Sykemeldt?

CandyQueen

Andre møte med forumet
Er du i jobb enda? Hva jobber du som? Hvordan går det på jobb?

Bekkenet mitt har begynt å krangle litt, noe som gjør elektrikerjobben litt vanskelig. Vurderer å be om sykemelding snart. Termin 3.sep
 
Jeg har jobbet 50% siden midten av Mai, jobber i butikk uten mulighet for å sitte (dvs er mye alene på jobb og ikke lov å sitte i butikken, kan ikke bare forlate butikken når jeg er alene for å ta pause). Har nå ferie og mistenker at jeg ikke kommer til å jobbe like mye etter ferien (siste to ukene før ferien var forferdelig tunge).
 
Er maskiningeniør. Vanligvis en variert jobb, men grunnet graviditeten sitter jeg mest på kontor nå. Jobbet 100% hele svangerskapet og kjennes ut som de siste snaut 4 ukene til ferie skal gå fint også:)
 
Jeg har jobbet 60% fra slutten av mai, jobber i bhg og har med andre ord ikke en stillesittende jobb, sliter med bekkenløsning og blir nok 100% sykmeldt om ikke lenge (termin 3.september), skal sies at jeg har et risikosvangerskap pga kronisk sykdom. Man må kjenne på det selv tenker jeg, som fødselslegen sa til meg, det er mange år igjen av arbeidslivet, det er ikke nå du skal gi jernet. Ingen skam å sykmelde seg selv om jeg fikk utrolig dårlig samvittighet når jeg leverte den. Men kjenner nå at kroppen min virkelig hadde godt av det, spesielt når jeg har barn fra før som fortjener en noenlunde opplagt mor på ettermiddagene
 
Jeg var endel sykemeldt i begynnelsen pga. kvalme og at jeg var generelt sliten.
Hatt noen dager innimellom de siste mnd (stort sett arbeidshelg) hvor jeg har vært sykemeldt pga. bekkenlåsning/ligamentsmerter. Har 12,5 timers vakter lørdag og søndag, og det har blitt for lenge for meg nå.
Jobber som barne- og ungdomsarbeider i en barne/avlastningsbolig (77% fast).
Har 22% svangerskapspenger, hatt det siden slutten av april. Dette pga. en utagerende bruker, så dagvaktene mine har jeg ikke jobbet siden da, kveldsvaktene har blitt tilrettelagt på annen bruker som ikke utagerer.
Fra neste uke skal jeg jobbe dagvakter igjen, siden det er skoleferie og den ikke-utagerende brukeren er tilstede i boligen på dagtid også. Så brukes svangerskapspengene på min neste arbeidshelg isteden.
Hvis det ikke skjer noe spesielt/jeg får veldig vondt, så håper jeg å kunne jobbe som nå frem til permisjonsstart som er 1.sept :)
 
Er sykemeldt 60%, så jobber to dager i uka. Dette på grunn av at jeg fortsatt med kvalme og oppkast :hungover:
 
Idag kjenner jeg at jeg skulle gjort MYE for å bli sykemeldt fram til ferie om 4 uker.. Er mye alene på jobb(barnehage) og sliter med kynnere, høyt blodtrykk, bekkenet og generelt ufattelig sliten. Når jeg er ferdig på jobb ligger jeg helt til neste dag. Stakkars mann og barn der hjemme.
Men legen mener at da fungerer jeg iallefall på jobb, så kan jeg ta igjen det tapte med familie hjemme når ferien starter. (For da er jeg jo ikke blitt tyngre og enda mer sliten…)
Er i uke 30 nå..
 
Idag kjenner jeg at jeg skulle gjort MYE for å bli sykemeldt fram til ferie om 4 uker.. Er mye alene på jobb(barnehage) og sliter med kynnere, høyt blodtrykk, bekkenet og generelt ufattelig sliten. Når jeg er ferdig på jobb ligger jeg helt til neste dag. Stakkars mann og barn der hjemme.
Men legen mener at da fungerer jeg iallefall på jobb, så kan jeg ta igjen det tapte med familie hjemme når ferien starter. (For da er jeg jo ikke blitt tyngre og enda mer sliten…)
Er i uke 30 nå..

Liker du å jobbe, synes du det er verdt å ha det sånn? Hvis du gjør det er det jo greit nok å jobbe, men hvis du heller vil bruke det du har av energi og krefter på hjem og familie hadde jeg enten tatt en alvorsprat med legen eller funnet meg en annen lege..
 
Jeg ble 50% sykemeldt nå denne uken og frem til ferien min starter. Jobber i barnehage, og med så mye og kraftige kynnere som jeg har så var det best å roe ned litt. Legen satte meg opp på time samme dag som jeg skal tilbake etter ferien for å fortsette sykemeldingen på 50%, eller vurdere om jeg skal sykemeldes helt frem til permisjonsstart.
 
Liker du å jobbe, synes du det er verdt å ha det sånn? Hvis du gjør det er det jo greit nok å jobbe, men hvis du heller vil bruke det du har av energi og krefter på hjem og familie hadde jeg enten tatt en alvorsprat med legen eller funnet meg en annen lege..
Er ikke så lett når man blir møtt med at vi synes..av erfaring..osv. føler meg som ei oppråtna og lat dama som bare syter til legen:shifty:
 
Er ikke så lett når man blir møtt med at vi synes..av erfaring..osv. føler meg som ei oppråtna og lat dama som bare syter til legen:shifty:

Neida jeg skjønner at det ikke er lett, men det gjelder å stå opp for seg selv. Og de som kommer etter og skal til den samme legen.. Hvis du ikke har overskudd til å fungere ellers fordi jobben tar alt av krefter så sier det seg selv at du ikke er råtten og lat. I tillegg kommer jo det psykiske aspektet, vi skal ha det bra psykisk underveis i svangerskapet også. Du vet hva du trenger, ikke gi deg på det.
 
Idag kjenner jeg at jeg skulle gjort MYE for å bli sykemeldt fram til ferie om 4 uker.. Er mye alene på jobb(barnehage) og sliter med kynnere, høyt blodtrykk, bekkenet og generelt ufattelig sliten. Når jeg er ferdig på jobb ligger jeg helt til neste dag. Stakkars mann og barn der hjemme.
Men legen mener at da fungerer jeg iallefall på jobb, så kan jeg ta igjen det tapte med familie hjemme når ferien starter. (For da er jeg jo ikke blitt tyngre og enda mer sliten…)
Er i uke 30 nå..
Dette er jo virkelig ikke riktig gjort av legen! Jeg er lignende situasjon, og både lege og jordmor har vært enige hele svangerskapet om at jobb kommer i andre rekke etter de hjemme. Fikk streng beskjed når jeg ville prøve meg tilbake på jobb om at det fikk jeg ført når jeg kunne fungere som normalt på hjemmebane, og fortsatt ha overskudd til å jobbe. Kunne du fått hjelp av en jordmor til å snakke med legen? Eller spørre om å snakke med en annen lege? Du skal jo ikke ha det slik!
 
Idag kjenner jeg at jeg skulle gjort MYE for å bli sykemeldt fram til ferie om 4 uker.. Er mye alene på jobb(barnehage) og sliter med kynnere, høyt blodtrykk, bekkenet og generelt ufattelig sliten. Når jeg er ferdig på jobb ligger jeg helt til neste dag. Stakkars mann og barn der hjemme.
Men legen mener at da fungerer jeg iallefall på jobb, så kan jeg ta igjen det tapte med familie hjemme når ferien starter. (For da er jeg jo ikke blitt tyngre og enda mer sliten…)
Er i uke 30 nå..
Hva er det for en lege?
Kan arbeidsgiver tilrettelegge bedre på jobb? Har dere bedriftsjordmor som kan komme på jobb og snakke med styrer og legge frem hvordan ting burde tilrettelegges? Jeg fikk det sist jeg var gravid. Det var godt at det kom en inn og talte min sak og sa hva jeg hadde rett på, blant annet lengre pause/flere pauser. Og hvordan jeg kunne jobbe for å spare rygg og bekken blant annet.

Jeg er 40% sykemeldt nå og er takknemlig for det, jobber og i bhg. Hadde tre dager etter hverandre nå, og "fridagen" i dag kunne ikke kommet raskere. Nå venter tre arbeidsdager neste uke, så har jeg ferie i fire uker.
 
Ny legetime imorgen. Skal prøve å snakke min sak..igjen!

Lykke til i morgen!:Heartpink Jeg har vært 50% sykemeldt i 1 mnd nå og fra denne uken er jeg 60%, jeg blir sykemeldt av kiropraktoren, kan evt. være et alternativ om du sliter med bekkenet som du nevner tidligere;)
 
Jobber 100%, permisjon fra 26.august. Tredjegangs fødende. Begynner å bli tungt så ser fram til permisjon :smiley-bounce012
 
Har vært i full jobb hele tiden, og med hjemmekontor og litt andre tilrettelegginger, funker det veldig bra:p jeg merker derimot at det begynner å bli tyngre og at søvnen ikke er like bra. Mye halsbrann og opp for å tisse gjør at jeg søvnen blir veldig oppstykket og jeg bruker lang tid på å sovne igjen:arghh: men bare 2,5 uke igjen på jobb nå:D:D
 
Back
Topp