Fødselskurs - mamastork eller positiv fødsel?

johanzen

Første møte med forumet
2. gangsfødende her med en noe traumatisk første fødsel. Har lyst til å ta er fødselskurs denne gangen for å forhåpentligvis være litt bedre forberedt. Lurer på om noen her har erfaring med kurset til mamastork vs. positiv fødsel? Tenkte å velge et av de, men vet ikke om det ene er bedre enn det andre..

Eventuelt om noen vet om det ligger lignende ute på youtube av det de går igjennom på disse kursene.
 
2. gangsfødende her med en noe traumatisk første fødsel. Har lyst til å ta er fødselskurs denne gangen for å forhåpentligvis være litt bedre forberedt. Lurer på om noen her har erfaring med kurset til mamastork vs. positiv fødsel? Tenkte å velge et av de, men vet ikke om det ene er bedre enn det andre..

Eventuelt om noen vet om det ligger lignende ute på youtube av det de går igjennom på disse kursene.
Håper noen har gode innspill på dette, har samme utgangspunkt som deg og vil gjerne ha en god opplevelse nå :)
 
Slenger meg på med to ille fødsler her..vært inne å lest men blir usikker :shy:
 
Jeg har ikke noe erfaring med mamastork, men har kjøpt positiv fødsel kurset. Første fødselen min var helt grusom, lang, vondt, uhyggelig jordmor, og nære på at jenta mi ble tatt med tang/sugekopp. Så jeg var helt traumatisert etter fødselen, og sa jeg aldri skulle igjennom det igjen. Etter å ha tatt positiv fødsel kurset, ser jeg frem til fødsel, og gleder meg til å bruke teknikker og kunnskaper jeg har lært på kurset. Så jeg er veldig optimistisk til fødsel nå, kan virkelig anbefale kurset :happy:
 
Jeg har tatt kurset til Positiv fødsel og veldig fornøyd! Jeg hadde akutt keisersnitt med førstemann og fikk aldri oppleve rier eller en «normal» fødsel. Føler meg mye bedre forberedt nå!
 
Samme her.. leter etter forberedende kurs før neste fødsel. Første endte i keisersnitt etter laaaang fødsel. Lurer på om jeg i det hele tatt klarer å føde vanlig
 
Sniker

Anja Bay har boken Smertefri fødsel, det som kurset hos Mamastork med samme navn går ut på.
Leste kun den før fødsel og droppet fysisk kurs av økonomiske grunner. Hjalp meg mye. Nå var jeg førstegangsfødende og har ingen første tøff fødsel i bagasjen.

Ville tipse deg om den som ett supplement hvis du ville gå for positiv fødsel. Boken er på dansk, jeg lånte den på biblioteket. Skrev ned øvelsene slik jeg har dem til senere bruk også.
 
Tusen takk for svar! Veldig godt tips å låne bok på biblioteket og skrive ned øvelser! Jeg så nå at alt av kurs hos mamastork er fullt ut juli og at positiv fødsel har 30% rabatt akkurat nå. Så da ble valget enkelt. Tror jeg går for positiv fødsel og ser om jeg kan få lånt den boka xsmile9
 
Tusen takk for svar! Veldig godt tips å låne bok på biblioteket og skrive ned øvelser! Jeg så nå at alt av kurs hos mamastork er fullt ut juli og at positiv fødsel har 30% rabatt akkurat nå. Så da ble valget enkelt. Tror jeg går for positiv fødsel og ser om jeg kan få lånt den boka xsmile9
Det som er fint med kurset til Positiv fødsel, er at du kan se det når du vil og flere ganger! Du har tilgang i ett år!
 
Samme utgangspunkt her! Jordmor anbefalte En God Fødsel (engodfodsel.no), kurs 2, og ser at det er mye rimeligere enn Positiv fødsel. Usikker på om det er store forskjeller på kursene, men tror jeg skal prøve førstnevnte
 
Back
Topp