Erfaring med ulik medisin - ulik virkning?

A

AnonymKatt

Guest
Vi skal i gang med 2. forsøk på Hausken, denne gangen med ny medisin. Kort protokoll både første og andre gang, men første gang var det gonal f, nå er det menopur.

Noen erfaringer med bytte av medisin, merket du forskjell? Fikk du flere eller bedre egg ut? Er så spent på hvordan det går andre gangen vår Første forsøk var negativt.

Har prøvd litt forskjellige på fem stimuleringer, med ulik effekt.

bemfola- 1follikkel
menopur- 3 follikler
Gonal f- 3 follikler, 3 egg ut
Pergoveris- 5 follikler, syv egg ut
Pergoveris- 0 follikler

Til meg sa de at menopur ofte gir litt mindre egg, men bedre kvalitet.
Masse lykke til :happy:

Hatt to forsøk med gonal f og ett med bemfola. Bemfola stimulerte til mer jevne follikler og ikke i masse ulike størrelser i ulikt tempo som med gonal f. Ble veldig lett overstimulert da på bemfola, men skal ikke klage for jeg ble gravid på det forsøket :)
Hadde forsåvidt bedre egg også, men det kan komme av at jeg gikk litt ned i vekt, tok vitaminer og hadde gått på metformin en periode.

Gonal-f gir meg færre folikkler, lenger stimuleringsperiode, færre egg ut.
Menopur har gitt meg mange folikkler i fine størrelser og mindre bivirkninger :)
1. Gonal-f = 5 ut, 2 befruktet og satt inn, negativ
2. Menopur = 8 ut, 5 befruktet, avbrutt
3. Menopur = 13 ut, 2 befruktet og satt inn, positivt men mistet
4. Menopur = 16 ut, ingen gode nok
5. Gonal-f + fostimon = 10 ut, 6 befruktet og 1 godt nok til innsett som jeg ruger på dag 3 nå :)

Last edited:
Gonal-f gir meg færre folikkler, lenger stimuleringsperiode, færre egg ut.
Menopur har gitt meg mange folikkler i fine størrelser og mindre bivirkninger :)
1. Gonal-f = 5 ut, 2 befruktet og satt inn, negativ
2. Menopur = 8 ut, 5 befruktet, avbrutt
3. Menopur = 13 ut, 2 befruktet og satt inn, positivt men mistet
4. Menopur = 16 ut, ingen gode nok
5. Gonal-f + fostimon = 10 ut, 6 befruktet og 1 godt nok til innsett som jeg ruger på dag 3 nå :)

Jøss det var jo mange egg ut :happy: Jeg fikk ut ti egg sist, men bare 5 var modne. Fikk et egg som ble satt inn, men ingen på frys. Veldig spent på å starte ny runde med nye medisiner.

Jøss det var jo mange egg ut :happy: Jeg fikk ut ti egg sist, men bare 5 var modne. Fikk et egg som ble satt inn, men ingen på frys. Veldig spent på å starte ny runde med nye medisiner.
Ja jeg får en del egg ut, men di fleste utvikler seg ikke riktig eller blir ikke befruktet i det hele:p lykke til med nye medisiner :D håper det er det som skal til for deg :)

Sniker litt fra juli, jeg har brukt både gonal-f og menopur så ville dele min erfaring :)

1. Gonal-f = 7 egg ut, 3 befrukta, 2 som delte seg riktig, 1 satt inn, ingen på frys- Gravid (fikk ei jente)

Søskenforsøk :
1. Gonal-f = 5 egg ut, 2 befrukta, 1 satt inn, 1 på frys - negativt
Fryseforsøk - negativt
2. Fostimon = 10 egg ut, kun et egg modent og satt inn - negativt
3. Fostimon + Gonal-f = 4 egg ut, 2 befrukta, 2 egg satt inn - negativt

Privat:
1. Menopur + Fyremadel = 5 egg ut, alle egg umodne (klinikken gjor en stor feil) - avbrutt
2. Menopur + Fyremadel + gonapeptyl i tillegg til ovitrellen= 7 egg ut, alle befrukta, 1 satt inn, 4 blasto på frys med topp kvalitet, gjort icsi på alle - Gravid snart 21 uker på vei :)

Back
Topp