Fastlegen har gjort meg bekymret!!!

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Ringte legekontoret for å fornye resept med Zofran.
I ett år har det vært en vikar for fastlegen min, men nå er fastlegen min tilbake. Han er veldig hyggelig han altså, og hatt han i 14 år. Men nå har han gjort meg så bekymret:nailbiting: Han ringte meg tilbake og sa han ikke ønsket jeg tok Zofran, grunnet det ikke er forsket nok på det, og det er en minimal sjans for misdannelser hos fosteret som hjertefeil og leppe-gane- og kjevespalte. Og sa jeg heller kunne få afipran. Noe jeg jo har prøvd før og som jeg ikke responderer på. Men sa jeg kunne da godt gi det et forsøk igjen, jeg. Skjønner han gjør det fordi han bryr seg og er snill, men nå har han jo gitt meg totalt hetta for at noe er galt med babyen i magen eller om den i verste fall ikke er død:nailbiting::nailbiting::nailbiting: Han sa jeg skulle gi han tilbakemelding om jeg ble verre av afipran, da. Huff.. dagens klageinnlegg fra meg:(

Hvis du fortsetter å være bekymret, syns jeg du skal snakke med han om det. Kanskje du får henvisning til ultralyd slik at de kan sjekke opp i det. Ikke gå og vær redd om du kan unngå det.

Det står nå i Felleskatalogen at det er ingen holdepunkter for skadelige effekter ved bruk under graviditet.

Du kan også sende inn spørsmål gratis om Zofran til www.tryggmammamedisin.no.

Hvis du fortsetter å være bekymret, syns jeg du skal snakke med han om det. Kanskje du får henvisning til ultralyd slik at de kan sjekke opp i det. Ikke gå og vær redd om du kan unngå det.

Jeg skal på privat ultralyd nå på fredag, heldigvis:)

Det står nå i Felleskatalogen at det er ingen holdepunkter for skadelige effekter ved bruk under graviditet.

Du kan også sende inn spørsmål gratis om Zofran til www.tryggmammamedisin.no.

Takk for tipset:) Har vært inne å lest selv på relis.no.

Kjenner jeg gleder meg til ultralyd på fredag for å se om lille har det bra:rolleyes:

Har du mulighet til å sende den til hen eller få hen til å lese den på en eller annen måte?

Ja, var den fastlegen leste opp fra da han ringte meg. Og likevel var han bekymreto_O

Himmel og hav... håpløst! Håper det ordner seg for deg hvertfall!

Han sa jeg bare skulle ringe han om ikke afipran funker, så da gjør jeg det, men ubehagelig han ga meg den uroen:p

Screenshot_20210407-144657696.jpg
På felleskatalogen konstaterer de økt risiko i 1. trimester. Likevel, så konkluderer 8 av 10 studier, off relis, at det ikke er noen sammenheng - selv om to studier da tror det kan være en sammenheng. Slik som jeg leser det, så skal zofran prøves etter behov - etter at andre medisiner ikke fungerer. Likevel; så ser det ut som sjansen er svært svært lav, når 80% av studiene ikke greier konkludere med en sammenheng. Da må sjansen være så minimal at den er tilnærmet ikkeeksisterende; og dermed ingen grunn til bekymring. ><

Vis vedlegget 353504
På felleskatalogen konstaterer de økt risiko i 1. trimester. Likevel, så konkluderer 8 av 10 studier, off relis, at det ikke er noen sammenheng - selv om to studier da tror det kan være en sammenheng. Slik som jeg leser det, så skal zofran prøves etter behov - etter at andre medisiner ikke fungerer. Likevel; så ser det ut som sjansen er svært svært lav, når 80% av studiene ikke greier konkludere med en sammenheng. Da må sjansen være så minimal at den er tilnærmet ikkeeksisterende; og dermed ingen grunn til bekymring. ><

Du forklarer det så fint:happy: Takk, søta:Heartred

Jeg følte jeg egentlig bare rotet litt; men poenget var i alle fall at sjansen er lav, og jeg tror ikke dette er noe du trenger tenke på ♥️

Jeg synes du forklarer ting så fint:angel5 Ikke rotete i det hele tatt:happy118 Håper at alt er vel med lille I magen, men det finner jeg ut på fredag:Heartred

Back
Topp