Bleielekkasje

Vi har fortsatt ikke funnet en god løsning. Hun er alltid veldig løs i magen, vet ikke om det kommer av at hun kun for mme uten melkeprotein. Så hadde nok vært bedre å sette henne over do, men føler det er litt tidlig å starte med :)

Lekasje skjer uavhengig om bleien er helt ny eller ikke. Så tror vi bare må leve litt med det. Håper det blir bedre når vi begynner med grøt og avføring blir fastere.

Hvis du vet ca når hun bæsjer eller hører at hun begynner å presse så kan jeg bare varmt anbefale babypotting. Det vil være løsningen på problemet ditt så lenge dere er hjemme på bæsjetidspunkt uansett. Eventuelt tøybleier, de holder bedre på bæsj :p
Men babypotting er mye lettere, og hei, det skader ikke å prøve. Er det ikke for dere er det bare å droppe det :D
Du kan holde over do, potte eller vask. Melkebæsj er vannløselig så du lar bare krana renne med varmt vann etterpå. Gjør dette selv og har nå aldri lekkasjer og få bæsjebleier.
Bilder her av hvordan du kan holde over potte eller vask :)
https://blibleiefri.no/hva-er-babypotting/

Vi har fortsatt ikke funnet en god løsning. Hun er alltid veldig løs i magen, vet ikke om det kommer av at hun kun for mme uten melkeprotein. Så hadde nok vært bedre å sette henne over do, men føler det er litt tidlig å starte med :)

Lekasje skjer uavhengig om bleien er helt ny eller ikke. Så tror vi bare må leve litt med det. Håper det blir bedre når vi begynner med grøt og avføring blir fastere.
Vår hadde relativt løs avføring når hun kun fikk Alfamino, men det begynte å firme seg litt opp når vi begynte med grøt. Det var likevel mer kremete enn flytende da. Hvis den er veldig flytende burde du kanskje snakket litt med barnelegen om det kan være en annen årsak? Går dere på vanlig melkefri mme eller aminosyrebasert?

Vår hadde relativt løs avføring når hun kun fikk Alfamino, men det begynte å firme seg litt opp når vi begynte med grøt. Det var likevel mer kremete enn flytende da. Hvis den er veldig flytende burde du kanskje snakket litt med barnelegen om det kan være en annen årsak? Går dere på vanlig melkefri mme eller aminosyrebasert?

Jeg tok opp problemstillingen på helsestasjonen, og da fikk jeg bare i svar at det var normalt. Og noen barn var det bare slik at bæsjen gikk igjennom i en periode. Og skulle trøste meg med at det går over :p

Vi bruker nutramigen

Jeg tok opp problemstillingen på helsestasjonen, og da fikk jeg bare i svar at det var normalt. Og noen barn var det bare slik at bæsjen gikk igjennom i en periode. Og skulle trøste meg med at det går over :p

Vi bruker nutramigen
Vi fikk beskjed om at slimete avføring, gulping, intense magesmerter og utslett også var normalt, så merkelig hvordan det ga seg umiddelbart etter vi kutta ut melk og soya :rolleyes::rolleyes: Det kan være helt normalt, men det trenger ikke være. Jeg ville bedt legen om å få prøve aminosyrebasert mme i første omgang tror jeg (neocate, alfamino eller puramino, vi bruker alfamino og syntes den er best på smak).
Det er normalt at noen bæsjebleier lekker igjennom, men når det skjer veldig ofte så ville jeg undersøkt om det kunne være noe annet. Vi måtte gå 2 mnd med diare og 4-5 lekkasjebleier til dagen og en veldig urolig baby før barnelegen lot oss prøve å kutte ut hvete (hadde fått positiv prikktest og symptomene kom etter innføring av hveteprodukter). Uroligheten gikk gradvis bort og bleiene ble gradvis normale og hun ble så godt som normal igjen på litt over en ukes tid. Vi ble fulgt av lege hele veien da, og ble henvist til barnelege etter 4 uker mener jeg å huske, så det var barnelegen som ville «vente å se».

Hvis du vet ca når hun bæsjer eller hører at hun begynner å presse så kan jeg bare varmt anbefale babypotting. Det vil være løsningen på problemet ditt så lenge dere er hjemme på bæsjetidspunkt uansett. Eventuelt tøybleier, de holder bedre på bæsj :p
Men babypotting er mye lettere, og hei, det skader ikke å prøve. Er det ikke for dere er det bare å droppe det :D
Du kan holde over do, potte eller vask. Melkebæsj er vannløselig så du lar bare krana renne med varmt vann etterpå. Gjør dette selv og har nå aldri lekkasjer og få bæsjebleier.
Bilder her av hvordan du kan holde over potte eller vask :)
https://blibleiefri.no/hva-er-babypotting/
Støttes! Gå over til tøybleier, så slipper du disse bæsjeeksplosjonene hele tiden (skal ikke love deg at de aldri skjer med tøybleier, men det skjer laaaaangt sjeldnere). Er du usikker på når du skal holde baby over do/vask, så bare test det ved hvert bleieskift, og etterhvert blir du mer vant med det og finner kanskje et mønster hos baby slik at du fanger det opp i tide. Min begynte å bæsje i do fra 4 mnd. Da han klarte å sitte selv, tok vi i bruk potte, og siden har han ikke bæsjet i bleia.

Back
Topp