Amme-bh

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Noen som har tips til fin og god amme-BH?

Jeg er en 75C/80B, så har ikke spesielt store pupper som trenger masse støtte, men bare noe pent og praktisk :)
 
Noen som har tips til fin og god amme-BH?

Jeg er en 75C/80B, så har ikke spesielt store pupper som trenger masse støtte, men bare noe pent og praktisk :)
Har samme størrelse som deg og slet veldi med og finne noen jeg likte i den størrelsen da hm så og si er utsolgt og liker ikke så godt de fra lindex og kappahl.. Så jeg har bestilt noen på bonprix :) syns de hadde mangen fine og de fleste er pakker med 2-3 i så veldig greit ^^ (har blitt mye søl her så da er de greit med noen på rulering :wacky:)
 
Har samme størrelse som deg og slet veldi med og finne noen jeg likte i den størrelsen da hm så og si er utsolgt og liker ikke så godt de fra lindex og kappahl.. Så jeg har bestilt noen på bonprix :) syns de hadde mangen fine og de fleste er pakker med 2-3 i så veldig greit ^^ (har blitt mye søl her så da er de greit med noen på rulering :wacky:)
Mye søling her og! Synes det ligger ammeinnlegg slengt overalt, men når det kommer en lekkasje så har jeg visst aldri noe verken i BHen eller lett tilgjengelig. Og om natta synes jeg puppene bare sklir ut av de BHene jeg har nå (fra Lindex), og så lekker det likevel. Skal sjekke ut Bonprix!
 
De fra KappAhl nevnt over her har jeg. Den sitter veldig bra. Jeg har veldig store bryster og passer akkurat i største størrelsen, normalt er alt jeg har prøvd fra HM og Lindex for lite.
Men Change har fine og gode ammebher som gir bra støtte. De er dyre da, men jeg har bestilt to stk da jeg behøver noe som gir litt mer støtte. De fra KappAhl holder innlegg bedre på plass men de sklir likevel litt om natta. Om du lekker en del på natt anbefaler jeg Avent sine innlegg, finnes på apoteket til nettene hvertfall. Litt dyrere men dekker brystet så mye bedre enn libero og rema feks. :)
 
Har også brukt de ovenfor fra KappAhl tidligere, men nå er puppen større, og trengte litt større str, typ 80/85 C. Bruker Lindex sine, gir samtidig en fin form under klærne.
https://www.lindex.com/no/p/7464072...z3XoepetySfqPA8BE1kaAkglEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Liker dog stoff som puster, så har funnet denne fra boob: https://www.jollyroom.no/mamma/mamm...rPmWYDDXJLclhQVTszAkny2kmA6qSn34aAglFEALw_wcB

Og disse, med enkel tilgang, som jeg bruker om natten: https://www.kappahl.com/nn-NO/dame/...ACXYiX0CEIq5-g5FLgsHuTMdcmTfQypoaAmYZEALw_wcB
 
Last edited:
Min favoritt nå er en fra cubus. Jeg finner den ikke på nett, men jeg fant den i babyavdelingen for noen måneder siden.
 
De fra KappAhl nevnt over her har jeg. Den sitter veldig bra. Jeg har veldig store bryster og passer akkurat i største størrelsen, normalt er alt jeg har prøvd fra HM og Lindex for lite.
Men Change har fine og gode ammebher som gir bra støtte. De er dyre da, men jeg har bestilt to stk da jeg behøver noe som gir litt mer støtte. De fra KappAhl holder innlegg bedre på plass men de sklir likevel litt om natta. Om du lekker en del på natt anbefaler jeg Avent sine innlegg, finnes på apoteket til nettene hvertfall. Litt dyrere men dekker brystet så mye bedre enn libero og rema feks. :)
Sniker fra mai :shy:
Kan jeg spørre hvilken str du bruker i BHstr da? Jeg bruker 85D til vanlig, og skjønner ikke hvor stor disse puppene skal bli :hilarious: tenkte å kjøpe en i alle fall, til å ha med på sykehuset
 
Sniker fra mai :shy:
Kan jeg spørre hvilken str du bruker i BHstr da? Jeg bruker 85D til vanlig, og skjønner ikke hvor stor disse puppene skal bli :hilarious: tenkte å kjøpe en i alle fall, til å ha med på sykehuset

Ja :) Før svangerskap nå brukte jeg 75H, og med ammepupper målte jeg meg nå til 85H. Det er i change sine BHer, så når omkretsen rundt er større blir cupen større også hvis du skjønner. Kjøpte 2xl i de BH-ene fra KappAhl og de kunne ikke ha vært mindre :hilarious:
Målte størrelsen til change og bestilte etter melka var kommet
 
Ja :) Før svangerskap nå brukte jeg 75H, og med ammepupper målte jeg meg nå til 85H. Det er i change sine BHer, så når omkretsen rundt er større blir cupen større også hvis du skjønner. Kjøpte 2xl i de BH-ene fra KappAhl og de kunne ikke ha vært mindre :hilarious:
Målte størrelsen til change og bestilte etter melka var kommet
Takk for svar, da kan jeg kanskje prøve meg på de der da :happy:
 
Ja :) Før svangerskap nå brukte jeg 75H, og med ammepupper målte jeg meg nå til 85H. Det er i change sine BHer, så når omkretsen rundt er større blir cupen større også hvis du skjønner. Kjøpte 2xl i de BH-ene fra KappAhl og de kunne ikke ha vært mindre :hilarious:
Målte størrelsen til change og bestilte etter melka var kommet
Jeg er vel rundt samme str som deg tror jeg, men problemet mitt er at de som er store nok i cup blir for store rundt... har kjøpt fra Lindex i xl, og en fra boob i xl, men syns ikke de sitter noe godt! Føler du at 2xl fra KappAhl sitter greit i omkrets, eller sklir de langt oppover skulderbladene?
 
Jeg er vel rundt samme str som deg tror jeg, men problemet mitt er at de som er store nok i cup blir for store rundt... har kjøpt fra Lindex i xl, og en fra boob i xl, men syns ikke de sitter noe godt! Føler du at 2xl fra KappAhl sitter greit i omkrets, eller sklir de langt oppover skulderbladene?

Har hatt det samme problemet. Disse er ikke så slappe, men det er ikke som en 100% passe bh om du skjønner, men de funker bra nok. Men de fra Lindex og Hm kunne jeg ikke bruke i det hele tatt. Det er ikke så innmari dyrt for en 2pakke, så du kan kjøpe og teste. De første månedene blir det så mye av barselsvette, melkelekkasje og gulp at det er godt å skifte bh ofte, tror jeg har 8 stykker av de her :D
 
Jeg er vel rundt samme str som deg tror jeg, men problemet mitt er at de som er store nok i cup blir for store rundt... har kjøpt fra Lindex i xl, og en fra boob i xl, men syns ikke de sitter noe godt! Føler du at 2xl fra KappAhl sitter greit i omkrets, eller sklir de langt oppover skulderbladene?

Jeg har samme problemet som deg at de blir for store rundt når cup’en blir passe. Har de fra Kappahl, men har bestilt et par ammebh’er fra Change nå. Spent på hvordan de er i forhold. Tenker de fra Kappahl kan brukes på natta og dager hvor vi bare henger hjemme:)
 
samme problem her også. De passer bedre nå enn sist soden jeg har fått større omkrets :hilarious::oops: Men sist sydde jeg inn de største fra Boob, 3-4 cm i hver side. Har vurdert å sy inn de fra kappahl også, da de er for vide, men ikke kommet så langt.
 
Sniker fra mai :shy:
Kan jeg spørre hvilken str du bruker i BHstr da? Jeg bruker 85D til vanlig, og skjønner ikke hvor stor disse puppene skal bli :hilarious: tenkte å kjøpe en i alle fall, til å ha med på sykehuset

Jeg har gått fra 75 G før jeg ble gravid til 80 K nå, 4 uker etter fødselen :hilarious:
Så det er nok individuelt hvor mye brystene eser når melka kommer.
Jeg kjøpte en bh som passet en mnd før termin og brukte den de første ukene etter fødselen og. Vil anbefale deg å kjøpe 2, så de kan vaskes på omgang :hilarious:
 
De fra KappAhl var mye bedre enn Lindex og boob:happy: satt strammere og skikkelig rundt, og det var plass til puppene;) kjøpte 4 stk, og er godt fornøyd! Og ja, blir rimelig svett og klamt under der, og det er ikke alltid klesvask blir prioritert, så godt å ha noen å bytte på:D
 
Back
Topp