Tre barn av samme kjønn.. hva ble det fjerde?

Frumammaliv

Betatt av forumet
Kanskje ikke så mange som kan svare på det :p men dere som har tre av samme kjønn, hva ble det fjerde? :) gitt at alle barna har samme far
 
Jeg har ingen erfaring selv, men det sies at sannsynligheten for å få samme kjønn øker med antall barn man har med samme kjønn. Så om du har tre jenter er det høyere sannsynlighet for at neste også blir jente, men det er jo alltids de som får gutt likevel, så du kan jo håpe du er en av dem :p Jeg vet om noen som fikk 6 gutter før nr.7 endelig ble jente liksom:rolleyes:
 
Vet om mange eksempler på at fjerdemann blir det motsatte av resten: Vi var tre søstre og fikk til slutt en lillebror, Tanta mi hadde tre gutter og fikk til slutt ei jente, søskenbarnet mitt har tre gutter og har nå ei jente på vei, mamma og de var fire søstre med en lillebror til slutt. Men har også ei venninne med fem gutter ;)
 
Jeg har tre jenter og venter nå en gutt:Heartblue Min mor fikk først tre jenter, så tre gutter:love7
 
Her har jeg tre gutten, på ultralyden var de usikkre på hva det er, men tror selv jeg får en gutt til:p
 
Vi har tre gutter fra før :)
Kjenner på en del angst oh at jeg gruer meg helt sykt til å få vite det er enda en gutt.. bare sånn alle kommenterer og «sideblikk» litt sånn, stakkars de som fikk enda en gutt.. familie og som egentlig håper på jente siden vi bare har gutter.
Gleden rundt av andre hadde vært enorm om det var jente! Og overfladiske ting som at det hadde blitt shoppet en god del og lommebøkene hadde åpnet seg :p
Men så er det «bare» en til gutt.. jaja, been there done that liksom, dere har vel alt fra før da?
 
Jeg har bare to gutter selv, men har vokst opp i en søskenflokk på 4. Vi var tre tette jenter og så et par år senere kom det enda en jente. Samme far alle sammen.
 
Bare nr 2 på vei her, men min far er i en søskenflokk på 4 menn(gutter) ;)
Uansett om du skulle fått en gutt til, så er du heldig :D
Skjønner ikke hvorfor alle skal ha en mening om hva man skal ønske seg :rolleyes:
 
Vi har tre gutter fra før :)
Kjenner på en del angst oh at jeg gruer meg helt sykt til å få vite det er enda en gutt.. bare sånn alle kommenterer og «sideblikk» litt sånn, stakkars de som fikk enda en gutt.. familie og som egentlig håper på jente siden vi bare har gutter.
Gleden rundt av andre hadde vært enorm om det var jente! Og overfladiske ting som at det hadde blitt shoppet en god del og lommebøkene hadde åpnet seg :p
Men så er det «bare» en til gutt.. jaja, been there done that liksom, dere har vel alt fra før da?
Syns det er så trasig at man skal føle det sånn. Men jeg gjorde akkurat det samme i starten når jeg fikk vite at vi ventet 3 gutten. Spurte i flere grupper her om hvordan andre med 3 av samme kjønn følte det. Og tok ikke lang tid før jeg ble mentalt innstilt og begynte å glede meg noe voldsomt til sistemann kommer. Blir jo en helt fantastisk flokk, og tenk venner for livet. Akkurat nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet enn at minstemann også blir en gutt. Men er rart det der hvordan alle skal forvente noe. Tiltross for at det hadde vært artig med begge kjønn tror jeg at man blir «skuffet» pga alle andre sine forventninger. Siden de man har fra før er jo helt fantastiske og man vet jo at man ikke kunne tenkt seg noe som helst annet i verden når barnet blir født. Tenker noe som kan hjelpe deg er å finne ut på forhånd selv kjønn (privat UL), så la det synke inn og bli vant til det før du forteller familie og venner. I tillegg kan det hjelpe deg å bare heve hodet, og komme de i forkjøpet med hvor herlig det blir når flokken blir komplett:Heartred Jeg fikk ihvertfall utrulig mange gode tankevekkere når jeg postet min post i april mnd. Minimalt med forskjeller på kjønnene. Her ser guttene mine feks besteforeldrene på farsiden oftere enn mine. Regner med du selv har kosete mammadalter i tillegg:Heartred Og om det nå er 4 gutten, så har de jo så ulike personligheter. Da får familie og venner kjøpe litt matchende klær heller enn rosa da:) Hvordan følte du det når du ventet 3 mann? Regner med du hadde vært den riktige å spørre for meg når jeg satt med merkelige dumme følelser etter tidlig UL.
 
Venter jente nr 4 nå :)
Har blitt møtt av mange kommentarer som at «da blir neste gutt!» eller «åååååjaaaaaaa» med skikkelig sympatitone :eek: Har da svart at for vår del er vi veldig fornøyd med å få enda en jente. Vi har det meste fra før, og jentebabyer kan vi! Hadde jo vært veldig kjekt med en gutt som sistemann, men nå ble det ei jente til og da er vi meget fornøyd med det
 
Vet om mange eksempler på at fjerdemann blir det motsatte av resten: Vi var tre søstre og fikk til slutt en lillebror, Tanta mi hadde tre gutter og fikk til slutt ei jente, søskenbarnet mitt har tre gutter og har nå ei jente på vei, mamma og de var fire søstre med en lillebror til slutt. Men har også ei venninne med fem gutter ;)
Vi er tre gutter, sp kom jeg til slutt
 
Ingen erfaring her enda. Venter jente nr 3 på rad. Sannsynligvis siste barnet, men mulig det blir en til om forholdene plutselig skulle tilsi det (vi har 4 barn)

Det finnes nok tilfeller hvor det er genetiske/medisinske forklaringer på hvorfor man bare får ett kjønn, men jeg tror likevel at sjansen for gutt vs jente er ganske jevn for hver gang. Matematisk sett, er det ca 12% sjanse for fire barn av samme kjønn.
Men det blir som å kaste mynt. Man kan få samme side hundre ganger før man får motsatt, selv om det er 50/50 for hvert kast.
 
Ble en gutt….

Kan skjønne at du ble litt skuffet, når du ønsket deg jente og har tre gutter fra før. Men det blir bra, og man blir jo like glad i den nye uansett. Men det er lov å kjenne litt på skuffelsen, og likevell elske den nye like mye. Ikke føl noe skyld for å være litt skuffet, det er bedre å kjenne på følelsene og akseptere de. De følelsene har ingenting å gjøre med det nye barnet, fordi det er ønsket lilevell :)
 
Kan skjønne at du ble litt skuffet, når du ønsket deg jente og har tre gutter fra før. Men det blir bra, og man blir jo like glad i den nye uansett. Men det er lov å kjenne litt på skuffelsen, og likevell elske den nye like mye. Ikke føl noe skyld for å være litt skuffet, det er bedre å kjenne på følelsene og akseptere de. De følelsene har ingenting å gjøre med det nye barnet, fordi det er ønsket lilevell :)


Takk <3 i know.. føler meg bare så mislykket st jeg ikke klarte det.. av de få som får fire av samme så var såklart jeg en av de.. gruer meg til å fortelle det til andre nå. Kjipe kommenterer.. kjipt å måtte legge vekk drømmen min.. kjipt å aldri føle den lykkerusen etter en ultralyd og bare dra rett på shopping og glede seg liksom.
 
Back
Topp