Hverdagssminke vil jeg si er det du har ork og tid til

For meg er hverdagssminke at man ikke ser sminket ut, bare litt våknere. Til hverdags nå bruker jeg kun farge på bryn (farger dem, men må fylle inn i tillegg hver dag), concealer under øynene og litt blush. Etter jeg ble mamma så har jeg ikke orket å bruke mascara, det krever for mye energi å ta på og av igjen om kvelden, og det er slitsomt å ikke gnikke seg i øynene eller måtte fikse på den om jeg plutselig begynner å gråte uten grunn (som er litt for ofte nå som jeg er gravid igjen

).
Jeg tenker at basen kommer litt ann på huden din og hva du er komfortabel med, hvor mye du ønsker å dekke. Foundation/bb cream / pudder eller begge deler om du ønsker mer dekning. Jeg foretrekker selv en lett bb cream eller bare pudder, men jeg har en ganske problemfri hud med kun litt ujevn hudtone, da holder det somregel enten med bb cream/tinted fultighetskrem eller pudder (jeg foretrekker pudder, men bb cream helst med solfaktor om sommeren).
Så liker jeg å bruke et veldig tynt lag solpudder, det bruker jeg også på øyelokkene med en litt stor blending brush bare i buen av øyet, føler det gjør ganske mye for våkenhet selv om det såvidt syntes

Ellers er det bare mascara og blush.
Så concealer, pudder, solpudder, bryn (gel og penn bruker jeg, men om du har fyldige bryn med farge så er det nok med en klar gel), så blush, vippetang (utgjør en utrolig stor forskjell på resultatet om du ikke pleier å bruke det!) så mascara på etterpå. Jeg pleier å varme opp vippetanga under varmt vann først for litt ekstra krøll, bare kjenn på at den ikke blir for varm

Så mascara.