Vi som er avhegig av syntocinon for å amme/pumpe

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Hei.
Jeg har vært i kontakt med barselooprøret for å sette fokus på oss som er helt avhengig av syntocinon for å kunne gi barnet morsmelk. De ønsker at jeg skriver en tekst som skal publiseres på hjemmesiden og på insta.

Det kan være forskjellige grunner til hvorfor vi må bruke det.

Men jeg regagere på prisen og at det så å si er umulig å få på blåresept. Her går det ca 1,5 flaske i uka.. Det vil si at jeg bruker syntocinon for 438kr i uka! Det vil koste meg ca 7000kr å fullamme i 4 mnd!
Å gi barnet morsmelk er ikke medisinsk grunnlag til å få det på blåresept. Hvorfor er ikke det å gi barnet morsmelk viktig nok?

Er det flere der som er avhegig av denne som kunne bidratt med deres historie?
Kunne du tenke deg å skrive hvorfor du må ha det og hvor mye det vil koste deres familie å bruke nesesprayen og hvorfor det er så viktig for deg å amme selv om det svir i lommeboka. Det er annonymt.
 
Last edited:
Jeg kan være med, men har ikke lyst tilby stå frem med navn eller noe sånt. Bruker en spray i uka, så det koster endel. På grunn av to brystoperasjoner har jeg ekstremt dårlig utdrivning.
 
Jeg kan være med, men har ikke lyst tilby stå frem med navn eller noe sånt. Bruker en spray i uka, så det koster endel. På grunn av to brystoperasjoner har jeg ekstremt dårlig utdrivning.
Alt er anonymt. Jeg står frem da.
 
Har treg utdrivning og bruker derfor syntocinon for amming/pumping. Har for lav produksjon til å fullamme. Pga melkeproteinallergi hos lille har vi mme på blå resept, så ammingen her er jo et rent tapsprosjekt økonomisk sett :rolleyes:
 
Sniker fra Mai - dette kan jeg gjerne være med på! Går fort en flaske og litt til i uka her :dead:
 
Sniker fra Mai - dette kan jeg gjerne være med på! Går fort en flaske og litt til i uka her :dead:

Glemte å skrive hvorfor :hilarious: Har hatt en brystreduksjon med påfølgende arrkorrigering et halvt år etterpå - dette for å skåne rygg og skuldre i voksen alder. Pga dette er utdrivningen dårlig, jeg kan ikke fullamme men delammer, takket være denne sprayen.
 
Hei.
Jeg har vært i kontakt med barselooprøret for å sette fokus på oss som er helt avhengig av syntocinon for å kunne gi barnet morsmelk. De ønsker at jeg skriver en tekst som skal publiseres på hjemmesiden og på insta.

Det kan være forskjellige grunner til hvorfor vi må bruke det.

Men jeg regagere på prisen og at det så å si er umulig å få på blåresept. Her går det ca 1,5 flaske i uka.. Det vil si at jeg bruker syntocinon for 438kr i uka! Det vil koste meg ca 7000kr å fullamme i 4 mnd!
Å gi barnet morsmelk er ikke medisinsk grunnlag til å få det på blåresept. Hvorfor er ikke det å gi barnet morsmelk viktig nok?

Er det flere der som er avhegig av denne som kunne bidratt med deres historie?
Kunne du tenke deg å skrive hvorfor du må ha det og hvor mye det vil koste deres familie å bruke nesesprayen og hvorfor det er så viktig for deg å amme selv om det svir i lommeboka. Det er annonymt.

Sniker fra august

Mitt forrige barn ble født litt prematurt og klarte ikke suge ordentlig de første mnd, og utdrivningsrefleksen min var dermed laber.
Pumping får ikke i gang utdrivningsrefleksen, og jeg måtte ha syntocinon for å kunne gi babyen mm.
 
Hei.
Jeg har vært i kontakt med barselooprøret for å sette fokus på oss som er helt avhengig av syntocinon for å kunne gi barnet morsmelk. De ønsker at jeg skriver en tekst som skal publiseres på hjemmesiden og på insta.

Det kan være forskjellige grunner til hvorfor vi må bruke det.

Men jeg regagere på prisen og at det så å si er umulig å få på blåresept. Her går det ca 1,5 flaske i uka.. Det vil si at jeg bruker syntocinon for 438kr i uka! Det vil koste meg ca 7000kr å fullamme i 4 mnd!
Å gi barnet morsmelk er ikke medisinsk grunnlag til å få det på blåresept. Hvorfor er ikke det å gi barnet morsmelk viktig nok?

Er det flere der som er avhegig av denne som kunne bidratt med deres historie?
Kunne du tenke deg å skrive hvorfor du må ha det og hvor mye det vil koste deres familie å bruke nesesprayen og hvorfor det er så viktig for deg å amme selv om det svir i lommeboka. Det er annonymt.
Jeg bruker den ikke nå,men har brukt ved andre barn jeg ammet,og vet at jeg kommer til å bruke den om noen mnd..

Visste ikke at den var så dyr. Den må ha gått opp fryktelig i pris?

jeg har ingen medisinsk grunn for æ bruke sprayen. Bare crappy utdrivning. Og da veldig utålmodig baby når de blir litt større. Umulig å pumpe uten spray.
 
Helt enig at det er veldig kostbart og ubegripelig at det ikke er på blåresept!
Måtte begynne med det forrige helg etter en helvetesnatt hvor det var vanvittig vondt å amme. Viste seg at kanalen fra melkekjertel til brystknop var for trang, som ga en fryktelig sprengende følelse hver gang vi ammet. Nå har det gått seg til litt, men har fremdeles dager hvor det iser / sprenger i brystet i forbindelse med melkespreng.

Supert tema å ta opp :nicethread
 
Back
Topp