Erfaring med svøpepose/nattpose?

Camkatt

Andre møte med forumet
Hei!

Vi venter en liten en om ikke så alt for lenge, og jeg lurer på om det er noen som har erfaring med bruk av svøpepose/nattpose i stedet for dyne til baby? :)

Lurer spesielt på:
- Er det varmt nok året rundt?
- Har noen erfaring med at babyen sover bedre eller dårligere med svøpepose/nattpose?
- Har noen eventuelle merker å anbefale dersom det fungerer bra for dere? :)

Bilde hentet fra Google, i tilfelle noen er usikker på hva det er snakk om :)
 

Vedlegg

  • 6ac963730c33270051823735de33796f-image.jpeg
    6ac963730c33270051823735de33796f-image.jpeg
    622,2 KB · Visninger: 36
Det funka som bare det på min yngste. Da sov han endelig. Eldste hata det. Hadde nattpose fra Ikea og Easygrow.
 
Her har det vært alfa omega på begge barna! De fant roa veldig raskt med posene på! På kaldeste vi teten har vi brunt en tynn dyne over når rommet har vært kaldere enn 16 grader :) ellers har vi variert med ullpysj, bomullspysj og ingen pysj! Vi har vært aller mest fornøyd med easygrow!
 
Nattpose har vi brukt, men ikke svøpepose som binder fast armene. Har brukt nattpose fra 6-8 mnd, før dette har jeg likt best teppe eller dyne.
Men barn er forskjellige, eldste lå rolig ganske lenge, mens yngste sparker av seg dyne så fort jeg legger det på, så hun skal få nattpose til høsten. Har vært mest fornøyd med Easygrow.
På vinteren har vi veldig kaldt soverom, så da er ikke ullpysj og pose nok, har vinterdyne over beina i tillegg :)
 
Har ikke hatt svøpepose, men har hatt god effekt med å svøpe med vanlig teppe :) Spesielt i starten når hun var liten. Kan jo prøve det først, og se om babyen liker å bli svøpt eller ikke:happy: Når minien vår ble 5-6 mnd ble hun såpass aktiv om natten at det ikke var noe poeng med dyne da hun brått våknet med hodet i fotenden osv, så da ble nattpose tingen :) veldig fornøyd med den fra EasyGrow
 
Ene barnet mitt våknet på natta fordi han var kald før vi begynte med pose. Da hjalp det på de oppvåkningene som kom fordi ha frøs, men utenom det har ikke pose vært noe magi for oss. Vi har fortsatt brukt lang tid på legging og mye uro på nettene en god stund :p
 
Svøpte inn i et teppe når de var nyfødte og det virket beroligende, roer ned moro-refleksen. De skal kun ligge sånn i korte perioder og kun under oppsyn (hvis de ruller rundt klarer de ikke å rulle tilbake). Så det er ikke anbefalt hele natten. Sovepose har vi også vært glad i. Den roer ikke ned, men hindrer at babyen sparker av seg dyna og blir kald eller får dyna over hode.
 
Har brukt pose på første siden hun var noen få mnd gammel. Helt genialt å slippe å passe på at de ikke fryser og at dyna ikke er over hodet. Har regulert med langermet/kortermet pysjamas/t-skjorte eller ingenting under. På de kaldeste nettene har jeg brukt en tynn dyne, men det er omtrent under en uke i året. De fra Easygrow holder i alle fall så godt på varmen at det ikke har vært nødvendig med noe ekstra. Kommer til å bruke pose på neste barn også, det er så lettvindt og bra! :)
 
Vi har brukt det fra begge våre var nyfødt. Begge våre har vært turnere, dyne og teppe har vært umulig. Pose er også anbefalt fremfor dynt mtp krybbedød.

Vi har ikke kaldere enn 17 grader, og da er det mer enn varmt nok med pose. Ullpysj og sokker på de kaldeste dagene, kortermet body om sommeren.

Vi har poser fra ikea og hm. Fornøyd med begge, men liker hm sine best.
 
Vi svøpte babyen hver natt i 4 mnd. Sluttet når vi antydet av baby ville snu seg. Overgangen var veldig vanskelig. Men hun sov veldig godt med svøping!
 
Ene barnet mitt våknet på natta fordi han var kald før vi begynte med pose. Da hjalp det på de oppvåkningene som kom fordi ha frøs, men utenom det har ikke pose vært noe magi for oss. Vi har fortsatt brukt lang tid på legging og mye uro på nettene en god stund :p
Søren. Jeg som håpa det skulle være «magisk» :hilarious:

bare kupper tråden litt jeg.
Mini er 9 mnd og snurrer jo overalt i senga. Hvordan funker det med pose? Erfaringer?
Har sånn fra easygrow uten armer og ikke til å knyte fast i senga..
 
Søren. Jeg som håpa det skulle være «magisk» :hilarious:

bare kupper tråden litt jeg.
Mini er 9 mnd og snurrer jo overalt i senga. Hvordan funker det med pose? Erfaringer?
Har sånn fra easygrow uten armer og ikke til å knyte fast i senga..

mine har romstert like mye i senga med pose som uten, men de har ligget i egen sprinkelseng så det har ikke vært noe problem for meg sånn sett. Etterhvert fant de seg en favoritt posisjon og ble roligere.
 
mine har romstert like mye i senga med pose som uten, men de har ligget i egen sprinkelseng så det har ikke vært noe problem for meg sånn sett. Etterhvert fant de seg en favoritt posisjon og ble roligere.
Har sprinkelsenga med nedsenket side for å lette amming om natta, så skulle helst hatt han til å ligge stille :hilarious:
 
Back
Topp