Kvalme og holde det hemmelig

Morslykke

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
6+2 og jeg kaster opp og spiser lite, noen kollegaer har spørt om jeg er gravid.
Så nå tenker jeg om jeg bare skal la være å holde det hemmelig.

andre som har sakt det tidlig?
Vanskelig å holde det skjult når formen er så dårlig.

Har kun fortalt det til sjefen min siden jeg er sykemeldt pga HG. Ellers til nærmeste familie, slik at de er klar over det dersom jeg avlyser en middag/bursdag.
Utenom må jeg bare ta hvite løgner. Gruer meg enormt til helgen da jeg skal i babyshower, og ingen der vet noe. Håper for alt i verden at jeg klarer å dra noen timer, og at kvalmen lar vente på seg akkurat den dagen...

Håper du finner en løsning!

Jeg har sagt fra tidlig, både til arbeidsgiver og de nærmeste. Var veldig dårlig tidlig. Har tenkt litt sånn at om det skal gå galt er det litt greit at noen vet da også. Det er jo noe tungt å gå igjennom det også vis ingen vet <3

Jeg ble sykemeldt fra 8 uker, så jeg sa det bare da (kollegaer).. Regnet med de visste uansett :P Jeg blir så dårlig (svimmel og sliten), så... Ikke vits i å prøve engang.

Bedre å bare fortelle det om du er så dårlig, enn å bruke krefter på å skjule det:)

Æ dro hjem fra jobb idag sia æva ganske uggen, å helt utslitt sia æ ikke får sov.. sa æ hadde vont i halsen å hosta litt.. kjøpe mæ litt tid på det, å håøe d e bedre til mandag:-) blir å unngå å si det lengst mulig, sia sjefen informerte vennan sine sist æ va jennom ivf prosessen (infor.erte han med streng beskjed om at det va hemmelig, nå han ikke brydde sæ om), så da mista han retten til å få info tili denna runden..

Jeg har fortalt det til de jeg er på vaktlag med og sjefen min tidligere i uken er 6+6. I tillegg til mine nærmeste. Jeg gjorde det sist også, hadde 2 Spontanaborter i 2020. Angrer ikke på å ha fortalt det tidlig noen av gangene

Har også fortalt det tidlig til sjefen på jobb, samt noen kolleger. Måtte rett og slett pga kvalmen. Er nå sykemeldt inntil videre, men håper å komme meg på jobb igjen etter 12 uken. Da kommer jeg til å fortelle det til de som spør, har tidligere vært åpen om SA til gode kolleger og har bare positiv erfaring med det.

Æ dro hjem fra jobb idag sia æva ganske uggen, å helt utslitt sia æ ikke får sov.. sa æ hadde vont i halsen å hosta litt.. kjøpe mæ litt tid på det, å håøe d e bedre til mandag:) blir å unngå å si det lengst mulig, sia sjefen informerte vennan sine sist æ va jennom ivf prosessen (infor.erte han med streng beskjed om at det va hemmelig, nå han ikke brydde sæ om), så da mista han retten til å få info tili denna runden..
Forstår godt du ikke sier noe da, så frekt av han å si det til vennene sine..:/

Så mange gode svar tror nok jeg bare sier noe snart, hvis ikke blir det fort sykemelding da jeg ikke klarer holde normalt tempo

Lettet veldig på hos meg da jeg var lærling og i 100% jobb da jeg fortalte det iallefall :happy:

Begynner å fundere på om det er behov for å si det til noen av kollegaene mine, for får så dårlig samvittighet når jeg sier nei til å hjelpe dem med visse ting, men vet at med de luktene det innebærer så vil jeg miste all maten jeg har greid å få i meg. Jobber i helse og det er virkelig mer enn nok av lukter. Spesielt med noen av sårene vi har hos oss. Har gått greit før, men nå kjenner jeg at det er helt stopp :depressed:

Begynner å fundere på om det er behov for å si det til noen av kollegaene mine, for får så dårlig samvittighet når jeg sier nei til å hjelpe dem med visse ting, men vet at med de luktene det innebærer så vil jeg miste all maten jeg har greid å få i meg. Jobber i helse og det er virkelig mer enn nok av lukter. Spesielt med noen av sårene vi har hos oss. Har gått greit før, men nå kjenner jeg at det er helt stopp :depressed:
Føler med deg! Vurderte å si det til en sykepleier jeg går mye med, spesielt på helg, i helga. Formen var dritt... Men satt litt inne, så greide det ikke likevel :woot:

Fortalte det til mamma igår, kjente det letta på bare det. Godt å ha noen å lene seg på mtp ungene

Back
Topp