Ahus

Gabella

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
Hei julimammaer! (sniker fra august)
Gratulerer til alle som har fått sine små:love2

Er det noen her som har født på Ahus og som vil dele litt fra sin opplevelse, gjerne både fra føden og barsel?

Hilsen spent og snart fødeklar augustmamma:happy:
 
Var innlagt på Ahus fra lørdag-fredag i midten av juli for igangsetting av fødsel. Var da relativt rolig på både obsposten og barsel, jeg var stort sett alene på rommet på barsel de tre dagene jeg var der. I løpet av igangsettingen hadde jeg et lite opphold på grunn av fulle fødestuer, men det gikk relativt fort over. Opplevde aldri noe stress rundt dette på noen av avdelingene, hadde jordmor hos meg nesten hele fødselen (de 3 timene det tok totalt).

Mannen fikk være der fra 8-21, og kunne gå og kjøpe seg mat i glassgata. Han fikk imidlertid ikke gå rundt på avdelingene, så kunne feks ikke hente mat til meg, men de ansatte var veldig behjelpelige med å titte innom og hente mat hvis man feks satt og ammet. Vi syntes også det var litt dumt at vi ikke kunne ta med babyen ut av avdelingen, da vi ble veldig låst til rommet, men ellers var vi strålende fornøyde.
 
Var innlagt på Ahus fra lørdag-fredag i midten av juli for igangsetting av fødsel. Var da relativt rolig på både obsposten og barsel, jeg var stort sett alene på rommet på barsel de tre dagene jeg var der. I løpet av igangsettingen hadde jeg et lite opphold på grunn av fulle fødestuer, men det gikk relativt fort over. Opplevde aldri noe stress rundt dette på noen av avdelingene, hadde jordmor hos meg nesten hele fødselen (de 3 timene det tok totalt).

Mannen fikk være der fra 8-21, og kunne gå og kjøpe seg mat i glassgata. Han fikk imidlertid ikke gå rundt på avdelingene, så kunne feks ikke hente mat til meg, men de ansatte var veldig behjelpelige med å titte innom og hente mat hvis man feks satt og ammet. Vi syntes også det var litt dumt at vi ikke kunne ta med babyen ut av avdelingen, da vi ble veldig låst til rommet, men ellers var vi strålende fornøyde.

Sniker fra August jeg også og blir igangsatt torsdag. ;)

Når du var lagt inn på Obs-posten, fikk du forlate rommet? Eller «korridoren» utenfor?
Jeg lå der i fjor i mai og vi fikk ikke forlate rommet på 3 dager og det var tungt. Er det åpnet opp litt mer i år? Skulle så gjerne ha fått beveget meg litt rundt på sykehuset de dagene jeg ev må ligge med piller og tvinne tommeltotter…
 
Hei julimammaer! (sniker fra august)
Gratulerer til alle som har fått sine små:love2

Er det noen her som har født på Ahus og som vil dele litt fra sin opplevelse, gjerne både fra føden og barsel?

Hilsen spent og snart fødeklar augustmamma:happy:
Jeg fødte der i slutten av juni :)
Jeg kom inn med rier og de skynder seg å gjøre klar et rom til meg mens jeg vandret i gangen, for det hadde vært fullt. Da jeg fikk rom fikk mannen komme opp, han ventet utenfor i mellomtiden. Selv om de ansatte hadde hatt en travel natt opplevde jeg de som rolige og veldig hyggelige og lette å prate med. Absolutt ikke noe stress. Det var dempet lys på fødestuen, jeg fikk ligge i badekar med lys og musikk for stemning. Jordmor lot meg styre mye selv og tilpasset seg meg, spurte hva jeg ønsket og tok det som sto i fødebrev på alvor, og involverte pappaen. Jeg flyttet meg til fødeseng og fikk lystgass under pressingen. Det var vaktskifte rett etter fødselen og ny jordmor og barnepleier som overtok var også kjempekoselige. Jeg hadde gruet meg veldig til å bli sydd fordi det var skikkelig ille sist, men hadde en veldig fin opplevelse denne gangen da de virkelig jobbet for at jeg skulle slappe av og pratet med meg om hverdagslige ting.

Vi ønsket å bo sammen på hotellet og det var egentlig fullt, men de lot oss være på fødestuen til det ble ledig familierom :) Vi ble fraktet med golfbil til barselhotellet. Der var det rolig, virka ikke travelt, med hjelpsomme ansatte. Kunne forsyne oss med det vi trengte av ting og enkel mat, og fikk låne pumpe. Vi fikk lov å gå ut på butikk og kiosk mens vi var på barselhotellet.

Vi valgte å dra hjem etter 24 timer fordi jeg ville hjem i egen seng og alt gikk fint :)
 
Sniker fra August jeg også og blir igangsatt torsdag. ;)

Når du var lagt inn på Obs-posten, fikk du forlate rommet? Eller «korridoren» utenfor?
Jeg lå der i fjor i mai og vi fikk ikke forlate rommet på 3 dager og det var tungt. Er det åpnet opp litt mer i år? Skulle så gjerne ha fått beveget meg litt rundt på sykehuset de dagene jeg ev må ligge med piller og tvinne tommeltotter…

Jeg kunne gå fritt rundt som jeg ønsket, så ble mange turer både i glassgata, trappene og ute rundt sykehuset :) Endte opp med å være på obsposten i tre døgn selv, så det var godt både fysisk og psykisk.
 
:HeartpinkMin opplevelse var helt fantastisk på Ahus! Så mange trivelige, trygge sykepleiere, jordmødre og barnepleiere på alle avdelinger! Jordmor Connie tok i mot min datter, og jeg kunne ikke hatt en tryggere og finere jordmor :Heartpink
 
Back
Topp