11 mnd og fortsatt ikke mensen

Livvea

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Vi ønsker tette barn, men tiden flyr!
Sluttet med nattamming for en måned siden.. jeg merket at barnet ikke trengte puppen like mye lenger om natten, var mest jeg som tilbydde puppen for å sovne igjen. Så vi sluttet, men ammer en del på dagtid. Men håpet var også at slutt på nattamming skulle føre til at eggløsning kom tilbake.

Får bare vente :) men gleder meg til å bli gravid igjen!
Er det flere i samme situasjon?
 
Jeg har fått mensen tilbake ca 2 mnd etter at jeg sluttet med nattamming. Med de 2 første ble det ved 10 mnd, nr 3 ved 8 mnd og med fjerdeman har jeg verken sluttet å amme om natta eller fått tilbake mensen. Hun har fylt et år.
 
Vi ønsker tette barn, men tiden flyr!
Sluttet med nattamming for en måned siden.. jeg merket at barnet ikke trengte puppen like mye lenger om natten, var mest jeg som tilbydde puppen for å sovne igjen. Så vi sluttet, men ammer en del på dagtid. Men håpet var også at slutt på nattamming skulle føre til at eggløsning kom tilbake.

Får bare vente :) men gleder meg til å bli gravid igjen!
Er det flere i samme situasjon?
Snoker litt på forumet i kveld. Hvordan har det gått? Har du fått mensen tilbake? Jeg sluttet med nattamming for 6 uker siden og frøkna er nå 10,5 måned, men fremdeles ikke fått mensen tilbake.
 
Snoker litt på forumet i kveld. Hvordan har det gått? Har du fått mensen tilbake? Jeg sluttet med nattamming for 6 uker siden og frøkna er nå 10,5 måned, men fremdeles ikke fått mensen tilbake.
Hei!
Ja, mensen kom da barnet var 13 mnd. I juni en gang.. endelig! Ble såå glad! Nå nattammer jeg litt igjen for barnet ble mye våkent på natt og amming funker så godt for oss. Og det har ikke påvirket syklusen, den er stabil som før graviditeten. Så nå venter jeg spent på når spiren vil sette seg :)
 
Hei!
Ja, mensen kom da barnet var 13 mnd. I juni en gang.. endelig! Ble såå glad! Nå nattammer jeg litt igjen for barnet ble mye våkent på natt og amming funker så godt for oss. Og det har ikke påvirket syklusen, den er stabil som før graviditeten. Så nå venter jeg spent på når spiren vil sette seg :)
Trappet du ned mye før den kom? Masse lykke til på prøving på neste spire ❤️
 
Trappet du ned mye før den kom? Masse lykke til på prøving på neste spire ❤️
Sluttet helt med nattammingen da ja. Ammet ved legging ca kl 19 og ikke før vi sto opp ca kl 05-06.
Men ammet som vanlig på dagtid, men melkeproduksjonen gikk jo naturlig nik ned. Tok seg opp igjen da jeg begynte å nattamme igjen.
 
Back
Topp