Bkno7554120

Første møte med forumet
Har en baby på 5 måneder og sliter veldig med legging, vet ikke hva/hvordan jeg skal løse det. Er alene med henne og kjenner meg sliten og lei av hele ritualet, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Tips tas imot med STOR TAKK.

Hun får grøt ca 6 og legges klokken 8.
Har pleid å amme henne i søvn og hun har da sovnet etter ca 15min og har byttet på 0-1 oppvåkning om natten.
De siste 5-6 ukene er det blitt et voldsomt styr, hun kaver og er urolig. Jeg bytter nå på å amme og bysse uten at det hjelper, minuttene er blitt lenger med dagene, og nå tar det ca 2t før hun sovner og har dessuten 3-6 oppvåkninger.

Trodde det skulle bli bedre når de var blitt «så stor», men her går det feile veien
 
Utvikling?
Har du prøvd å legge tidligere? Uro og kaving kan også være tegn på overtrøtthet
 
Helt vanlig st søvnen blir dårligere igjen. Søvn går opp og ned, særlig de første 18 månedene og mange melder at søvn er mest problematisk mellom 5-10 måneder. Så du gjør hvertfall ikke noe feil :)
Ville kanskje prøvd å legge henne 19 i stedet for eksempel pg prøve å time siste dupp så hun får 2 timer våkentid før du begynner å legge.
Håper det bedre seg snart. ❤️
 
Det kan også være tenner på gang, da er de mer urolige på natten. Jenta mi har det også vanskelig. Må vugge henne og ha på hårfønlyd (whitenoise), ellers sover hun ikke. Så vil hun ofte ha melk i tillegg etter sirka én time etter grøtmåltidet.
 
Haha, ja, tenner er nok på vei. Gnager på alt som eksisterer og det renner som en foss fra munnen.

Tusen takk for tips! Får prøve å ha grøtmåltidet til samme tid, men legge henne 1t tidligere og se hvordan det går, krysser fingrene

-TS
 
Har en baby på 5 måneder og sliter veldig med legging, vet ikke hva/hvordan jeg skal løse det. Er alene med henne og kjenner meg sliten og lei av hele ritualet, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Tips tas imot med STOR TAKK.

Hun får grøt ca 6 og legges klokken 8.
Har pleid å amme henne i søvn og hun har da sovnet etter ca 15min og har byttet på 0-1 oppvåkning om natten.
De siste 5-6 ukene er det blitt et voldsomt styr, hun kaver og er urolig. Jeg bytter nå på å amme og bysse uten at det hjelper, minuttene er blitt lenger med dagene, og nå tar det ca 2t før hun sovner og har dessuten 3-6 oppvåkninger.

Trodde det skulle bli bedre når de var blitt «så stor», men her går det feile veien
Min var helt lik og det tok en stund før vi fant ut at han ville være I fred faktisk... :joyful: vi sang, bar, bysset, ga mat og styra i flere timer før han til slutt sovnet.. tror det ble for mye for han.
Men en kveld var jeg alene med han og måtte på do så jeg la han i senga med babysitter på og gikk ned. Da sovnet han! ble litt forvirret fordi det har aldri skjedd før. Kvelden etter hadde vi samme rutine som alltid før sengetid, grøt, kos, stell også melk. Da han skulle legge seg gikk jeg opp å la gutten i senga og gikk ned igjen. Gjett om han sovnet eller! Det har funket hver kveld nå siden han var ca 2 mnd.
 
It happens if the child feels tired or frustrated. You should try to change the child's sides or you can also do something to calm your child. For example, try to pick up and hold your arms and swing here. If you feel tired, you can also use the baby swing for this purpose. Put your baby in the swing and use the different movement of the swing. She will definitely enjoy the swinging movements and possibly fall asleep fast. But remember, do not let your child sleep in the swing for long. When she falls asleep, take her out of the swing and lay her on the bed.
 
Last edited:
Back
Topp