Deres erfaringer! Dårlig arbeidsmiljø?

Kitina

Andre møte med forumet
Jeg jobber for tiden på en plass som innebærer at jeg store deler av dagen oppholder meg steder hvor det aktivt røykes både inne og ute. Det er også til dels risiko for å bli utsatt for vold, samt at jeg har en leder som ikke helt har forståelse for at gravide ikke skal jobbe direkte med covid-pasienter. Da jeg luftet mine bekymringer fikk jeg beskjed om at det ikke er tunge løft og at det derfor burde gå bra ... :facepalm: er det noen som har bedt om tilrettelegging/omplassering eller liknende av samme årsaker som har fått støtte på det? Jeg har bedt om å få time hos jordmor, og skal ha et møte med min sjef, men ville bare høre med dere om dere har noen erfaringer :) det kverner mye i hodet om dagen da jeg har en SA bak meg og vil gjøre alt som er best for meg og frøet i magen!

Gravide skal vel ikke jobbe med voldelige pasienter (eller lignende)?
Har ingen erfaring, men håper du får hjelp av jordmor :)

Ut i fra det du beskriver tror jeg nok jordmor vil anbefale bedre tilrettelegging, om enn ikke svangerskapspenger. Både fare for vold, utsatt for passiv røyking på arbeidsplassen og jobbe med covid-19 pasienter tikker bokser for ting som ikke er bra for gravide.

Håper jordmor kan være god hjelp og ev. få en samtale med sjefen din. Om dere har bedrifthelsetjeneste kan jordmor hos de også være med på samtale med arbeidsplassen :)

Jeg jobber for tiden på en plass som innebærer at jeg store deler av dagen oppholder meg steder hvor det aktivt røykes både inne og ute. Det er også til dels risiko for å bli utsatt for vold, samt at jeg har en leder som ikke helt har forståelse for at gravide ikke skal jobbe direkte med covid-pasienter. Da jeg luftet mine bekymringer fikk jeg beskjed om at det ikke er tunge løft og at det derfor burde gå bra ... :facepalm: er det noen som har bedt om tilrettelegging/omplassering eller liknende av samme årsaker som har fått støtte på det? Jeg har bedt om å få time hos jordmor, og skal ha et møte med min sjef, men ville bare høre med dere om dere har noen erfaringer :) det kverner mye i hodet om dagen da jeg har en SA bak meg og vil gjøre alt som er best for meg og frøet i magen!

Jeg jobber selv på avdeling med pasienter som utagerer både verbalt og fysisk. Jeg var i dialog med min leder ganske tidlig i svangerskapet, og hun informerte meg om at jeg må omplasseres på en annen avdeling så snart jeg er tilbake i arbeid. (Sykemeldt pga HG).

Sniker: gravide skal ikke jobbe der det er risiko for utagering, så be jordmor fylle ut skjema med krav om tilrettelegging, dersom ikke arbeidsgiver kan tilby noe skal du ha svangerskapspenger

Takker for svar! Jeg har fått time jos jordmor på tirsdag, jeg jobber kommunalt så hun har god kommunikasjon med mine ledere visstnok, så da order det seg nok :D

Jeg jobber selv på avdeling med pasienter som utagerer både verbalt og fysisk. Jeg var i dialog med min leder ganske tidlig i svangerskapet, og hun informerte meg om at jeg må omplasseres på en annen avdeling så snart jeg er tilbake i arbeid. (Sykemeldt pga HG).
God bedring! Tenker det er merkelig at ingen av lederne mine selv setter ned foten, burde egentlig ikke måtte si ifra om det tenker jeg, de har også vært klar over graviditeten fra tidlig av.

Back
Topp