Høyt blodtrykk

Lilleheg

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Augustlykke 2022 ❤️
Måtte en tur til legen i dag for jeg blir ikke kvitt hosten min. Er helt utslitt.
Fortalte legen at jeg er gravid. Hun målte blodtrykket mitt som var på 160/100.
Så nå blir det tett oppfølging.

flere som plages med høyt blodtrykk?

Måtte en tur til legen i dag for jeg blir ikke kvitt hosten min. Er helt utslitt.

Jeg hadde ikke øver normalen,men var høyt i forhold til hva legen likte. Men nå skal jeg til min lege neste mandag,så får vi måle på nytt å se hva hun sier.
Fikk du medisiner?

Jeg hadde ikke øver normalen,men var høyt i forhold til hva legen likte. Men nå skal jeg til min lege neste mandag,så får vi måle på nytt å se hva hun sier.
Fikk du medisiner?
Ja har gått på medisin i flere år, men aldri hatt så høyt som nå. Men legen dobbelt dosen min, så i går var jeg så svimmel siden blodtrykket falt drastisk mot normalen. Må innrømme å si at den følelsen var skikkelig ubehagelig å jeg var litt småredd.

Oj, det var høyt. Jeg plages ikke med det til vanlig, men har fått høyt bt pga svangerskapsforgiftning i begge tidligere svangerskap. Jeg nektet å bli sykmeldt hos fadtlege da hun målte mrg til 160/110, ble sendt til sykehuset og de sykmeldte meg istedet.

Ser at allerede er medisinert, godt at legen følger deg opp!

Oj, det var høyt. Jeg plages ikke med det til vanlig, men har fått høyt bt pga svangerskapsforgiftning i begge tidligere svangerskap. Jeg nektet å bli sykmeldt hos fadtlege da hun målte mrg til 160/110, ble sendt til sykehuset og de sykmeldte meg istedet.

Ser at allerede er medisinert, godt at legen følger deg opp!
Håper du slipper svangerskapsforgiftning denne gangen.

Jeg målte mitt hos jordmor i dag.
140/100 eller der omkring... Var kjempestresset for hadde nettopp snakket masse om føding og jeg har ganske angst for det...
Så, målte igjen hos legen senere og da var det lavere.
Men skal også få tett oppfølging nå, for det var litt for høyt.
Ikke blitt satt på medisiner ennå, legen ville sjekke på nytt neste uke. Ligger vel helt på grensen.

Har du fått noen tips om hva du kan gjøre selv? Mat? Trening?
Alle sier jeg skal slappe av, men jeg føler meg veldig avslappet... Hatt ferie siden midten av juni :hilarious:

Jeg målte mitt hos jordmor i dag.
140/100 eller der omkring... Var kjempestresset for hadde nettopp snakket masse om føding og jeg har ganske angst for det...
Så, målte igjen hos legen senere og da var det lavere.
Men skal også få tett oppfølging nå, for det var litt for høyt.
Ikke blitt satt på medisiner ennå, legen ville sjekke på nytt neste uke. Ligger vel helt på grensen.

Har du fått noen tips om hva du kan gjøre selv? Mat? Trening?
Alle sier jeg skal slappe av, men jeg føler meg veldig avslappet... Hatt ferie siden midten av juni :hilarious:
Nei har ikke fått noen annen beskjed enn å ta medisinen min. Godt du får oppfølging. Jeg skal måle på nytt hos legen nå på tirsdag. Spent på om den har gått mye ned etter dobling av dosen.

Back
Topp