Tøybleie?

Vårspire

Flørter med forumet
Marshmallows2021
Hei damer,

Min mini blir 4 uker nå søndagen som kommer.

Hun har gått på do i 2 uker og det vil jeg fortsette med.
Men vurdere nå å starte med tøybleie for tissing :dummy1:

Er det noe andre som kombinerer do og tøybleie her i forumet som vil dele erfaringer.

Evt. Hvilken tøybleie kan du anbefale.

Takk på forhånd!
 
Hei damer,

Min mini blir 4 uker nå søndagen som kommer.

Hun har gått på do i 2 uker og det vil jeg fortsette med.
Men vurdere nå å starte med tøybleie for tissing :dummy1:

Er det noe andre som kombinerer do og tøybleie her i forumet som vil dele erfaringer.

Evt. Hvilken tøybleie kan du anbefale.

Takk på forhånd!

Hva mener du med at hun går på do?
 
Hva mener du med at hun går på do?

Hei, jeg har fulgt henne til do mente jeg. Jeg så en YouTuber snakke om denne metoden. At baby kan trenes opp fra spedbarns alder. Var litt skeptisk i starten, men det fungerer..hun har ikke hatt noen bæsje bleie på 2 uker og ingen mage vondt. Alltid blid og glad.
Ta en titt på linkene under.

Lese innlegg:

https://www.babyverden.no/baby/stell/spedbarn-tidlig-klare-for-pottetrening/

Video:
https://youtu.be/RTp3KBIyFZk
 
Hva mener du med at hun går på do?

Babypotting :)
Gjorde det med min forrige og denne gangen. Hun bæsjer stort sett bare når jeg holder henne over vasken eller do. Men hun gråter mye mer enn mitt forrige barn og har litt magevondt likevel, så det er ikke noen ultimat løsning på mageproblemer dessverre. Men i det minste får hun tømt ut alt hver gang bæsjen er klar :hilarious:
https://blibleiefri.no/hva-er-babypotting/
 
Babypotting :)
Gjorde det med min forrige og denne gangen. Hun bæsjer stort sett bare når jeg holder henne over vasken eller do. Men hun gråter mye mer enn mitt forrige barn og har litt magevondt likevel, så det er ikke noen ultimat løsning på mageproblemer dessverre. Men i det minste får hun tømt ut alt hver gang bæsjen er klar :hilarious:
https://blibleiefri.no/hva-er-babypotting/

Aa skjønner.. Min første var bleie baby. Da jeg ikke visste om dette med babypotting den gang. Vi driver med litt light versjon da. Men synes dette har gjort hverdagen enklere. Og mindre forbruk av bleier god for miljøet og stumpen hennes :)
 
Hei, jeg har fulgt henne til do mente jeg. Jeg så en YouTuber snakke om denne metoden. At baby kan trenes opp fra spedbarns alder. Var litt skeptisk i starten, men det fungerer..hun har ikke hatt noen bæsje bleie på 2 uker og ingen mage vondt. Alltid blid og glad.
Ta en titt på linkene under.

Lese innlegg:

https://www.babyverden.no/baby/stell/spedbarn-tidlig-klare-for-pottetrening/

Video:
https://youtu.be/RTp3KBIyFZk
Babypotting :)
Gjorde det med min forrige og denne gangen. Hun bæsjer stort sett bare når jeg holder henne over vasken eller do. Men hun gråter mye mer enn mitt forrige barn og har litt magevondt likevel, så det er ikke noen ultimat løsning på mageproblemer dessverre. Men i det minste får hun tømt ut alt hver gang bæsjen er klar :hilarious:
https://blibleiefri.no/hva-er-babypotting/

Wow, så stilig!
 
Aa skjønner.. Min første var bleie baby. Da jeg ikke visste om dette med babypotting den gang. Vi driver med litt light versjon da. Men synes dette har gjort hverdagen enklere. Og mindre forbruk av bleier god for miljøet og stumpen hennes :)

Ja, gjør light versjon jeg også, litt som det passer oss :)
Det fungerte veldig fint med broren hvertfall!
 
Ble inspirert av dere, så har testet litt light versjon de siste dagene. I går gjorde hun faktisk fra seg i vasken! :D Men jeg sliter litt med at hun nesten utelukkende bæsjer under amming, så vet ikke helt hvordan jeg skal løse det :p
 
Ble inspirert av dere, så har testet litt light versjon de siste dagene. I går gjorde hun faktisk fra seg i vasken! :D Men jeg sliter litt med at hun nesten utelukkende bæsjer under amming, så vet ikke helt hvordan jeg skal løse det :p

Så gøy :D
Dersom jeg tenker at det er bæsj på vei og baby er VELDIG sulten så ammer jeg uansett. Går det i bleie så får det bare være. Hvis hun likevel ikke bæsjer under ammingen, ammer jeg ett bryst, raper og tar henne på badet. Da bæsjer hun ofte også er hun klar for pupp 2. Går jeg rett på pupp 2 presser og kaver hun en del ved brystet mens hun bæsjer samtidig. Men det er sikkert litt individuelt og de går ofte over til å bæsje på andre tidspunkt i løpet av de første månedene :)
Vet noen holder en potte under babyen mens de ammer, men det blir for mye styr for meg :p og nå har hun jo hoftepute på under amming uansett så det ville vært uaktuelt.
 
Anbefales, gjør et forsøk selv om det høres noe tungvint. Det endrer seg når man er godt i gang ;)



Det blir herlig om det resulterer med at hun går på do, før 2 års alder på egen insinativ.

Ja, min forrige sluttet med bleie da han var 18 mnd, brukte bleie som backup i utetida i bhg fram til 2 år og ved soving frem til 2 år og 7 mnd, men utenom det ingen bleie. Han begynte ikke å si ifra selv om at han skulle på do før rundt 2,5 år, så å gi dotilbud på rutine har vi gjort lenge etter slutt. Men man er så vandt til det at det bare er en del av den hverdagslige rutinen :)
 
Ble inspirert av dere, så har testet litt light versjon de siste dagene. I går gjorde hun faktisk fra seg i vasken! :D Men jeg sliter litt med at hun nesten utelukkende bæsjer under amming, så vet ikke helt hvordan jeg skal løse det :p

Så hyggelig å høre, lykke til og oppdater oss.


Ja, min forrige sluttet med bleie da han var 18 mnd, brukte bleie som backup i utetida i bhg fram til 2 år og ved soving frem til 2 år og 7 mnd, men utenom det ingen bleie. Han begynte ikke å si ifra selv om at han skulle på do før rundt 2,5 år, så å gi dotilbud på rutine har vi gjort lenge etter slutt. Men man er så vandt til det at det bare er en del av den hverdagslige rutinen :)


Optimist...optimist :) tror nok det er lurt slik du har gjennomført.. Småbarn kan fort glemme seg, helst minst mulig søl og extra jobb. Evt. Kanskje kombinere med tisse underlag og prøve noen netter uten bleie. Da først om hun våkner med tørre bleier. Blir spennende dette her.
 
Så hyggelig å høre, lykke til og oppdater oss.





Optimist...optimist :) tror nok det er lurt slik du har gjennomført.. Småbarn kan fort glemme seg, helst minst mulig søl og extra jobb. Evt. Kanskje kombinere med tisse underlag og prøve noen netter uten bleie. Da først om hun våkner med tørre bleier. Blir spennende dette her.

Ja, hjemme har vi jo kapasitet til å time det å gå ut av huset med at barnet får gått på do først eller forte oss inn om han må på do, eventuelt gi et dotilbud ute i naturen. Det er ikke like lett med bemanning og rutiner i barnehagen :)
Ja, han hadde tørre nattbleier noen uker før vi stoppa med dem. Prøvde noen måneder tidligere og da funka det ikke, men et par måneder senere var han plutselig klar.
Men baby på 5 uker her beholder nok bleiene en god stund til også fokuserer jeg på dotilbud når vi har tid og overskudd, viktigste er bare at det blir litt hver dag og ikke nødvendigvis at alt må «fanges opp». De bæsjer jo som regel også sjeldnere når de er et par
 
Dette er jo kjempegøy! :D I dag har hun gjort fra seg over vasken 5 ganger, og kun 1 i bleia. Hun får ut mye mer når jeg holder henne over vasken enn hun gjør i bleie, så hun har jo halvert antall ganger hun gjør fra seg. Jeg er virkelig superfasinert over hele greia. I går hadde vi 12 bæsjebleier, og i dag har hun plutselig skjønt greia og presser med en gang jeg tar henne over vasken :D
Også er jeg litt glad vi har stellebord på vaskerommet, og ikke badet :rolleyes: Men dette er mye enklere enn jeg trodde!
 
Hei damer,

Min mini blir 4 uker nå søndagen som kommer.

Hun har gått på do i 2 uker og det vil jeg fortsette med.
Men vurdere nå å starte med tøybleie for tissing :dummy1:

Er det noe andre som kombinerer do og tøybleie her i forumet som vil dele erfaringer.

Evt. Hvilken tøybleie kan du anbefale.

Takk på forhånd!
Ble ikke mye tøybleie erfaring på deg her.
Jeg ville nok gått for de typene som er tilpasset alderen. Husker ikke hva de heter, da jeg bare så vidt testet det ut i 2017.
Da var det en tøybleie gruppe på Facebook også, kanskje den eksisterer enda?
De elsket å hjelpe til med valg og komme med sine anbefalinger :happy:
 
Ble ikke mye tøybleie erfaring på deg her.
Jeg ville nok gått for de typene som er tilpasset alderen. Husker ikke hva de heter, da jeg bare så vidt testet det ut i 2017.
Da var det en tøybleie gruppe på Facebook også, kanskje den eksisterer enda?
De elsket å hjelpe til med valg og komme med sine anbefalinger :happy:
Haha ja, jeg kuppet kanskje litt med denne babypottingen :rolleyes:
Tøybleiesnakk er aktiv på facebook. Den har vel rundt 4000 medlemmer. Der er det nok mulig å få mye hjelp :happy:
 
Dette er jo kjempegøy! :D I dag har hun gjort fra seg over vasken 5 ganger, og kun 1 i bleia. Hun får ut mye mer når jeg holder henne over vasken enn hun gjør i bleie, så hun har jo halvert antall ganger hun gjør fra seg. Jeg er virkelig superfasinert over hele greia. I går hadde vi 12 bæsjebleier, og i dag har hun plutselig skjønt greia og presser med en gang jeg tar henne over vasken :D
Også er jeg litt glad vi har stellebord på vaskerommet, og ikke badet :rolleyes: Men dette er mye enklere enn jeg trodde!

Så gøy å høre dette :D :D digg med vaskerom da, skulle gjerne hatt det til potting selv :hilarious:
 
Dette er jo kjempegøy! :D I dag har hun gjort fra seg over vasken 5 ganger, og kun 1 i bleia. Hun får ut mye mer når jeg holder henne over vasken enn hun gjør i bleie, så hun har jo halvert antall ganger hun gjør fra seg. Jeg er virkelig superfasinert over hele greia. I går hadde vi 12 bæsjebleier, og i dag har hun plutselig skjønt greia og presser med en gang jeg tar henne over vasken :D
Også er jeg litt glad vi har stellebord på vaskerommet, og ikke badet :rolleyes: Men dette er mye enklere enn jeg trodde!

Jepp, det går få bleier og alt blir enklere. Det er ikke så tidskrevende som man skulle tru.

Ble ikke mye tøybleie erfaring på deg her.
Jeg ville nok gått for de typene som er tilpasset alderen. Husker ikke hva de heter, da jeg bare så vidt testet det ut i 2017.
Da var det en tøybleie gruppe på Facebook også, kanskje den eksisterer enda?
De elsket å hjelpe til med valg og komme med sine anbefalinger :happy:

Nei, det ble ikke eheheh.. Men innlegget har vært til nytte da. Så har jeg meldt meg på face.b. Gruppen som ble nevnt her. Der var det mye nyttig info. :bookworm: men føler disse bleie typene jeg ønsker er litt vanskelig å få tak i :meh: de var utsolgt..

En god nyhet, mannen har endelig tatt seg tid til å gå på do med småen. Han var så skeptisk omg.. Men nå er han samarbeidsvillig med ek. :happy:
 
Back
Topp