ,da den som er i nærheten av oss er fin❤️
 
Ånei, så vondt ❤ hvordan ble det oppdaget? Trur det værste for meg var at me fant ut av det så brått på OUL i uke 19, så gikk litt inn i sjokktilstand.. fikk aldri prosessert det på forhånd og hadde ein tøff opplevese på sjukehus. Vær veldig klar og tydelig på situasjonen du er i og ka du føler rundt den med alle helsepersonell du kommer i møte med, slik at du får det slik du ønsker og ikkje blir overkjørt av nokre som ikkje forstår ❤
Eg fikk første pille kl 12 og Neriah ble født rett før kl 22. Hadde ganske intense tette rier i rundt 1,5-2t, knapt noko før det. Hu kom heilt ned i åpningen når vannet gikk med eit "smell" og var ute på eit lite press. Rundt 100g og 18cm, så hu var liten men aldeles nydelig❤

Føler enormt med deg, dette er vondt ❤❤
 
Ånei, så vondt ❤ hvordan ble det oppdaget? Trur det værste for meg var at me fant ut av det så brått på OUL i uke 19, så gikk litt inn i sjokktilstand.. fikk aldri prosessert det på forhånd og hadde ein tøff opplevese på sjukehus. Vær veldig klar og tydelig på situasjonen du er i og ka du føler rundt den med alle helsepersonell du kommer i møte med, slik at du får det slik du ønsker og ikkje blir overkjørt av nokre som ikkje forstår ❤
Eg fikk første pille kl 12 og Neriah ble født rett før kl 22. Hadde ganske intense tette rier i rundt 1,5-2t, knapt noko før det. Hu kom heilt ned i åpningen når vannet gikk med eit "smell" og var ute på eit lite press. Rundt 100g og 18cm, så hu var liten men aldeles nydelig❤

Føler enormt med deg, dette er vondt ❤❤
Fikk vite at hjerte var stoppet på kontroll i dag, og jeg tror det har stoppet natt til mandag. Men jeg vet jo ikke ❤️Føler sånn med deg, det er så vondt ❤️
 
Fikk vite at hjerte var stoppet på kontroll i dag, og jeg tror det har stoppet natt til mandag. Men jeg vet jo ikke ❤️Føler sånn med deg, det er så vondt ❤️

Off ja det er slag i magen det, disse barna er jo så ekstremt høyt ønska! ❤ eg fant mykje støtte i forumet i tida etterpå, spesielt etter me mista andre gangen. Så takknemlig for at mange er åpne og deler, støtter og løfter opp. Ikkje alltid orke ein å forholde seg til så mange rundt, men i eit anonymt forum gikk det så fint likevell ❤ skal be mykje for deg i morgen, og tida som kommer, må dagene bli fylt av fred og kjærlighet oppi sorgen ❤
 
Så fryktelig vondt å lese at du står midt i det som gjorde så enormt vondt å oppleve. Varme tanker til deg :Heartred

Jeg fødte min lille i uke 22 fordi lille var så syk at vi måtte avslutte. Fra jeg kom inn på sykehuset til han var ute tok det 12 timer. Han var 22 cm og veide under 200 gr.

Du har fått mange fine råd, særlig og fint om du har med deg et lite teppe eller noe til den lille. Jeg tok med teppet hjem etterpå, og det har hjulpet meg mye å ha fysiske minner.

Skap så mange minner du kan, og ta vare på alle fysiske ting du kan dersom det kan være fint for deg. Jeg laget en minneboks med teppet hans, kort med fotavtrykk, kort jeg fikk tilsendt fra venner og familie og navnebåndet jeg hadde på meg på sukehuset. Boksen var fin å ta fram da jeg hadde behov for å gråte og få det ut.

Mitt tips er å ta bilder av lille sammen med en linjal eller noe annet målbart slik at du kan se for deg størrelsen senere. Jeg har laget en tegning av min lille i 1:1 som henger på veggen. Det har vært fint for meg å huske hvor lang han var, og når jeg holder en sjokoladeplate tenker jeg alltid på han fordi det føles ganske likt...

Ellers er det ikke så mye hjelp å få mtp oppfølging med mindre du ber om det selv. Jeg var føre-var og takket ja til psykologhjelp med henvisning via fastlegen selv om jeg følte jeg klarte meg ok nok. Men jeg tror det kan ha reddet meg fra å få en smell med depresjon eller reaksjon senere i livet :Heartred

Be om sykemeldinger om du synes det er for tungt å jobbe med en gang, og bare vær obs på at legen merker det med situasjonsbetinget reaksjon så du ikke blir stemplet som langvarig psykisk syk (kan ha noe å si for forsikring osv senere)
 
Så vondt å høre. Min baby døde da jeg var 19 uker på veg. Fødselen tok 4,5 time og gikk veldig greit. Hadde intense rier på slutten, men fikk godt med smertestillende. Jeg valgte å sette i gang med tablettene med en gang og var nok i sjokk.

På sykehuset syntes jeg at alt gikk bra. Vi hadde babyen hos oss en liten stund, men jeg holdt han ikke og tok ingen bilder. Sykepleieren var inne i rommet hele tiden og jeg følte liksom ikke at det var helt «lov». Igjen, jeg var nok litt i sjokk, men sykepleieren var heller ikke særlig god i situasjonen jeg sto i. Det har jeg skjønt i etterkant. De tok bilder og la inn i journalen min, men ingen av bildene viser ansiktet godt nok slik jeg husker det. Det synes jeg er vanskelig. Du har fått mange gode tips her. Jeg føyer meg i rekken av de som ber deg samle minner. Ta mange bilder. Hold barnet, sørg for at dere får være alene. Det er ditt barn, du bestemmer. Ta i mot de tilbudene de gir deg, det være seg samtaler med sosionom, prest, eller lignende.

Det er vanskelig å forberede seg på dette. Tomheten etterpå var veldig vanskelig og jeg slet veldig i dagene etterpå. Nå har det gått snart fire uker og det har blitt lettere. Men her er det ingen fasit. Vi er forskjellige og opplevelsene våre er også forskjellige. Jeg ønsker deg alt godt og skal sende deg varme tanker de neste dagene.
 
28 timer tok det ,Men vi sitter igjen med en fin opplevelse til tross for omstendighetene . Alle 4 jordmødrene som fulgte oss fra begynnelsen til slutten var helt fantastiske.De behandlet oss med respekt og var så fine . Og vi hadde en verdig avskjed med jenten vår , helt umenneskelig å skulle dra hjem uten henne :( ❤️ Tusen takk for delinger av råd og tips .
 
28 timer tok det ,Men vi sitter igjen med en fin opplevelse til tross for omstendighetene . Alle 4 jordmødrene som fulgte oss fra begynnelsen til slutten var helt fantastiske.De behandlet oss med respekt og var så fine . Og vi hadde en verdig avskjed med jenten vår , helt umenneskelig å skulle dra hjem uten henne :( ❤️ Tusen takk for delinger av råd og tips .

Føler så med deg ❤️ Glad du fikk en fin opplevelse, tross alt! Var jenta deres stor?

Min lille var 365 gram og 26 cm når han kom. Selvsagt verdens fineste lille engel, i mine øyne ❤️
 
Back
Topp