Skolesekk

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Mye rart en skal tenke på, men er det litt barnslig for en som skal begynne i 3.klasse å bruke sekken fra 1. og 2.klasse? Det er snakk om Beckmann med dinosaurer på.
 
Mine har hat sekken fra 1. klasse ut 4. klasse

Rett og slett ikke aktuelt med ny sekk før de har begynt i 5. klasse mye pga at de er litt korte for alderen så sekken i str over har blitt for stor.

Erfaring fra de klassene tilsier at noen få får ny i 3. de fleste får i 4. og de siste får ny i 5. (og for all del, noen får enda flere, venninna til min 5. klassing er nå på sin trede sekk)
 
Mine har hat sekken fra 1. klasse ut 4. klasse

Rett og slett ikke aktuelt med ny sekk før de har begynt i 5. klasse mye pga at de er litt korte for alderen så sekken i str over har blitt for stor.

Erfaring fra de klassene tilsier at noen få får ny i 3. de fleste får i 4. og de siste får ny i 5. (og for all del, noen får enda flere, venninna til min 5. klassing er nå på sin trede sekk)
Min er også litt liten i str, men likevel så ser jeg at det kanskje blir litt barnslig. Han har liksom ikke helt den barnslige stilen ellers. Mulig det bare er jeg som overtenker. Han har ikke sagt noe selv enda, så kanskje vente til han gjør det.
 
Ikke mange tredje klassinger her som får ny sekk i år. Her får de oransje sekk i første, så ny sekk etter et år er undødveidng. Og det er med dinosaurer, gravemaskiner, roboter osv.
Ville ikke tenkt noe over det før han evnt sier det.
 
Jeg hadde glatt avventet til ungene vt sa noe selv, observert sekkene i klassen etc

Men jeg er ikke av dem som kjøper nytt oftere enn jeg må da, jeg vet jo det er dem som får nytt pennal hvert år som en selvfølge, og mange anser nye klær til første skoledag hvert år som en selvfølge, mens mine unger har det samme pennalet så lenge de har samme sekk, utne at de har vurdet det som aktult å bytte engang, og nye klær til skolestart 1. klasse, men de andre årene finner de somrgel noe de har i skapet, helt pg pent og rent, men ikke nødvendigvis flunkende nytt og kjøpt til den dagen. Noen ganger er det det, men oftest brukt før ja.
 
Nei, det tenker jeg går fint og hvertfall hvis ikke engang han sier noe på det :)
Bedre å vente et par år så han kan få en større sekk da.
 
Da vi kjøpte sekk til 1. klasse sa de i butikken at en normalt vil bruke samme sekk 1.-3. klasse :)
 
Hvor lenge en bruker første sekk er forskjellig, min buttet i 3 eller 4 fordi den han hadde ble for liten
 
Back
Topp