Umodne egg?

C

CPTN paracet

Guest
Hei godt folk!

Litt om oss først. Jeg er en mann på 48 og kona har fylt 40 i år. Vi hadde nettopp vårt andre forsøk og samme dagen som egg uttak ringer de fra labben på riksen og sier at alle tre egg var umodne.

Noen andre som har opplevd dette? er dette vanlig?
Burde ikke legen ha oppdaget dette?

Kona har gått på menopur i en uke. På kontrollen sa legen at det er flere poser, men to ser ut som de er klare til uttak...

Er i villrede her og tenker at legen burde ha kjønt at de var umodne. Eller tenker vi helt feil.

Takk på forhånd for svar....

Hei! Så leit at eggene dere fikk ut var umodne! Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg mener at modningsprosessen i egget skjer etter at man setter eggløsningssprøyta. Eggene skal så vidt jeg husker gjennom en prosess hvor de ender med halvparten så mange kromosomer som en vanlig celle, sånn st den kan smelte sammen med sædcellen og sammen få et fullt sett med kromosomer. Dette er noe man bare kan se ved å se på egget i mikroskop etter egguttak, og har ikke noe å gjøre med størrelsen på follikelen før man setter eggløsningssprøyta. Igjen med forbehold om at dette er fritt fra hukommelsen og bygger på ting jeg har lest meg opp på på nett :joyful:

Jeg synes dere bør ringe sykehuset og be om en samtale med legen. Legen vil kunne forklare dette bedre og diskutere veien videre med dere! Noen ganger trenger man noen forsøk for å finne ut av riktig måte å stimulere på for å få ut mange nok modne egg.

Lykke til videre!

Hei og takk for svar

Skal ha en samtale med legen i morgen, så får vi vell en forklaring på dette. Krysser fingrene.

Det er riktig som du sier....det skal som regel noen forsøk til før man lykkes..... :-)

Hei og takk for svar

Skal ha en samtale med legen i morgen, så får vi vell en forklaring på dette. Krysser fingrene.

Det er riktig som du sier....det skal som regel noen forsøk til før man lykkes..... :)
Hei. Legen kan ikke se på forkant om egget er umodent, samme som om eggposene er tomme. Er noe som kan skje. Håper dere lykkes ved neste forsøk.

Andre forsøket mitt var 10 av 11 egg umodne, og siste var 8 av 17 umodne.
Så hatt en del av de jeg også.

Hei godt folk!

Litt om oss først. Jeg er en mann på 48 og kona har fylt 40 i år. Vi hadde nettopp vårt andre forsøk og samme dagen som egg uttak ringer de fra labben på riksen og sier at alle tre egg var umodne.

Noen andre som har opplevd dette? er dette vanlig?
Burde ikke legen ha oppdaget dette?

Kona har gått på menopur i en uke. På kontrollen sa legen at det er flere poser, men to ser ut som de er klare til uttak...

Er i villrede her og tenker at legen burde ha kjønt at de var umodne. Eller tenker vi helt feil.

Takk på forhånd for svar....
Har dere fått en forklaring på dette?

Hos meg var 7 av 10 egg umodne. Embryologen mente at det enten kan skyldes at folliklene er for små (hvilket ikke var tilfelle hos meg) eller at man ikke reagerer tilstrekkelig på eggløsningssprøyten. Han foreslo evt dobbel dose Ovitrelle ved neste uttak :)

Last edited:
Back
Topp