Hvor høy HCG i hvilken uke?

Proverpånummerto

Glad i forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Novemberfnuggene 2023
Hei, vet dette er utrolig inviduelt, men jeg trenger å spørre om det og håper det er greit!

Har du målt HCG tidlig i svangerskapet? Hvilket uke tok du og hva lå HCG på? Endte det bra?

Jeg er en av de med litt treg HCG og ønsker å høre litt om flere er i denne båten. Jeg har sett på alle skjemaene over hvor mye det kan variere, men det er noe annet å høre fra folk selv : )

Jeg er 5 + 1 nå og HCG i 4 + 6 ble målt til 174.
Har tidligere MA og SA, så er litt bekymret.

Takk for alle svar!

Håper alt er bra med dere, damer❤️

Mine tall hjelper nok ikke.. >< Hadde 7100 uke 5+4, som er litt i øvre sjiktet. 15900 på 6+2 (ikke like god stigning, men såpass sent er det innafor). Har vært på UL og bekreftet liv.

Mine tall hjelper nok ikke.. >< Hadde 7100 uke 5+4, som er litt i øvre sjiktet. 15900 på 6+2 (ikke like god stigning, men såpass sent er det innafor). Har vært på UL og bekreftet liv.

Du hadde bra stigning!! Gratulerer❤️

Kan legen hjelpe til å sette i gang HCG, så den øker raskere? For virker som det er best at den er så høy som mulig for at fosteret skal holde seg!

Du hadde bra stigning!! Gratulerer❤️

Kan legen hjelpe til å sette i gang HCG, så den øker raskere? For virker som det er best at den er så høy som mulig for at fosteret skal holde seg!

Det er nok mer omvendt; en vellykket graviditet produserer greit med hCG. Produserer man VELDIG lite (.. stigningen teller, ikke tallet i seg selv), så er det gjerne fordi gravidteten er på feil sted eller fordi det er noe feil med embryoet (og man mister).
Mener bestemt på at det er embryoet som produserer hCG, ikke kroppen selv; i alle fall det jeg finner når jeg googler :p

Det er nok mer omvendt; en vellykket graviditet produserer greit med hCG. Produserer man VELDIG lite (.. stigningen teller, ikke tallet i seg selv), så er det gjerne fordi gravidteten er på feil sted eller fordi det er noe feil med embryoet (og man mister).
Mener bestemt på at det er embryoet som produserer hCG, ikke kroppen selv; i alle fall det jeg finner når jeg googler :p

Skjønner. Så om HCG stopper opp, er embryoet dødt og da ender det i SA/MA.

Skjønner. Så om HCG stopper opp, er embryoet dødt og da ender det i SA/MA.

Er gjerne slik, ja.. :/ men på et visst tidspunkt i gravidteten går ikke hCGet like mye opp lenger (ikke fordobling annenhver dag lenger), og etter uke 8 øker det gjerne ikke i det hele tatt lenger.
Ved exu går ofte hCG opp og ned - men dette er ofte forbundet med smerter og/eller blødninger.
Men er man usikker, er det beste å få en UL etterhvert. Har du tatt ny hCG etter den 4+6, for å ha noe å sammenligne med..?

Er gjerne slik, ja.. :/ men på et visst tidspunkt i gravidteten går ikke hCGet like mye opp lenger (ikke fordobling annenhver dag lenger), og etter uke 8 øker det gjerne ikke i det hele tatt lenger.
Ved exu går ofte hCG opp og ned - men dette er ofte forbundet med smerter og/eller blødninger.
Men er man usikker, er det beste å få en UL etterhvert. Har du tatt ny hCG etter den 4+6, for å ha noe å sammenligne med..?

Har time til ny en på mandag! Eventuelt UL på tirsdag ut i fra hva prøver viser! ❤️:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Hadde 52 den mandagen, så 174 på onsdag.

Så spent på mandagen.

Forrige gang æ va gravid hadde æ 453 (5+1) å 864 (5+3). Den va så lav første testen at di ville æ sku ta en til. Va ikke liv på tul...

Denna runden har æ:
184 (4+0)
538 (4+2)
2599 (5+0)

Har ikke sedd liv ennu, skal på tul 15.03

Hei, vet dette er utrolig inviduelt, men jeg trenger å spørre om det og håper det er greit!

Har du målt HCG tidlig i svangerskapet? Hvilket uke tok du og hva lå HCG på? Endte det bra?

Jeg er en av de med litt treg HCG og ønsker å høre litt om flere er i denne båten. Jeg har sett på alle skjemaene over hvor mye det kan variere, men det er noe annet å høre fra folk selv : )

Takk for alle svar!

Jeg hadde 196 når jeg var 4+6, ikke veldig høyt det heller, men stigningen de ser på! Er i uke 17 nå så ♥️

Takk for alle svar!

5 dager etter hadde den såvidt økt til 450. Ikke bra nok, så dette går dessverre ikke veien:(

5 dager etter hadde den såvidt økt til 450. Ikke bra nok, så dette går dessverre ikke veien:(

Tar de UL? Stigningen var ikke spesielt bra, men den stiger.. tenkte for å utelukke exu..?

Åneii det var jo ikke sånn det skulle gå :( :Heartred sa legen at dette var for lavt? Ser jo at det ikke er høy stigning, men det er jo stigning der..
Tar de UL? Stigningen var ikke spesielt bra, men den stiger.. tenkte for å utelukke exu..?

Var der nå. De kunne ikke si så mye egentlig, men hun reagerte ikke negativt på HCG. Er normalt til uke 5 mente hun. Men nå er hun ingen spesialist på fertilitet, kun gynekolog. Skal ta ny HCG på torsdag og legge plan fremover på fredag.

Jeg er fremdeles helt sikker på at det går feil vei.
Men virka som hun hadde troa enda.

Var der nå. De kunne ikke si så mye egentlig, men hun reagerte ikke negativt på HCG. Er normalt til uke 5 mente hun. Men nå er hun ingen spesialist på fertilitet, kun gynekolog. Skal ta ny HCG på torsdag og legge plan fremover på fredag.

Jeg er fremdeles helt sikker på at det går feil vei.
Men virka som hun hadde troa enda.

Spotter/blør du fortsatt? Vet hcg i uke 5 kan variere MASSE:)

Spotter/blør du fortsatt? Vet hcg i uke 5 kan variere MASSE:)

Hei, kun brunt utflod/gammel blødning. Kommer aldri frisk blod. Kun en dråpe ved festeblødning 9 DPO. Men føler meg ikke gravid lengre, så tror ikke det er håp dessverre:( Ny HCG i morgen, så får man et endelig svar og videre tiltak på fredag.

Onsdag - 174
Mandag - 402

Så blir for svakt uansett.

Håper bare kroppen ordner opp selv når det først ikke er levedyktig!

Back
Topp