Koronavaksine når man ammer?

Fredslilje

Glad i forumet
Oktobergull 2022
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei!
Hva tenker dere om å ta vaksinen nå mens man fullammer? Det er jo lite forskning på dette, så jeg er usikker.
 
Jeg kommer til å ta den. Kan ikke helt se for meg hvordan vaksina evt skal kunne gi bivirkninger hos baby når det ammes.
 
Jeg skal ta den i dag. Jeg fullammer ikke, men jeg hadde tatt den uansett. Jeg tror ikke det har noe å si for baby. Som gravid hadde jeg ikke tatt den :bored:
 
Eg fullammer og tok første dose for ca 1mnd siden. FHI sier at det går fint, for det er så lite som går i morsmelken. Eg er mer redd for corona enn vaksinen. Baby ble ikkje påvirket i det hele tatt. Eg ble ganske trøtt og fikk øm arm, ellers null problem. :)
 
Har tatt den, og er glad baby har fått antistoffer. Anbefalt på FHI sider. Er mye mer redd for at vi blir smittet av korona.
 
Jeg har valgt å ikke ta den, med tanke på at vaksinene bare er midlertidig godkjent og at det finnes veldig lite informasjon rundt vaksinen og amming.
Myndighetene tror at det ikke er av betydning, det er ikke godt nok for meg.
 
Jeg har valgt å ta den i dag! Fullammer :)
 
Jeg tok første dose for tre uker siden. Fullammer også. Er ,som flere i denne tråden, mer bekymret over covid-19 enn evt. bivirkninger man ennå ikke har påvist gjennom morsmelk.
 
Har tatt den - ammer. Jobber i helsevesenet og det er uaktuelt å gå tilbake i jobb uten den. Både for meg selv, familien min - og pasientene mine.
 
Fullammer og skal få første stikk imorgen.
(spøkte med samboer at jeg kanskje ble som Hulken, han parete med at jeg ikke trengte å uroe meg for den bivirkningen av vaksinen for jeg trengte ikke en sprøyte for å bli slik) :smiley-angelic008
 
Som den amme-nerden jeg er har jeg pløyet gjennom alt av forskning som er kommet om dette så langt. Annet enn at morsmelken får antistoffer (hurra!), ser den ikke ut til å påvirke barnet.

I likhet med sykdom kan man dog oppleve en kortvarig nedgang i melkeproduksjon, men da er det snakk om få dager.

På bakgrunn av det ser jeg ingen grunn til å ikke ta den, og gleder meg til min tur kommer :)

*den=mRNA vaksinene
 
Jeg fikk første dose da baby var 3-4 uker, og er nå fullvaksinert. Jeg leverer også melk til morsmelksentralen (i tillegg til å fullamme eget barn), og de ga tommel opp for levering av melk også etter vaksinering.
 
Jeg fikk første dose da baby var 3-4 uker, og er nå fullvaksinert. Jeg leverer også melk til morsmelksentralen (i tillegg til å fullamme eget barn), og de ga tommel opp for levering av melk også etter vaksinering.

Og i den melkebanken er de jo innmari strenge på melkens tilstand - så det burde være et kvalitetsstempel tenker jeg :)
 
Back
Topp