Hvilken smokk…

Tyttebær

Forelsket i forumet
Juligull2021
Storebror tok MAM-smokk uten protest, men lillesøster er ikke så begeistret for disse og brekker seg. Noen med lignende erfaring? Anbefaler dere noen andre typer smokker?
 
Storebror tok MAM-smokk uten protest, men lillesøster er ikke så begeistret for disse og brekker seg. Noen med lignende erfaring? Anbefaler dere noen andre typer smokker?
Det finnes jo et hav av smokker, så føler det er litt bingo egentlig hva babyen foretrekker. Hadde kjøpt inn to ulike fra MAM, en bibs og Filibabba sine, for å ha et arsenal, og babyen tok den første vi prøvde, som var 0-6 mnd smokken til Filibabba. Fikk nettopp en pakke i posten med flere av disse, så har ikke tenkt å prøve noe annet nå. :)

Første barnet mitt tok Avent sine, etter hvert MAM sin 6+ smokker. Andre mann tok IKKE smokk og jeg prøvde sikkert 10 forskjellige....... Gav opp å prøve til slutt.
 
Alle mine har trengt litt tilvenning for å ta sutten. Men for å ikke prøve tusen forskjellige så ville jeg prøvd i hovedsak de tre vanligste typene som er. Som jeg vet om iallfall. Mam, som går opp i ganen på de. Så har de slike helt runde. Og så har de de mer flate. Så ville jeg prøvd å veiledet med ut fra det.

jeg bestiller fra navnesutten.dk
Der har de ett godt utvalg av forskjellige typer, nokså billige og jeg synes det er litt søtt med forskjellig skrift på.
 
Jenta vår tok avent smokken bedre enn mam de første månedene, den er noe smalere i tutten enn mam :)
 
Prøv å gi smokken sånn at du vinkler tuten oppover mot ganen når du gir smokken, ikke stikk den rett inn, da utløses brekningsrefleksen fortere.
Eldste barnet mitt slukte smokken uten protest, mens hun jeg fikk i mars hadde en tilvenningsperiode på nærmere 2 måneder før hun begynte å ta smokken skikkelig. Ga henne Bibs sin nyfødtsmokk.
Bare å prøve seg frem med ulike smokker, men anbefaler å holde seg til èn type over flere dager for å se om det blir noen progresjon, fremfor å bytte mellom flere ulike typer hver dag.
 
Sniker! Vi brukte Trøst til vår første :) er disse man også får på sykehuset her om man trenger det..har i dag hamstret inn til nestemann også :)
 
Vår tår liksom ikke helt dreisen på smokker fra butikken (Avent og Mam) så tenkte prøve ut "Bibs" som mange anbefaler. Noen som vet hvor det er best å bestille et par av disse? Nettbutikkene som dukka opp på googlesøket er alle ukjente for meg. :)

Førstemann veksla lenge på å foretrekke enten Avent og Mam, men endte opp tilslutt med at mam med lateks var favoritten. Vi prøvde også Nuuk, men de hatet hun :laughing002 Nå er det
 
Jeg prøvde alle typer smokk til de to forrige barna. De nektet alle. Prøvde også en sånn «natursmokk» (husker ikke navn, men den skulle visst være bra), men det endte med at de ikke tok/brukte smokk.

Denne gangen tar lillebror MAM-smokk og alle. Så egentlig ingen råd herfra, annet enn min erfaring om at det ikke alltid går å få de til å bruke smokk :oops::confused:
 
Vår tår liksom ikke helt dreisen på smokker fra butikken (Avent og Mam) så tenkte prøve ut "Bibs" som mange anbefaler. Noen som vet hvor det er best å bestille et par av disse? Nettbutikkene som dukka opp på googlesøket er alle ukjente for meg. :)

Førstemann veksla lenge på å foretrekke enten Avent og Mam, men endte opp tilslutt med at mam med lateks var favoritten. Vi prøvde også Nuuk, men de hatet hun :laughing002 Nå er det
Sniker! Lilleprinsen har bibs-smokker. De har fysisk butikk på Bekkestua i Bærum, men er hovedsakelig en nettbutikk :)
 
Fikk endelig frøkna til å godta smokk i går, og det var avent av den typen man får på nyfødtintensiven. Prøvd både mam 0-2 og bibs med flat tupp..
 
Hvor kjøper man avent smokker? Lillegutt har hat best suksess med smokken om jeg bygger en liten haug med gulpekluten foran smokken når han ligger med hodet mot siden - da setter den ikke like fort ut.
Hva bruker dere for å oppbevare smokk på tur? De må vel være sterilisert, så jeg vet ikke helt hvordan jeg tar ekstra med meg i bagen uten at de blir urene.
 
Hvor kjøper man avent smokker? Lillegutt har hat best suksess med smokken om jeg bygger en liten haug med gulpekluten foran smokken når han ligger med hodet mot siden - da setter den ikke like fort ut.
Hva bruker dere for å oppbevare smokk på tur? De må vel være sterilisert, så jeg vet ikke helt hvordan jeg tar ekstra med meg i bagen uten at de blir urene.
Man kan få tak i Avent smokker både på matbutikker, apotek og butikker for babyutstyr, det er litt ulikt utvalg i butikker bare. Hvis du vil bestille på nett har apotekene også i nettbutikken og på feks jollyroom, barnas hus, osv.

Om du vil være litt nøye så kan du putte nykokte smokker i en plastpose eller liten boks og ha i stelleveska. Gjorde det i starten, men nå har det sklidd ut for meg, så jeg putter rene smokker i en av lommene på stelleveska eller i lomma bare.
 
Man kan få tak i Avent smokker både på matbutikker, apotek og butikker for babyutstyr, det er litt ulikt utvalg i butikker bare. Hvis du vil bestille på nett har apotekene også i nettbutikken og på feks jollyroom, barnas hus, osv.

Om du vil være litt nøye så kan du putte nykokte smokker i en plastpose eller liten boks og ha i stelleveska. Gjorde det i starten, men nå har det sklidd ut for meg, så jeg putter rene smokker i en av lommene på stelleveska eller i lomma bare.

Tusen takk for svar! Jeg får lete litt på noen andre butikker enn nærbutikken. Og takk for tips om liten pose/boks.
 
Vi er på dag fire med MAM smokk (0-6mnd) på gutten som er fire uker. Det ser ut til å funke greit, men ser at kanten av smokken dytter litt på nesevingene hans så jeg vurderer å teste andre smokker. Skal sies at jeg har en stor gutt (4385g ved fødsel) så MAM 0-2mnd ble umiddelbart for liten.

Mener ikke å kuppe tråden, men har noen opplevd samme problem med at smokken dytter på nesa? Eventuelt vet om smokker som ikke har så mye kant? Sjekket navnesutter.dk og kan se ut som Avent ultra air har lite kant?

https://www.navnesutten.dk/navnesut...triske-silikone-str1/c-2042/p-50890/ps-222102
 
Last edited:
Vi er på dag fire med MAM smokk (0-6mnd) på gutten som er fire uker. Det ser ut til å funke greit, men ser at kanten av smokken dytter litt på nesevingene hans så jeg vurderer å teste andre smokker. Skal sies at jeg har en stor gutt (4385g ved fødsel) så MAM 0-2mnd ble umiddelbart for liten.

Mener ikke å kuppe tråden, men har noen opplevd samme problem med at smokken dytter på nesa? Eventuelt vet om smokker som ikke har så mye kant? Sjekket navnesutter.dk og kan se ut som Avent ultra air har lite kant?

https://www.navnesutten.dk/navnesut...triske-silikone-str1/c-2042/p-50890/ps-222102

Blir babyen plaget av dette? Kan aldri si jeg har tenkt på det. Ungen her godtar å ha smokken når han ligger trykt med trynet inn til meg, så det må jo være en del som klemmer her og. :p Han var forøvrig 4,7 kg :D Bruker også MAM 0-6. MAM har to forskjellig utseender på smokkene, den andre bygger kanskje ikke ut like mye. Har du sett på dem? De er mer avrundet.
 
Back
Topp