Når eggene ikke fester seg

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei jenter :)
Vi har satt inn totalt 6 egg, men aldri sett tegn til hCG på noen tester. Noe som er rart da det "ikke er noe galt med oss". Vi har vært prøvere siden vi var 25, og vi blir 29 i år. Så alderen burde heller ikke være en faktor.

Vi hører til i Porsgrunn, og lurer på om noen av dere har forslag til hva vi kan be om av videre utredning? - jeg hadde vannscanning i januar, og alt så fint ut.

Hva kan være grunnen til at det ikke fester seg?

Hilsen oppgitt og frustrert sørlending som verker etter å bli mamma ♥️
 
Hei jenter :)
Vi har satt inn totalt 6 egg, men aldri sett tegn til hCG på noen tester. Noe som er rart da det "ikke er noe galt med oss". Vi har vært prøvere siden vi var 25, og vi blir 29 i år. Så alderen burde heller ikke være en faktor.

Vi hører til i Porsgrunn, og lurer på om noen av dere har forslag til hva vi kan be om av videre utredning? - jeg hadde vannscanning i januar, og alt så fint ut.

Hva kan være grunnen til at det ikke fester seg?

Hilsen oppgitt og frustrert sørlending som verker etter å bli mamma ♥️

Virkelig interessant.
Jeg vet ikke svaret.
Hva sier legene?

Følger litt med på ivf-nettsamfunn både i øst og vest. Ser at i USA gjør dem mye mer gentesting. Og det er påfallende hvor ofte noen unge par har kromosomavvik i deres embryoer.

I hjemlandet (Øst-Europa) tester man par for DNA-fragmentering. Kjenner ikke til detaljer. Bare vet at man gjør det.

Og så er jo endometriet, implantasjonsvinduet og dets like. Det er fortsatt mye som kan gå galt selv med tilsynelatende gode embryoer.

Har ikke forslag til hvordan det kan løses utover det å prøve mer. Heldigvis er dere fortsatt unge. Og ethvert nytt par egg+sperm=ny mulighet. Med mindre det er noe systemfeil som er alltid tilstede og bør fikses.
 
Det lurer jeg også på..

Har satt inn 11 ganger, fester seg ikke. Er 28 og 32 år. Vi fikk beskjed fra en lege på offentlig at vi bør vurdere eggdonasjon. Men de på privat sier ingenting om det, og synes det var rart at legen nevnte det. Men er faktisk begynt å tenke på det.
 
Har dere vurdert å sende inn prøve til ivf serum i Hellas?
 
Det var"prøveanalyser" :)
Får ikke hverken rettet eller slettet :meh:
 
Har dere vurdert å sende inn prøve til ivf serum i Hellas?
Jeg sendte dit ifjor høst, og fikk en penicillinkur. Fikk bare gått på den 7 dager før jeg overraskende testet positivt for graviditet (hjemmelaget). Men mistet i uke 8:(
 
Den ene gangen jeg ble gravid, spontant og hjemmelaget i august 2020. Så gikk jeg på keto og penicillinkur fra Hellas. Prøvde å gå på keto forrige forsøk også, men der ble avbrutt og jeg orket ikke mer. (Sluttet å spise siden jeg var så lei av ketostyret:p )
 
Vi hadde vel 9 innsett før det satt på det 10ende eller noe sånt. Kom vel ut av telling til slutt. De fant ikke noe galt i haugesund. Gikk privat og der tok de test av
endometrie og implantasjonsvinduet. Prøvene ble sendt til tyskland og usa mener jeg, men uansett det viste seg å være en betennelse i livmoren. Fikk en ab kur og på første forsøk satt spiren. Vet ikke om det var tilfeldig eller om det faktisk er betennelsen som har ødelagt for tidligere forsøk, men det gikk hvertfall:)
 
Vi hadde nærmere 10 innsett (kom også ut av tellingen til slutt) hvor jeg kun ble gravid på første ferskforsøk.
Etter en innsendt prøve til IVF Serum i Athen, hvor både mannen og jeg fikk AB-kur, ble jeg gravid på første forsøk. Mistet i MA. Men første forsøk etter abort ble jeg gravid igjen, og jeg er 15+4 nå. ❤️Klinikken satte meg på Prednisilon og Albyl-E i tillegg.
 
Jeg sendte dit ifjor høst, og fikk en penicillinkur. Fikk bare gått på den 7 dager før jeg overraskende testet positivt for graviditet (hjemmelaget). Men mistet i uke 8:(
Hvordan gjøres det i praksis? Sender man en mail med forespørsel først, også får man adresse man sender inn prøve til. Deretter faktura/innbetalingsopplysninger da regner jeg med?
 
Hvordan gjøres det i praksis? Sender man en mail med forespørsel først, også får man adresse man sender inn prøve til. Deretter faktura/innbetalingsopplysninger da regner jeg med?
Jeg sendte en prøve dit for ca en mnd siden. Ikke fått svar enda, blir så usikker på om den i det hele tatt kommer frem :bored:
 
Hvordan gjøres det i praksis? Sender man en mail med forespørsel først, også får man adresse man sender inn prøve til. Deretter faktura/innbetalingsopplysninger da regner jeg med?
Jeg kontaktet dem via mail og forklarte situasjonen vår, og så hadde jeg en tlf samtale med Penny hvor hun anbefalte å sende en mens-prøve. Jeg bruker mens-kopp, så det var ikke noe problem å samle opp blod i et urinprøve glass :)

Sendte det med sporing, og fikk mail med betalingsinformasjon når de mottok prøven .
 
Jeg sendte en prøve dit for ca en mnd siden. Ikke fått svar enda, blir så usikker på om den i det hele tatt kommer frem :bored:
Anbefaler å sende med sporing neste gang :) den første sendte jeg uten sporing, og den tok for lang tid før den kom frem. Så da var prøven for gammel :/
 
Last edited:
Vi hadde vel 9 innsett før det satt på det 10ende eller noe sånt. Kom vel ut av telling til slutt. De fant ikke noe galt i haugesund. Gikk privat og der tok de test av
endometrie og implantasjonsvinduet. Prøvene ble sendt til tyskland og usa mener jeg, men uansett det viste seg å være en betennelse i livmoren. Fikk en ab kur og på første forsøk satt spiren. Vet ikke om det var tilfeldig eller om det faktisk er betennelsen som har ødelagt for tidligere forsøk, men det gikk hvertfall:)
Hva koster det?
 
Jeg kontaktet dem via mail og forklarte situasjonen vår, og så hadde jeg en tlf samtale med Penny hvor hun anbefalte å sende en mens-prøve. Jeg bruker mens-kopp, så det var ikke noe problem å samle opp blod i et urinprøve glass :)

Sendte det med sporing, og fikk mail med betalingsinformasjon når de mottok prøven .
Kan du sende link til den siden? Og hva betalte du for å sende prøven? :)
 
Jeg sendte en prøve dit for ca en mnd siden. Ikke fått svar enda, blir så usikker på om den i det hele tatt kommer frem :bored:
Purr på dem! Jeg syns de svarte raskt på mail og telefon.
 
Back
Topp