Oppblåst mage

2022mamma

Flørter med forumet
Februarlykke 2022❄️
Noen flere som sliter med oppblåst mage og smerter? Har også luftsmerter, med disse klarer jeg å kontrollere med daglige kveldsturer (leste at det masserer tarmene før leggetid og hjelper å få ut mye luft). Oppblåstheten skjønner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med. En ting er jo at magen stikker ekstremt ut, men jeg har så ubehag og smerter av det. Kjennes ut som jeg skal sprekke.

Jeg er mer eller mindre desperat etter å døyve ubehaget så om du har tips og triks gjerne skriv de her!

Har det helt likt! Jeg ble også lett oppblåst før graviditeten, men nå er det helt ekstremt og buler ut mer i nedre del sånn at det ser ut som jeg er høygravid. Har du det hele tiden eller er det verre etter måltider? For min del er det en del matvarer som trigger det, for eksempel krydder, løk, mat med mye stivelse, mat med mye karbohydrater, juice fra konsentrat og mye annet..

Jeg har det også på samme måte, og det som hjelper meg er bevegelse hver dag (lange turer i raskt tempo og lett styrketrening), å spise mye frukt som kiwi og pære, og å drikke så mye vann jeg klarer. Dersom jeg sitter stille hele dagen er det helt krise, ser ut som en ballong!

Jeg er også helt ekstremt oppblåst i magen. Fikk kommentar allerde i uke 8 at jeg så 2-3 mnd gravid ut (ikke så gøy). Har også vært en del forstoppet de siste ukene, så er jo kanskje ikke så rart at nedre del av magen buler ut. Hjelper heller ikke at jeg sliter med svai i korsryggen fra før, hehe.

Hvis det er flere som sliter med forstoppelse har jeg blitt tipset om denne (legger ved bilde). Den har hjulpet litt:)

Vedlegg

• B5490520-A7D6-4A47-B050-D26667B63018.jpeg
    B5490520-A7D6-4A47-B050-D26667B63018.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 52
Jeg er også helt ekstremt oppblåst i magen. Fikk kommentar allerde i uke 8 at jeg så 2-3 mnd gravid ut (ikke så gøy). Har også vært en del forstoppet de siste ukene, så er jo kanskje ikke så rart at nedre del av magen buler ut. Hjelper heller ikke at jeg sliter med svai i korsryggen fra før, hehe.

Hvis det er flere som sliter med forstoppelse har jeg blitt tipset om denne (legger ved bilde). Den har hjulpet litt:)

I uke 8 er man vel 2-3 mnd gravid, så er vel ikke rart at du så sånn ut også? :confused004

I uke 8 er man vel 2-3 mnd gravid, så er vel ikke rart at du så sånn ut også? :confused004

Ja, jeg svarte at jeg faktisk var 2 mnd gravid, men det var måten det ble sagt på (sammen med flere kommentarer gjennom dagen) som var ufint. Folk burde generelt ikke kommentere magen på den måten. Gikk i bikini, så magen syntes ekstra godt.

Er 13 uker på vei og har det på samme måte. Magen er så stor og stram, føler meg helt sprengt. Er kjempetung i pusten i tillegg.

Jeg bruker svisker til å holde fordøyelsen i gang. Har prøvd meg fram med antall og tidspunkt på dagen, og nå har jeg funnet en fin balanse på antall og tidspunkt så jeg er kvitt en god del av oppblåstheten og dorutiner er tilbake til normalen. Sykt digg! Leste på nhi at svisker mot forstoppelse har blitt forska på og det fungerer bedre enn enkelte avføringsmidler! Anbefales!

Jeg bruker svisker til å holde fordøyelsen i gang. Har prøvd meg fram med antall og tidspunkt på dagen, og nå har jeg funnet en fin balanse på antall og tidspunkt så jeg er kvitt en god del av oppblåstheten og dorutiner er tilbake til normalen. Sykt digg! Leste på nhi at svisker mot forstoppelse har blitt forska på og det fungerer bedre enn enkelte avføringsmidler! Anbefales!
Takk for tips! Har også hørt at det skal hjelpe på fordøyelsen med svisker, men det har jeg ikke tenkt på enda. Heldigvis er fordøyelsen litt bedre nå som HCG-nivået har sunket litt. Skal teste ut svisker hvis det blir trøbbel igjen:joyful:

Takk for tips! Har også hørt at det skal hjelpe på fordøyelsen med svisker, men det har jeg ikke tenkt på enda. Heldigvis er fordøyelsen litt bedre nå som HCG-nivået har sunket litt. Skal teste ut svisker hvis det blir trøbbel igjen:joyful:
Ja, samme her. Den ble bedre igjen sånn uke 11 kanskje, så uke 13-14 en gang sa det bang og det ble forverring igjen. Er uke 15+2 nå. Kan jo også være fordi jeg begynte på jobb igjen etter ferien og spise- og sovevaner ble endra, men ifølge legen stemmer det at det skulle være forverring i andre trimester og så igjen i tredje. Og så igjen etter fødsel :meh:

Ja, samme her. Den ble bedre igjen sånn uke 11 kanskje, så uke 13-14 en gang sa det bang og det ble forverring igjen. Er uke 15+2 nå. Kan jo også være fordi jeg begynte på jobb igjen etter ferien og spise- og sovevaner ble endra, men ifølge legen stemmer det at det skulle være forverring i andre trimester og så igjen i tredje. Og så igjen etter fødsel :meh:
Ånei, det er jo kjipt. Jeg er 14+0 og gikk dermed inn i 2. trimester i dag. Har tenkt at det kom til å være fint helt frem til 3. trimester nå. Jaja, da får jeg gå til innkjøp av svisker hvis det skulle endre seg igjen.

Ånei, det er jo kjipt. Jeg er 14+0 og gikk dermed inn i 2. trimester i dag. Har tenkt at det kom til å være fint helt frem til 3. trimester nå. Jaja, da får jeg gå til innkjøp av svisker hvis det skulle endre seg igjen.
Ja, jeg ble skikkelig skuffa da jeg ble oppblåst og dårlig i magen igjen… Tenkte også det skulle være lettere og finere! Men kan jo godt hende du ikke får mer problemer med det da, det er vel helt sikkert stor forskjell på det også som alt annet. Krysser fingrene!

Back
Topp