Leggetid

Lovisa

Blir kjent med forumet
Når er det leggetid hos dere?
Klarer aldri å finne riktig tidspunkt føler jeg.
Nå prøver vi oss på 18:30, men syntes selv at det er så tidlig!
 
Når er det leggetid hos dere?
Klarer aldri å finne riktig tidspunkt føler jeg.
Nå prøver vi oss på 18:30, men syntes selv at det er så tidlig!
Vi forsøker å ta kveldsstellet rundt kl 19 og så flaske (samtidig med legging) rundt 1930.
 
Pass på at hen er våken nok timer og, vanlig me 12-15 timer
Fks Våken 2 timer så kvil, så 2 Våken timer så kvil osv.... å ha barnet Våken fra 3-4 t før legging
 
Pass på at hen er våken nok timer og, vanlig me 12-15 timer
Fks Våken 2 timer så kvil, så 2 Våken timer så kvil osv.... å ha barnet Våken fra 3-4 t før legging

Må bare legge til at dette ikke gjelder alle. Det er veldig forskjellig ift hvor mye søvn og våkentid hver baby trenger :) Vi har ikke vært i nærheten av det som er "vanlig" siden fødsel men, baby har vært glad og fornøyd for det:)
 
Vi legger mellom 17 og 19. Som regel er hun helt ferdig kl 18. Noen dager 17 og andre 19. hun står opp mellom 05 og 07. Som regel 06. Vi legger når hun er trøtt. Ofte er hun våken maks 2t før hun skal ha en liten lur på dagtid, siste våkentid er mellom 2-3t før det er natt. Hun sover tilsammen 2-4t på dagtid.

Vi har prøvd å legge senere osv, men til ingen nytte. Kveldsleggingen går som en drøm når hun legges tidligst mulig før hun blir det minste overtrøtt.
 
Mellom kl 16 og 17 :) da er ho utslitt etter dagen og tar natta :) ho står opp kl 06 på morgenen og har 2 timer totalt med søvn mellom 06-16
 
Her legger hun seg stort sett mellom 19 og 2030. Står opp 08-09 med litt pupp og dupp først.
 
Pleier bli en gang mellom 20-21. Da sover hun til rundt 8.

Har to eldre barn som jeg skal litt rundt med på tur, til fotballtrening og til venner.. Hverdagen her hadde ikke gått opp om jeg skulle begynt med legging 17-18.
 
Vi legger imellom kl.18-19. hun sover ikke dupper lenger enn kl.4, men er våken ofte fra kl.3.
Hun våkner kl.06.30ca. Sover to dupper på dagtid, alt ifra 1-3timer tilsammen. sover ofte rundt, av og til en flaske på natten. Sove godt på natta har hun gjordt siden 3mnd ca.
Hun har alltid vært mye våken på dagtid, og veldig forveden av seg, og skal ikke gå glipp av noe:hilarious:
Så va har ikke strenge rutiner at alt skal skje på minuttet, men at ting skjer bare i samme ‘tidsrom’.

Etterhvert vi fant ‘balansen’ med dupp og kveld, så falt ting litt mer på plass! Helt til neste mnd, da hun ble større og hele greia forandrer seg igjen:hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:
 
Her er det kvelden mellom klokka 19 og 20, plutselig starta med bare to dupper om dagen som ikke nødvendigvis trenger å være så lange! Hu er siikkelig utholden, så kan ikke sove etter senest klokka 4, for da blir det aldri kveld...:)
 
Her er det søvn avler søvn. Så hvis hen ikke sover nok ila dagen så blir det krise. Men hvis hen sover for lenge på morgenen så er det også krise. Vi legger rundt 18-19.

Tror man må bare prøve seg fram... Det er litt sånn som luer eller briller. Ikke alle passer den formen, men igjen så er det mest vanlige fortsatt det mest vanlige. Så man prøver alltid å legge seg etter hva man ser mest normalt hos de fleste barn og så justerer man med tiden for seg og sitt barn. Noen tåler å være lengre oppe, mens andre blir helt utslitte. Men jeg tror rutine er ordet.
 
Her har hun lagt seg prikk 1830 hver kveld. Hun blir dritsur hvis vi drøyer over tiden. Det var hun som "bestemte" dette selv når hun var ca 3 mnd. Hun sovner etter 30 min på puppen. Eneste som er nå er at hun våkner oftere og oftere 0530... så vi har forsøkt å forskyve leggetid uten hell. Håper det bare er en fase :)
 
Her har hun lagt seg prikk 1830 hver kveld. Hun blir dritsur hvis vi drøyer over tiden. Det var hun som "bestemte" dette selv når hun var ca 3 mnd. Hun sovner etter 30 min på puppen. Eneste som er nå er at hun våkner oftere og oftere 0530... så vi har forsøkt å forskyve leggetid uten hell. Håper det bare er en fase :)
Vi sliter med det samme- bare at her kan hu ofte starte dagen klokka 04:45! Har prøvd å forskyve i beggen veien med legging for å se om det har noe innvirkning.. men nei! Enig- håper det bare er en fase- hehe :)
 
Back
Topp