Vannkopper

www.furstpasient.no Deer fant jeg det endelig ut. Jeg visste at jeg logget meg inn ett sted for å se blodprøvesvar. Logg dere inn der så kommer alt av blodprøver og andre prøver dere har tatt opp!:)
Spørrs hvor legene sender prøvene sine. Min sender til lab his sykehuset så får ingen ting opp hos furst.. Men hørt mange legekontorer bruker de! Så greit sjekke det ut.

Spørrs hvor legene sender prøvene sine. Min sender til lab his sykehuset så får ingen ting opp hos furst.. Men hørt mange legekontorer bruker de! Så greit sjekke det ut.
Åja ja det er jo sant da:) Ja man kan jo sjekke ut hvertfall.

Mitt legekontor bruker heller ikke furst eller helsenorge til å legge inn svar desverre. Er kun ved å ringe eller møte opp på legesenteret jeg får svar.

Jeg fikk tilsendt utskrift av mine blodprøvesvar. Stod ingenting der om vannkopper. Så tydeligvis veldig forskjellig praksis rundt om :rolleyes:

www.furstpasient.no Deer fant jeg det endelig ut. Jeg visste at jeg logget meg inn ett sted for å se blodprøvesvar. Logg dere inn der så kommer alt av blodprøver og andre prøver dere har tatt opp!:)

Kjekk sak dette, men for meg viser det bare prøvesvar fra tiden jeg bodde på Østlandetfor flere år siden. Så det er nok litt forskjellig fra sted til sted hvordan det fungerer :)

Kjekk sak dette, men for meg viser det bare prøvesvar fra tiden jeg bodde på Østlandetfor flere år siden. Så det er nok litt forskjellig fra sted til sted hvordan det fungerer :)

Ups! Jeg fikk ikke opp alle andre svar under deg her. Mente ikke å skrive på nytt hva andre allerede påpekt :facepalm:

Ups! Jeg fikk ikke opp alle andre svar under deg her. Mente ikke å skrive på nytt hva andre allerede påpekt :facepalm:
Det går så fint :) Rart det må være så vanskelig å finne ut av sine egne prøvesvar. Burde jo vært en felles side hvor man kan logge seg inn og se selv. Men det hadde kanskje blitt mer spørsmål rundt prøvesvar man ikke helt forstår kanskje.

Det går så fint :) Rart det må være så vanskelig å finne ut av sine egne prøvesvar. Burde jo vært en felles side hvor man kan logge seg inn og se selv. Men det hadde kanskje blitt mer spørsmål rundt prøvesvar man ikke helt forstår kanskje.

Ja, det er ganske rart! Kanskje målet er å få alt opp på helsenorge etterhvert. Vet det er noe forskjeller der også (fra helse vest til helse øst for eksempel). Men det er mye greier med helsesystemet og datalagring som er vanskelige tema, og som ikke fungerer skikkelig spør du meg!

Her ble det heller ikke sjekket for antistoff for vannkopper på rutine blodprøvene. Når jeg ringte inn til legekontoret fikk jeg også beskjed om at hun mente jeg skulle ha tatt det på første svangerskapskontroll men hun sjekket svarene og fant ikke noe der. Så tydeligvis veldig forskjellig praksis rundt om ja :p får heller ikke opp svarene mine ved å logge inn noen plass. Håper det blir standard praksis over alt etterhvert-virker så lettvindt.
Ellers har jeg fortsatt ikke fått svar fra fastlegen om hva jeg skulle gjøre men fikk bestilt meg blodprøver selv så venter på svar. Snakket med barnelege som anbefalte å holde storebror hjemme hvertfall til jeg har fått svar på min blodprøve, så han har vært hjemme. Skal ringe bhg i starten av uka å gjøre opp status. Føler litt dårlig samvittighet overfor storebror ved å holde han hjemme men barnelegen sa at det ville være veldig uheldig om babyen blir smittet.

Back
Topp