Hverdagssminke

Tekoppen

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Marsboere 2020
Etter 1,5 år hjemme i permisjon er jeg klar for jobb og normal hverdag. Har fått meg ny jobb og har lyst til å begynne med litt sminke igjen, men nå er jeg usikker på hvordan jeg skal sminke meg naturlig.

Hvordan sminker dere dere i hverdagen? :)

Jeg bruker kun mascara hvis jeg bruker noe i hverdagen :) en sjelden gang concealer hvis jeg føler at jeg har mørke ringer under øynene :p (jobber i helsevesenet, så passer seg ikke så bra med typ festsminke akkurat. I tillegg blir jeg oftest ganske varm slik at sminke aldri hadde blitt sittende likevel:hilarious:)

En BB cream, litt blush, fikser bryn (er så lyse/tynne fra før) og mascara. Skal jeg ha briller på dropper jeg noen ganger mascaraen. Lett øyenskygge de gangene jeg orker noe ekstra.

Stort sett lett øyeskygge og maskara om jeg tar meg tid

Holder meg til gode hudrutiner morgen og kveld og har ellers på meg kun maskara til hverdagen

Hverdagssminke vil jeg si er det du har ork og tid til :p For meg er hverdagssminke at man ikke ser sminket ut, bare litt våknere. Til hverdags nå bruker jeg kun farge på bryn (farger dem, men må fylle inn i tillegg hver dag), concealer under øynene og litt blush. Etter jeg ble mamma så har jeg ikke orket å bruke mascara, det krever for mye energi å ta på og av igjen om kvelden, og det er slitsomt å ikke gnikke seg i øynene eller måtte fikse på den om jeg plutselig begynner å gråte uten grunn (som er litt for ofte nå som jeg er gravid igjen :hilarious:).

Jeg tenker at basen kommer litt ann på huden din og hva du er komfortabel med, hvor mye du ønsker å dekke. Foundation/bb cream / pudder eller begge deler om du ønsker mer dekning. Jeg foretrekker selv en lett bb cream eller bare pudder, men jeg har en ganske problemfri hud med kun litt ujevn hudtone, da holder det somregel enten med bb cream/tinted fultighetskrem eller pudder (jeg foretrekker pudder, men bb cream helst med solfaktor om sommeren).

Så liker jeg å bruke et veldig tynt lag solpudder, det bruker jeg også på øyelokkene med en litt stor blending brush bare i buen av øyet, føler det gjør ganske mye for våkenhet selv om det såvidt syntes :D Ellers er det bare mascara og blush.

Så concealer, pudder, solpudder, bryn (gel og penn bruker jeg, men om du har fyldige bryn med farge så er det nok med en klar gel), så blush, vippetang (utgjør en utrolig stor forskjell på resultatet om du ikke pleier å bruke det!) så mascara på etterpå. Jeg pleier å varme opp vippetanga under varmt vann først for litt ekstra krøll, bare kjenn på at den ikke blir for varm :p Så mascara.

Jeg jevner ut bryn, og så bruker jeg som oftest under-eye concealer og blush :) Noen ganger litt eyeliner for å markere de øvre vippene og dus øyenskygge.

Concealer, litt lett foundation i kinnene på dager hvor de er veldig røde (har en hudsykdom), pudder, noen dager lett øyenskygge i bruntoner, fyller inn bryn, vippetang (gjør at man ser mer våken ut med en gang!), eyeliner på øvre våtkant og mascara (hvis jeg ikke har nyfargede vipper).
Bruker ca 5-8 min på hele seansen, vel verdt tiden for å føle meg litt mer vel.

Når jeg gikk hjemme i permisjon men skulle fikse meg litt så var det concealer, pudder, vippetang og fylle inn brynene (gjør ikke det med nyfargede bryn, bruker da bare gel for å gi de litt ekstra).
Vippetang er mitt beste triks for å se mer våken ut, fungerer alltid :happy:

Blir å få på litt mascara om morgenrushet gir meg tid. 3 unger som skal opp og fås avgårde til skolen og barnehage før jobb. Jobber som sykepleier så blir uansett ikke så mye mer, da jeg blir så varm ila arbeidsdagen at sminken bare forsvinner uansett.

Bruker foundation og concealer der det trengs.
Litt øyenskygge i nude farge og mascara. Bruker også litt rouge og nude gloss eller lypsyl med litt farge.

Også bruker jeg selvbruningsdråper som jeg blander med nattkremen min for å få litt glød.

Men bruker Max 5 min på badet altså, så det er unna i en fei!

Bryn farger jeg. Pleier bare fylle inn om jeg skal noe spesielt :-)

Bruker maskara, litt diskré øyenskygge og fyller på bryn. På vinteren bruker jeg fondation, men om sommeren bruker jeg kun solpudder. Nå har jeg oppdaga sophie elise selvbruningsdråper som jeg bare tar i ansiktskremen om kvelden. Så nå tror jeg ikke det blir behov for så mye på huden ellers fremover. Veldig fornøyd med den og det ser helt naturlig ut :D
Bruker 6-7 minutter på å ordne meg om mårran!

Har jeg fin hud bruker jeg som regel bare tynt med foundation, maskara og fiks av bryn. Mens feks rett før månedlige blir det litt mer fiks for å få en fin hud. Hvis du vil ha et naturlig resultat bør du gå for en foundation som ikke er for tett, en god bb cream feks. Hvis du har for tett foundation bør man man nesten gå over med blush og solpudder for å ikke bli et slett laken i fjeset, er så grusomt når det er samme farge overalt uten skygge eller noe. Litt highlighter gir også en fin naturlige glød. anbefales å sminke deg i dagslys og husk ører og hals :)

Back
Topp