Hvor langt var du på vei når du fikk vite kjønn?

Vi må pent vente til OUL i midten av april, da er jeg 18+3 :angelic: fikk ekstra ultralyd for halvannen uke siden men det var også ultralydapparat fra typ 80tallet og hovedfokus var å se en aktiv krabat med bankende hjerte og omtrent så stor som h*n skal være ut fra hvor langt jeg er på vei, og ikke så mye mer :happy: i tillegg lå h*n så rart til at jeg ikke fikk sett så mye mer enn ryggraden og bakhodet, samt en hånd et lite øyeblikk :hilarious:
Og det er jo det aller viktigste: en aktivt krabat og bankende hjerte ❤️

Fastlegen min har også ultralydapparat fra typ 80-tallet, og det er helt vilt for en forskjell det er fra når jeg er hos han og sykehuset. På sykehuset ser jeg en baby, men hos han må jeg virkelig se etter for å se en kropp. Men hjertebanket fikk jeg alltid se ❤️
 
Og det er jo det aller viktigste: en aktivt krabat og bankende hjerte ❤️

Fastlegen min har også ultralydapparat fra typ 80-tallet, og det er helt vilt for en forskjell det er fra når jeg er hos han og sykehuset. På sykehuset ser jeg en baby, men hos han må jeg virkelig se etter for å se en kropp. Men hjertebanket fikk jeg alltid se ❤️

Helt sant! For meg er det fullstendig likegyldig hvilket kjønn det blir (med første, som vi trodde kom til å bli eneste, ønsket jeg meg veldig en gutt! Så fikk jeg jo gutten min, så denne gangen spiller det enda mindre rolle :p ), men er såklart nysgjerrig :D
 
Jeg fikk vite kjønn på TUL når jeg var 13+3 :)
 
Så spennende! Var det helt tydelig eller var legen litt i tvil? ❤️
Det var ganske tydelig, men hun helgarderte seg å sa "mest sannsynlig er det..". Men det skjønner jeg da det er såpass tidlig. Fins jo de som har fått motsatt beskjed på oul enn hva som har kommet ut også :hilarious:
 
Hihi. Spennende! Jeg hadde KUB-ultralyd for en ukes tid siden, og da lå han/hun akkurat sånn, og med ryggen opp - så det var vanskelig å se. Jordmora konsentrerte seg så mye om testene/målingene at jeg tenkte ikke på å foreslå at jeg kunne bevege meg for at babyen kunne flytte på seg. Det skal jeg huske til neste gang! Ba de deg bare riste litt på rompa? :joyful:
Ja, hun sa løft rumpa og rist løs :hilarious:
Jeg tror mange er litt tilbakeholdne med å si hva de tror kjønnet er fordi det er mange som tar «jeg tror det er en...» for et «det er en..» så blir de sure hvis det er feil. Så du kan jo si at du vet det ikke er helt sikkert, men hva tror du det er ? :)
 
Jeg var på tul på sykehuset når jeg var 14+1, og fikk beskjed om at lille var altfor urolig til å kunne se kjønnet, men fikk heller ikke inntrykk av at hun brukte så mye energi på å få det til
 
Legen ville ikke si det 12+2, fordi han ikke var 100% sikker. Personlig er jeg sikker på at jeg så en penis:hilarious: Men jeg er ikke fagkyndig, så får vel bare smøre meg med tålmodighet..
 
Med første fikk jeg vite det på fødestua etter han var ute :p Blir nok det samme med den lille i magen nå også :angelic:
Trur nok det har mye og si om hvordan babyen ligger og utstyret, pluss selvfølgelig erfaringen til gynekologen om hvor tidlig man får vite :)
 
Forrige gang fikk jeg vite det 12+2. Jm kalte det kvalifisert gjetting, men følte seg ganske sikker.
Denne gang var jeg 12+5 tror jeg, ble satt noen dager frem. Jm var ganske sikker nå også :)
 
Uke 11 med NIPT test. Skal på OUL på onsdag og spent om de ser det da. Så det ikke i uke 12 :happy:
 
Håper at jeg får vite på torsdag da jeg skal på foster medisinsk (standard fordi jeg er 40+). Hadde UL på Medicus uke 13 +6 og da så alt fint og normalt ut men vi så ikke kjønn. Håper at torsdagen vil bekrefte frisk foster og kjønn :dance011
 
Håper at jeg får vite på torsdag da jeg skal på foster medisinsk (standard fordi jeg er 40+). Hadde UL på Medicus uke 13 +6 og da så alt fint og normalt ut men vi så ikke kjønn. Håper at torsdagen vil bekrefte frisk foster og kjønn :dance011
Så spennende det blir på torsdag da! ❤️ Håper alt er fint og friskt! Og at du får vite kjønn.
Er det UL i forbindelse med KUB du tar på torsdag? Eller får du svar på NIPT?

Jeg var på UL i forbindelse med KUB sist tirsdag, det ble selvfølgelig mest fokus på alt hun skulle sjekke - og når jordmor skulle gå over til å se kjønn så snudde lille seg på magen, så det ble vanskelig å se. Hun sa hun var god, men dette kunne være begge delene. Hehehe. :hilarious:
Så derfor jeg er litt spent på neste TUL.
 
Så spennende det blir på torsdag da! ❤️ Håper alt er fint og friskt! Og at du får vite kjønn.
Er det UL i forbindelse med KUB du tar på torsdag? Eller får du svar på NIPT?

Jeg var på UL i forbindelse med KUB sist tirsdag, det ble selvfølgelig mest fokus på alt hun skulle sjekke - og når jordmor skulle gå over til å se kjønn så snudde lille seg på magen, så det ble vanskelig å se. Hun sa hun var god, men dette kunne være begge delene. Hehehe. :hilarious:
Så derfor jeg er litt spent på neste TUL.

Tar KUB tror jeg. Jeg er dårlig på å vite disse greiene :smiley-ashamed005
 
Var på ul 15+0 å hun sa at hun var sikker på at det var en gutt hun så:dummy::Heartblue
 
Tar KUB tror jeg. Jeg er dårlig på å vite disse greiene :smiley-ashamed005
Aha. Jeg tror ikke de garanterer at man får vite på KUB. Men på NIPT kan du få vite det pga. de spesifikke blodprøvene de tar.
Håper alt er i orden og at du får vite (hvis du vil vite) på KUB’en ❤️
 
Sist fikk vi vite det på OUL.

Denne gangen ville gyn gjette på jente i uke 11. Tar det veldig med en klype salt! Skal på OUL neste uke, og er veldig spent på om det stemmer.
 
Back
Topp