Intimbarbering

Hannemoren

Flørter med forumet
Juligull2021
Nå som det nærmer seg fødsel, dere som gjør intimbarbering lar dere det gro de siste ukene eller tar dere alt vekk?

Er flere artikler om dette men forskjellige råd.
Forrige gang lot eg det gro 2-3 uker før fødsel, las et råd da om at om en måtte sy etter fødsel var det bedre at det var hår og at de fjernet det om det var behov. Men dette er over 5 år siden og nå er det jo flere så nevner at det ikke har noe å si.
Måtte sy mye sist og det ble vertfall ikke problemer med det da. Men synst renselseperioden med mye hår ble litt så som så.

Har gjort intimbarbering i over 20 år 1 gang i uken så kroppen er jo vandt med det så klør noe forferdelig når eg lar det gro. Etter fødsel må en uansett vente til alt er healt seg, men tenker om det nylig ble fjernet før fødsel så er det ikke så mye hår gjennom renselseperioden.

Og nei eg gjør ikke dette for å "pynte" nedentil for verken gynekolog eller jordmor. Bare er endel av det som gjør at eg føler meg vell og min hygiene. Har ingenting i mot hår eller de som lar det gro :happy:
 
Jeg er også vant til å fjerne alt hver uke, så jeg kommer til å fortsette med det frem til fødsel. Hvor bra det ser ut har jeg ikke peiling på, da jeg ser fint lite om dagen:laughing002 gjør det heller ikke for utseende, men som du skriver fordi jeg er vant til det, og det klør når det vokser ut. Jeg får i tillegg alltid rift helt øverst over klitoris, om jeg lar det vokse. Stubbene stikker og det er ikke behagelig.
 
Pleier å ta vekk med maskin en gang i uka vanligvis og nå hadde jeg ikke gjort det på mange uker. Og dæven så nuppete og ubehagelig når det vokste ut! :-(

Ser jo ikke hva jeg holder på med akkurat, men planen er å gå over en gang til før fødsel. Så da blir det litt 1-2-3 ukers hår og det er greit nok. Liker ikke å f.eks ha mensen med mye hår. Og trives best selv når det er tatt vekk. Så gleder meg til magen er borte og jeg får full oversikt igjen
 
Leste på babyverden( tror jeg) at fjerning av håret før fødselen øker infeksjonsfare, at man ikke skal fjerne senere enn 1 mnd før fødselen.
Jeg tar brasiliansk så det blir heldigvis ikke så mange hår der nede til fødsel hvis jeg fjerner det ca 1 mnd før termin.litt risky siden babyen kan komme dagen etter hårfjerning vi har jo ingen garanti hehe,men tenker også det blir enkelt med hår og renselse
Sikkert best å dobbeltsjekke med JM om hva er greit :)
 
Last edited:
Jeg har barbert forsiktig med hårene ca 1 gang i uken frem til nå og så vokset bikinilinjen. Orker ikke glattbarbere meg lenger, tar så mye tid og er så tungt, men en kjapp runde med hårene gjør at jeg føler meg mer velstelt, mindre kutt og sårhet og føler området er generelt mer oversiktlig :playful:

Tror jeg fortsetter slik frem til det er en mnd igjen, da satser jeg på en siste voksing og runde med hårene. Har også maskin, så kan eventuelt trimme litt i lengden senere uten at det blir glattbarbert.
 
Jeg barberer meg i dusjen i blinde og kommer nok til å fortsette med det. Har alltid gjort det så når jeg for en liten stund siden lot det gro så holdt jeg på å klø meg ihjel...:yuck:
 
Jeg har slutta med underlivsstell nå, bare stusser litt det verste med en saks, hehe! Jeg bruker bare bokser-truser og bokser-badebukse om dagen, så trenger ikke å tenke på bikinilinja! :)

Sykehuset mitt (Ahus) sier at man ikke skal fjerne hår i underlivet 4 uker før fødselen pga økt infeksjonsfare. Dette forklarte de muntlig på ultralyden pluss at jeg fikk skriv om det, i tillegg til at jordmor har sagt det, så jeg har ingen planer om å trosse den regelen! Det er ille nok i tiden etter fødselen, vil absolutt ikke risikere infeksjon i tillegg! :bag:

Jeg syntes ikke hår var noe problem i forhold til renselsen sist. Tror håra beskytter en del egentlig, ihvertfall når man bruker mye bind er det greit med litt polstret. Husker en gang da jeg var yngre at jeg fikk skikkelig betennelse i den barberte bikinilinja av bindet under en kraftig menstruasjon, det var ikke noe digg!

Bein og armhuler barberer jeg som vanlig, har badekar så setter bare foten på kanten under dusjing ✌️


Jeg blir så nuppete av å barbere, så til vanlig bruker jeg Veet i bikinilinja ca ukentlig. Jeg syntes det er veldig ubehagelig å ta bort alt, så det gjør jeg aldri, må ha noe hår der nede!
 
Jeg er også vant til å fjerne alt hver uke, så jeg kommer til å fortsette med det frem til fødsel. Hvor bra det ser ut har jeg ikke peiling på, da jeg ser fint lite om dagen:laughing002 gjør det heller ikke for utseende, men som du skriver fordi jeg er vant til det, og det klør når det vokser ut. Jeg får i tillegg alltid rift helt øverst over klitoris, om jeg lar det vokse. Stubbene stikker og det er ikke behagelig.
Ja alt blir litt i blinde om dagene :laughing002 skal til jordmor til uka på fødselsforberedelse samtale så får nå nett nevne det.
Satser på det er ok med litt trimmet vertfall:happy: ja eg ble klippet og måtte sy over 20 sting men eg aner ikke om de tok vekk hår eller bare sydde på plass med det. Fikk vertfall ikke plager med det. Så fikk eg beskjed at ikke stor sannsynlighet for at en må klippe igjen, men det er no aldri noe garanti for noe. :dance008
 
Jeg barberer meg i dusjen i blinde og kommer nok til å fortsette med det. Har alltid gjort det så når jeg for en liten stund siden lot det gro så holdt jeg på å klø meg ihjel...:yuck:
Ja alt under magen blir i blinde om dagene :hilarious:
 
Jeg har slutta med underlivsstell nå, bare stusser litt det verste med en saks, hehe! Jeg bruker bare bokser-truser og bokser-badebukse om dagen, så trenger ikke å tenke på bikinilinja! :)

Sykehuset mitt (Ahus) sier at man ikke skal fjerne hår i underlivet 4 uker før fødselen pga økt infeksjonsfare. Dette forklarte de muntlig på ultralyden pluss at jeg fikk skriv om det, i tillegg til at jordmor har sagt det, så jeg har ingen planer om å trosse den regelen! Det er ille nok i tiden etter fødselen, vil absolutt ikke risikere infeksjon i tillegg! :bag:

Jeg syntes ikke hår var noe problem i forhold til renselsen sist. Tror håra beskytter en del egentlig, ihvertfall når man bruker mye bind er det greit med litt polstret. Husker en gang da jeg var yngre at jeg fikk skikkelig betennelse i den barberte bikinilinja av bindet under en kraftig menstruasjon, det var ikke noe digg!

Bein og armhuler barberer jeg som vanlig, har badekar så setter bare foten på kanten under dusjing ✌️


Jeg blir så nuppete av å barbere, så til vanlig bruker jeg Veet i bikinilinja ca ukentlig. Jeg syntes det er veldig ubehagelig å ta bort alt, så det gjør jeg aldri, må ha noe hår der nede!
Nei vil absolutt ikke risikere infeksjon, men håper det er greit å la det være litt trimmet. Busk er forferdelig kløete selv om det helt sikkert han sin hensikt som du sier. Får ta det opp med jordmor til uka. Da er det bare 1 mnd igjen :happy:
 
Tenkte å ta et siste skikkelig stell nå i helga og så bare litt finpuss etterpå. Sist skar jeg meg som bare det dagen før vannet gikk da jeg barnerte i blinde :p Måtte klippes mye og ble sydd, men det gikk fint. Gjør det for min egen del da jeg syns tanken på renselse og full busk høres guffent ut :p
 
Nei vil absolutt ikke risikere infeksjon, men håper det er greit å la det være litt trimmet. Busk er forferdelig kløete selv om det helt sikkert han sin hensikt som du sier. Får ta det opp med jordmor til uka. Da er det bare 1 mnd igjen :happy:

Og så lugger det når det går for lenge :bag:
 
Hvordan er det å vokse seg nedentil under graviditeten nå på slutten, anbefalt eller ikke? Orker ikke tanken på å være bushy :nailbiting:
Har ikke prøvd voksing i salong heller før.
 
Hvordan er det å vokse seg nedentil under graviditeten nå på slutten, anbefalt eller ikke? Orker ikke tanken på å være bushy :nailbiting:
Har ikke prøvd voksing i salong heller før.

Hvis du ikke har prøvd det før så ville jeg ikke nødvendigvis anbefalt å begynne som høygravid. Jeg har gjort dette i så mange år at hårrøttene er så tynne at de går rett ut. Det er minimalt med smerte og huden min blir ikke særlig sår etterpå. Føler ikke det er noe mer vondt som gravid. Jeg vokser med sukkerpasta ( sugaring) også som er mer skånsomt en vanlig voksing.

Tenker du kjenner ditt hår, hud og smerteterskel best. Tror du det selv det ville vært veldig vondt? Har du prøvd voksing andre steder før?
 
Hvordan er det å vokse seg nedentil under graviditeten nå på slutten, anbefalt eller ikke? Orker ikke tanken på å være bushy :nailbiting:
Har ikke prøvd voksing i salong heller før.
Sniker.
De fleste voksesteder følger anbefalinger om å ikke utføre voksebehandling de siste ukene av svangerskap.
 
Back
Topp