Tvillinger pga fertilbehandlin?

Isobel

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei fine damer:smug:
Lurer på hvor mange av dere som muligens er gravid med flerlinger pga hormonbehandlinger?
Er selv blitt behandlet med letrozol og ovitrelle og vet det er en liten sjangs for at flere egg slipper samtidig da.
Er selv bare i uke 5, så har ikke vørt på noe UL, men hadde vært interessant å høre.
 
Hei fine damer:smug:
Lurer på hvor mange av dere som muligens er gravid med flerlinger pga hormonbehandlinger?
Er selv blitt behandlet med letrozol og ovitrelle og vet det er en liten sjangs for at flere egg slipper samtidig da.
Er selv bare i uke 5, så har ikke vørt på noe UL, men hadde vært interessant å høre.
Kjenner mange med tvillinger som fikk tvillinger pga/etter hormonbehandling. Det er ganske vanlig egentlig :)

Får du ikke ultralyd som viste om det var ett eller flere egg som modnet den syklusen det klaffet?

Selv fikk jeg eneggede tvillinger etter IVF, så ikke helt det du er ute. Vært gravid med eneggede tvillinger to ganger etter IVF, mistet en tvilling ene gangen.
 
Kjenner mange med tvillinger som fikk tvillinger pga/etter hormonbehandling. Det er ganske vanlig egentlig :)

Får du ikke ultralyd som viste om det var ett eller flere egg som modnet den syklusen det klaffet?

Selv fikk jeg eneggede tvillinger etter IVF, så ikke helt det du er ute. Vært gravid med eneggede tvillinger to ganger etter IVF, mistet en tvilling ene gangen.
Takk for svar!
Jo, jeg var på ultralyd for å skjekke hvor mange egg som var modne, og det var et egg som var helt klart og et som nesten var klart, så rr litt usikkert hvor mange som slapp egentlig:joyful:
 
;);):laughing002:laughing002:laughing002:laughing002
Hei fine damer:smug:
Lurer på hvor mange av dere som muligens er gravid med flerlinger pga hormonbehandlinger?
Er selv blitt behandlet med letrozol og ovitrelle og vet det er en liten sjangs for at flere egg slipper samtidig da.
Er selv bare i uke 5, så har ikke vørt på noe UL, men hadde vært interessant å høre.
Hei! Jeg fikk letrozol og ovitrelle i mars. Var på ultralyd å så kun ett egg som var modent, de andre eggene var ikke i nærheten av riktig størrelse! Men her sitter jeg 14 uker på vei med tvillinger ;)
 
;);):laughing002:laughing002:laughing002:laughing002
Hei! Jeg fikk letrozol og ovitrelle i mars. Var på ultralyd å så kun ett egg som var modent, de andre eggene var ikke i nærheten av riktig størrelse! Men her sitter jeg 14 uker på vei med tvillinger ;)
Wow. Vet du om de er eneggede eller toeggede?
 
Og kan jeg spørre deg om du tok kontakt med gynekologen din etter du ble gravid?
Jeg var på en fertilitetsklinikk å fikk ovitrelle og ultralyd før sprøyta så jeg tok den første ultralyden etter positiv test hos samme gynekolog :) Hun var like overrasket som meg da vi så to :p
 
Ble satt inn to befruktede egg etter ICSI og er nå snart 36 uker på vei med to Fikk sjokk først, men siden drømmen er to barn, er dette blitt helt perfekt!
 
Jeg fikk GonalF og Ovitrelle. Var to modne egg på ul, så visste det var sjans for det.
 
De har hver sin morkake og fostersekk, men man kan ikke si noe om de er eneggede eller toeggede før man eventuelt dna tester dem. Men om det er en gutt og ei jente da er de jo toeggende;)

Jeg fant ut i dag at vi skal ha tvillinger, og fikk beskjed om at de var to-eggede? Uke 12. Det kunne hun se siden det er en Y på enden av skilleveggen:)
 
Jeg gikk på Letrozol å fant ut i dag at jeg er gravid med tvillinger:Heartred
 

Vedlegg

  • 1090F49A-4FF4-465C-BA64-3935BB7C744B.jpeg
    1090F49A-4FF4-465C-BA64-3935BB7C744B.jpeg
    700,8 KB · Visninger: 60
Det gjemte seg en tredje, her var det ikke tvillinger men trillinger:wideyed::dummy::dummy::dummy:
 

Vedlegg

  • D0D4D043-6543-4FB3-B198-76DE02A4DB2D.jpeg
    D0D4D043-6543-4FB3-B198-76DE02A4DB2D.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 94
  • C28E8355-61B6-470D-9002-19820BBFC498.jpeg
    C28E8355-61B6-470D-9002-19820BBFC498.jpeg
    559,5 KB · Visninger: 93
Det gjemte seg en tredje, her var det ikke tvillinger men trillinger:wideyed::dummy::dummy::dummy:
Åh, wow! Da er du andre som venter trillinger nå! Da blir det KS på deg. Gratulerer så mye, selv om jeg som tvillingmamma kan bare håpe at du får masse støtte rundt deg, for det blir nok lite tid for både søvn og å holde hus i stand i en periode. Men dette fikser du! Har du barn fra før?
 
Åh, wow! Da er du andre som venter trillinger nå! Da blir det KS på deg. Gratulerer så mye, selv om jeg som tvillingmamma kan bare håpe at du får masse støtte rundt deg, for det blir nok lite tid for både søvn og å holde hus i stand i en periode. Men dette fikser du! Har du barn fra før?
Har en gutt på 1,5 år og en bonussønn på 5 år:Heartred blir nok travelt ja
 
Back
Topp