Fortsatt lite energi og trøtt

habibti

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Oktoberbarna 2021♡
Er det flere som begynner å nærme seg/komme i andre trimester, som fortsatt er sliten og trøtt? Formen i seg selv er bedre enn den var i første trimester, men jeg er fortsatt sliten.

Nå skal det sies at pga korona er kommunen så godt som nedstengt, og at jeg har valgt å ha gutten på 3 år hjemme den siste tida. Kan være at slike ting også tærer på energien.

Andre trimester, 15+2, og fortsatt veldig sliten og trøtt her! Og kvalm :wacky: Syns å huske jeg begynte å få mer energi en gang mellom uke 16-20 med de andre to, om jeg ikke husker helt feil :)

Sliten. Anpusten. Siste er egentlig verst. Gjøre noen ting uten å få pustebesvær.......

Nærmer meg 2.trimester. er 13+3 og kaster opp ennå. Sliten, kvalm og uten energi.

Sniker fra september.

Har du lavt jernlager kanskje? Jeg hadde det, og var unormalt sliten og trøtt. Begynte på tilskudd etter anbefaling fra fastlege, og ble mye mindre energiløs.

2. trimester, 16+5, er nesten mer trøtt enn første trimester. Helt fri for energi, og når jeg har så er den brukt opp fordi jeg er så tungpusta på 1-2-3!
Spent på når jeg skal få den superenergien min tilbake..

Generelt har jeg fått mer symptomer i 2. trimester. Kraftig hodepine, kvalme hele dagen, oppkast (på kveldene)..

Men! Glad for å være gravid! :smug:

Godt å høre at det er flere! Følte jeg var mye mer energisk i første svangerskap, men da hadde jeg jo ikke barn fra før og kunne hvile mer etter behov...

Sniker fra september.

Har du lavt jernlager kanskje? Jeg hadde det, og var unormalt sliten og trøtt. Begynte på tilskudd etter anbefaling fra fastlege, og ble mye mindre energiløs.
Det er godt mulig, jeg bruker å ha lavt jernlager innimellom. Tok blodprøvene hos legen i går, så håper å få svar på det om ikke så alt for lenge. :)

Fortsatt lite energi her også men all ære til deg som har 3 åringen hjemme, har to på 8 og 4, 8 åringen har for tiden hjemmeskole pga personalmangel, glad for at skolen er stengt på en måte på en annen måte tar det veldig mye energi også så glad 4 åringen er i bhg, vet at jeg ikke har energi til de begge.
Veldig aktive barn da, eldste blir nok mest sannsynligvis diagnostisert med ADHD 26 april når vi skal tilbake til psykologen og yngste tar etter men har heldigvis bedre fokus og konsentrasjon enn eldste men alltid mye liv her hjemme når de er hjemme!

Veldig lite energi til overs etter jobb, og er generelt alltid trøtt. Klarer lange dager på jobb, men da bruker jeg gjerne 2-3 dager på å komme meg opp på igjen :p så håper jeg føler meg bedre i 2.trimester :)

Er utrolig kvalm, sliten og svimmel.. er 15+1, har vært dårlig siden uke 8, trodde det skulle roe seg snart, men ser ikke veldig lovene ut.. har to stebarn på fulltid med spesielle behov som ikke akkurat hjelper på, og med hjemmeskole og valp i hus, har mitt første svangerskap ikke akkurat vært fristene til gjentakelse.. har også en hund på 10 år og to katter, (de er det ikke så mye styr med heldigvis), så ingen ro å få i dette huset.. Håper sterkt på bedring hver dag og har forsatt et lite håp, så ikke gi opp, de fleste får det bedre, bare at det går gradvis og ikke over natten på alle..

Jeg også kjenner godt på det. Er 15+0 o dag. Jobber 60% på jobb men må hjem kl halv 12 hver dag for å sove en dupp :p det er vanvittig godt å sove, men jeg føler virkelig hverdagen blir spist opp og går raskere enn vanlig:eek:

Kvalmen har gitt seg litt.. halvert kanskje.. trøttheten varierer, men allergien har kicket inn 100% og pleier da å bli helt sylta og sykt trøtt så vet ikke hva som er hva nå. Energien er IKKE noe å skryte av !

Er det flere som begynner å nærme seg/komme i andre trimester, som fortsatt er sliten og trøtt? Formen i seg selv er bedre enn den var i første trimester, men jeg er fortsatt sliten.

Nå skal det sies at pga korona er kommunen så godt som nedstengt, og at jeg har valgt å ha gutten på 3 år hjemme den siste tida. Kan være at slike ting også tærer på energien.

Begynner å komme seg.. men er enkelte dager hvor jeg godt kan sove rundt hadde jeg hatt muligheten.. blir veldig trøtt av å de små hvilene også.. ender opp med 1 1/2-2 t søvn ofte.. hvor jeg er supergroggy etterpå.. Føler jeg konstant går på sparebluss, men prioriterer annerledes og får gjort alt jeg skal :cool: Nå må det sies at det hjelper MYE at kvalmen har begynt å gi seg :smiley-bounce012

Back
Topp