Utlandet i Corona

RainbowDash

Endelig gravid
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hvordan er det med dere som reiser til utlandet for hjelp nå?
Har dere tatt vaksine?
Er det sånn at man bør vente 3mnd etter vaksine for å bli gravid?
Man får vel karantene uten vaksine, men kan denne gjennomføres hjemme?
Jeg trenger hjelp her:wtf:
Jeg er nok i siste gruppen som vaksineres, og vet ikke helt hvordan vi skal løse dette.

Hvordan er det med dere som reiser til utlandet for hjelp nå?
Har dere tatt vaksine?
Er det sånn at man bør vente 3mnd etter vaksine for å bli gravid?
Man får vel karantene uten vaksine, men kan denne gjennomføres hjemme?
Jeg trenger hjelp her:wtf:
Jeg er nok i siste gruppen som vaksineres, og vet ikke helt hvordan vi skal løse dette.

Jeg kan ikke svare på det med utlandet, håper noen andre her inne kan!!:happy:

Men ang. vaksine og graviditet: Fra klinikken jeg er hos (Spiren) har jeg fått beskjed om minimum 2 uker mellom at koronavaksina settes, til embryo settes inn. Jeg rekker heldigvis å bli fullvaksinert før IVF-forsøk, og får min siste dose vaksine ca. 5 uker før et ev. innsett.

Jeg har foreløpig tatt en dose vaksine. Har hatt noen avbrutte forsøk, så da passet det greit å få vaksinen. Det er viktig at det går 2 uker til evt innsett ja. Jeg har hele tiden tenkt at baby får komme først, men det er jo ikke alltid så lett å planlegge. Tenkte deretter at 'en dose er bedre enn ingen', siden det skulle gå 12 uker mellom dosene mine. Syns det var litt lenge å vente, men nå kan det muligens se ut som jeg rekker å bli fullvaksinert likevel. Tiden vil vise :)

Ang karantene, så er jo hovedregelen at man skal på karantenehotell.. Du bør få gyn eller fastlege til å bekrefte at det er en medisinsk nødvendig reise. Jeg har ikke fått reist enda, etter de nye karantenebestemmelsene, men landet på at jeg får en legeerklæring - og håper på å få 'sone' hjemme. Tror det skal mye til for at de avviser en legeerklæring.

Lykke til med prosessen ❤

Så etter fullvaksinering slipper en karantene?
Helt forferdelig å tenke at det er sikkert 6mnd før jeg blir fullvaksinert i dette tempoet:bag::banghead:

Så etter fullvaksinering slipper en karantene?
Helt forferdelig å tenke at det er sikkert 6mnd før jeg blir fullvaksinert i dette tempoet:bag::banghead:
Det har de ikke bestemt enda, men det er snakk om det ja.

Fritidsreise krever karantenehotell, mens nødvendige reiser kan man slippe om man har egnet sted å gjennomføre karantene :)

Vi står imellom klinikk i Sverige og Danmark. Vet ikke hvem vi bestemmer oss for enda. Men har man dokumenter på det så må man uansett på karantene hotell?

Er det noen som vet om man fortsatt må på karantenehotell etter behandling i utlandet? Er Danmark som er aktuelt i tilfelle.

Er det noen som vet om man fortsatt må på karantenehotell etter behandling i utlandet? Er Danmark som er aktuelt i tilfelle.
Du må nok på karantenehotell, Danmark er et rødt land.
Screenshot_20210529-221106_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210529-221025_Samsung Internet.jpg

Back
Topp