Forløselsessamtale

Laanoo87

Flørter med forumet
Noen som har vært til dette på SUS (eller andre steder)?
Hva skjer? Hva blir bestemt på første samtale? Må man tilbake flere ganger? Må jeg forberede meg på/til noe?

Grunnen til samtalen er mulig planlagt keisersnitt grunnet tidligere operasjon og mye arrvev.
I utgangspunktet ønsker jeg å føde vanlig, men har vel egentlig fått inntrykk av at det er helt uaktuelt - altså kanskje motsatt i forhold til hva de fleste andre ønsker med en slik samtale. Jeg har ikke fått innkalling til timen, da det bare ble satt opp en time da jeg var til rutineultralyd. Så har liksom ikke noe informasjon og forholde meg til fra sykehuset heller.
 

Samtale om fødsel på sykehuset pleier å «bestilles»/henvises til etter oul så du får sikker innkalling etter oul. Ser mange har denne timen rundt uke 24-28. Jeg hadde min i uke 26 mener jeg, sånn rundt der. Det var for å snakke om tidligere fødsel og legge en slags plan rundt den forestående fødselen. Keisersnitt var ikke noe tema i min samtale så det behøver ikke være for/mot keisersnitt men mer bare generelt rundt din kropp og ønsker eller vurderinger for planlegging av forløsning.
 
Må man henvises for en slik samtale?
Ved tidligere fødsel har jeg fått innkalling i samme runde som oul. Fortsatt ikke hørt noe denne gang. Nytt sykehus for vår del. Så har startet å skrive et lite fødselsbrev som jeg kan ta med når jeg skal til vekstkontroll nærmere sommeren. Håper de vil ta det med seg og ha klart til jeg kommer. Konfliktsky som jeg er vil jeg heller få frem mine behov i forkant slik at jeg ikke må ta stilling til enkelte ting når jeg først kommer i fødsel :shy:
 
Må man henvises for en slik samtale?
Ved tidligere fødsel har jeg fått innkalling i samme runde som oul. Fortsatt ikke hørt noe denne gang. Nytt sykehus for vår del. Så har startet å skrive et lite fødselsbrev som jeg kan ta med når jeg skal til vekstkontroll nærmere sommeren. Håper de vil ta det med seg og ha klart til jeg kommer. Konfliktsky som jeg er vil jeg heller få frem mine behov i forkant slik at jeg ikke må ta stilling til enkelte ting når jeg først kommer i fødsel :shy:
Jeg ble også henvist samtidig som ul. Hadde ikke fått time når jeg var på ultralyd, så purret på det da og fikk time av de i skranken.
 
Back
Topp