IVF i Danmark i sommer?

soloprøver2020

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg hadde håpet å få gjøre et nytt IVF-forsøk før sommeren, men etter at klinikken min (privat) flyttet fristen for å melde inn mens ser det veldig usannsynlig ut. Sannsynligvis må jeg da vente noen sykluser, men jeg er ganske desperat, og vil gjøre et forsøk på å finne alternativer. Er det noen som har vært i Danmark i det siste? Jeg er dessverre ikke vaksinert og har ikke spesielt lyst på karantenehotell, så da spørs det jo med dagens regler. Og vanskelig å spå om reglene framover...

Hei! Jeg var der på fredag. Jeg er vaksinert, så slapp derfor karantenehotell. Det er litt styrete med grensepasseringer om dagen, men du kan jo vurdere om det er verdt det? Det er som du sier vanskelig å spå hvordan reglene blir, og om det blir noen lettelser ifht karantenehotell.

Hei! Jeg var der på fredag. Jeg er vaksinert, så slapp derfor karantenehotell. Det er litt styrete med grensepasseringer om dagen, men du kan jo vurdere om det er verdt det? Det er som du sier vanskelig å spå hvordan reglene blir, og om det blir noen lettelser ifht karantenehotell.
Ja, viss jeg hadde vært vaksinert hadde jo dette vært mye greiere!

Ja, jeg har vært 5 turer til DK før jeg ble vaksinert. Kjipt med karantene på karantene, men da har det ikke vært karantenehotell, det er jo litt ekstra kjipt.
Ja, hjemmekarantene hadde vært mer håndterbart. Jeg har uansett hjemmekontor og er mye hjemme.

Nå ser det ut som det kanskje løser seg med en annen klinikk i Norge, så da må jeg bare håpe på at kroppen gjør som den skal og faktisk gir meg mensen!

Jeg hadde håpet å få gjøre et nytt IVF-forsøk før sommeren, men etter at klinikken min (privat) flyttet fristen for å melde inn mens ser det veldig usannsynlig ut. Sannsynligvis må jeg da vente noen sykluser, men jeg er ganske desperat, og vil gjøre et forsøk på å finne alternativer. Er det noen som har vært i Danmark i det siste? Jeg er dessverre ikke vaksinert og har ikke spesielt lyst på karantenehotell, så da spørs det jo med dagens regler. Og vanskelig å spå om reglene framover...
De nyeste tallene viser at dk har 151/100000 smittede, mens Sverige er på 131. Det kan bety at du vil slippe hotell om du velger Sverige :) eller vente en uke på at man også slipper fra dk :)

Ja, hjemmekarantene hadde vært mer håndterbart. Jeg har uansett hjemmekontor og er mye hjemme.

Nå ser det ut som det kanskje løser seg med en annen klinikk i Norge, så da må jeg bare håpe på at kroppen gjør som den skal og faktisk gir meg mensen!
Krysser fingrene for at det løser seg, og at kroppen samarbeider! Nå ser det forresten ut som det er håp for at reiserådene endres litt fra 1.juli :)

Ser ut som det blir slutt på karantenehotell for de fleste land i EU fra i morgen, så det er jo utrolig gode nyheter. Da kan jeg seriøst vurdere å reise, forsåvidt både til Danmark og Sverige.

Er det noen som har tanker om klinikk de anbefaler eller ikke anbefaler? Skal gjøre andre IVF med donor, ingen kjente fertilitetsproblemer (men har holdt på snart et år og er ikke noe nærmere et barn enn da jeg startet).

Ser ut som det blir slutt på karantenehotell for de fleste land i EU fra i morgen, så det er jo utrolig gode nyheter. Da kan jeg seriøst vurdere å reise, forsåvidt både til Danmark og Sverige.

Er det noen som har tanker om klinikk de anbefaler eller ikke anbefaler? Skal gjøre andre IVF med donor, ingen kjente fertilitetsproblemer (men har holdt på snart et år og er ikke noe nærmere et barn enn da jeg startet).
Vi er på Stork. Veldig fornøyd med enkelte ting - de er raske til å gi svar, de er ryddige, veldig hyggelige, virker faglig flinke, jeg føler meg godt ivaretatt. Eneste jeg har å utsette, er at jeg gjerne skulle ønske de ville prøvd ut litt mer støttemedisin etter to MA'er. Kjenner ikke til de andre klinikkene. Lykke til med valget ditt ❤

Jeg var i DK fra 27.5-01.6.21. Var maks uheldig med å måtte på karantenehotell på Gardemoen fra 01.06. Da regjeringen endret regler for nødvendig reise 27.05.
Men, det positive ned karantenehotell var at jeg var i ro. Håper at det er en av grunnene til at jeg i dag er 5+4 og tenker at det kan bli en artig historie om noen år til den kommende babyen ♥️ Håper du finner ut av det og lykke til!

Hei :) Jeg har vært veldig fornøyd med Stork i København ♥️

Back
Topp