Kvalm uke 6

Oktobermum39år

Blir kjent med forumet
Kom en kvalm snikende på meg.. i går lå jeg i fosterstilling til kl16. 00 i senga.... I dag til 1630.
Klart å få i meg 2 skiver og noen salte kjeks.
Er dere like kvalme?
Angrer litt nå på at jeg ventet på kvalmen skulle komme..... Og ble bekymret siden jeg ikke var
Tror jeg skal gå til innkjøp av ingefær....

Her kom kvalmen da jeg var 5+1, men jeg har HG(ekstrem svangerskapskvalme). Å spise lite og ofte kan hjelpe.

Her også. Våkna kjempe kvalm i går og har vært kvalm siden. Prøver å små spise, det hjelper litt. Men mat er ikke så fristende heller. Hehe. Begynner i ny jobb på mandag, vikariat. Gruer meg veldig. Har ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid helt ennå siden jeg har mista 3 ganger før, men vil ikke at de skal tro jeg er lat og ubrukelig heller. =P

Kom en kvalm snikende på meg.. i går lå jeg i fosterstilling til kl16. 00 i senga.... I dag til 1630.
Klart å få i meg 2 skiver og noen salte kjeks.
Er dere like kvalme?
Angrer litt nå på at jeg ventet på kvalmen skulle komme..... Og ble bekymret siden jeg ikke var
Tror jeg skal gå til innkjøp av ingefær....

Så absolutt, sliter med HG (hyperemesis gravidarum). Det startet allerede ved 4+2, og er fortsatt like ille, er 6+4 i dag.
Lite som funker for meg i forhold til mat, er like dårlig og kaster opp uavhengig av om jeg klarer å få ned noe kjeks eller ei. Det eneste som hjelper litt er faktisk å sove, eller å ligge helt i ro i senga på et kaldt soverom!
Gleder meg til dette er over! :)

Kastet opp for 10 min siden. Er første gang dette svangerskapet. Men ba vel egentlig om det selv, da jeg nesten ikke har spist i dag for dagen har vært så hektisk :dead:

Så absolutt, sliter med HG (hyperemesis gravidarum). Det startet allerede ved 4+2, og er fortsatt like ille, er 6+4 i dag.
Lite som funker for meg i forhold til mat, er like dårlig og kaster opp uavhengig av om jeg klarer å få ned noe kjeks eller ei. Det eneste som hjelper litt er faktisk å sove, eller å ligge helt i ro i senga på et kaldt soverom!
Gleder meg til dette er over! :)

Har du hørt med fastlegen din om du kan få medisiner mot kvalmen? Jeg har prøvd afipran og phenergan uten det hjalp, men Zofran bruker jeg nå, og det hjelper:) Fortsatt kvalm, men ikke like intenst.

Jeg er litt kvalm til tider. Spesielt når det er lenge siden jeg har spist. Da gjelder det å spise noe før det er for sent. Noen ganger(som i dag) hjelper det faktisk å kaste opp.

Har du hørt med fastlegen din om du kan få medisiner mot kvalmen? Jeg har prøvd afipran og phenergan uten det hjalp, men Zofran bruker jeg nå, og det hjelper:) Fortsatt kvalm, men ikke like intenst.

Jeg prøvde postafen uten resept i første omgang, ingen effekt. Fikk resept på afipran når jeg var hos legen forrige uke, lite eller ingen effekt der også. Skal nevne det for han, så får jeg se hva han sier. :)

Er kvalm døgnet rundt. Eller, hele tiden jeg er våken. Merker ikke noe når jeg sover. Men ingenting som hjelper, og jeg vet at det kommer til å være sånn i minst et par mnd til, så akkurat nå skjønner jeg faktisk ikke hvordan jeg skal holde ut. Dette blir helt klart vårt siste barn, for å si det sånn.

Jeg prøvde postafen uten resept i første omgang, ingen effekt. Fikk resept på afipran når jeg var hos legen forrige uke, lite eller ingen effekt der også. Skal nevne det for han, så får jeg se hva han sier. :)

Zofran er det sterkeste kvalmestillende middelet man får tak i. Gjerne det som gies mot kvalme når man får cellegift. Det er den eneste medisinen som har hatt en virkning for min del. Den kvalmen er SÅ intens og eneste jeg klarer er å ligge rett ut:dead:

Zofran er det sterkeste kvalmestillende middelet man får tak i. Gjerne det som gies mot kvalme når man får cellegift. Det er den eneste medisinen som har hatt en virkning for min del. Den kvalmen er SÅ intens og eneste jeg klarer er å ligge rett ut:dead:

Ja da skal jeg jammen etterlyse den allerede i morgen gitt! Blir helt maktesløs av dette! Klarer bare å ligge rett ut jeg også, blir helt skjelven og kvalmen blir som kastet i ansiktet på meg når jeg står oppreist! Snakker om at man var glad og letta når 1uke med omgangssyke var over når man var barn, hva blir jeg nå da?! Herregud jeg må flagge når den tid kommer ++:woot:
Har allerede informert sambo xantall ganger om at dette barnet blir enebarn! Haha uff.

Ja da skal jeg jammen etterlyse den allerede i morgen gitt! Blir helt maktesløs av dette! Klarer bare å ligge rett ut jeg også, blir helt skjelven og kvalmen blir som kastet i ansiktet på meg når jeg står oppreist! Snakker om at man var glad og letta når 1uke med omgangssyke var over når man var barn, hva blir jeg nå da?! Herregud jeg må flagge når den tid kommer ++:woot:
Har allerede informert sambo xantall ganger om at dette barnet blir enebarn! Haha uff.

Jeg venter nr 5:hilarious: men ja, om ikke lille sitter, så blir det ikke flere barn, for dette utsetter jeg ikke barna eller meg selv for igjen:( Ja, det må du bare gjøre. Si ifra at du er såpass dårlig at du trenger det:Heartred Uff, får så vondt av deg og vet hvordan du har det- det er helt jævlig:puke

Jeg venter nr 5:hilarious: men ja, om ikke lille sitter, så blir det ikke flere barn, for dette utsetter jeg ikke barna eller meg selv for igjen:( Ja, det må du bare gjøre. Si ifra at du er såpass dårlig at du trenger det:Heartred Uff, får så vondt av deg og vet hvordan du har det- det er helt jævlig:puke

Du er jammen tøff som klarer å gi gass! Har det vært slik hvert svangerskap? Jeg tåler mye altså, men det der x5 det blir i overkant! Bøyer meg i støvet!:rolleyes: Håper for alt i verden at spiren sitter for oss begge, men må ærlig si at dersom ikke, har jeg fått litt skrekken altså. :nailbiting:
At det er helt jævlig ja - signer den:hungover:

Du er jammen tøff som klarer å gi gass! Har det vært slik hvert svangerskap? Jeg tåler mye altså, men det der x5 det blir i overkant! Bøyer meg i støvet!:rolleyes: Håper for alt i verden at spiren sitter for oss begge, men må ærlig si at dersom ikke, har jeg fått litt skrekken altså. :nailbiting:
At det er helt jævlig ja - signer den:hungover:

Med jentene varte oppkasten fra uke 5- 22. Med guttene fra uke 5- 14...hatt hyperemesis hver graviditet, ja. Nå kjenner jeg at jeg ikke orker å gå gjennom dette her flere ganger:bag:

Jepp! Hadde hyperemesis med begge de to andre også. Har brukt phenergan, pyridoksin og afipran med de to andre, omtrent uten effekt med førstemann (da fikk jeg zofran på sykehuset med god effekt, men når fastlegen skulle skrive resept kom det på over 1000 kr for en liten pakke :eek: Endte derfor opp med afipran istedenfor). Med nr 2 hadde jeg relativt god effekt av den komboen. Denne gangen har jeg startet med phenergan, postafen og pyridoksin, litt usikker enda om denne komboen fungerer for meg, kan ta litt tid før kroppen responderer. Gir det et forsøk ut uka, da har jeg prøvd dette i to uker. Om kvalmen er like ille så skal jeg be om afipran i stedenfor postafen! Ikke noe gøy å være helt slått ut av kvalmen :meh: Men blir jo så syyyykt trøtt av postafen og phenergan :eek: Tror ikke jeg får lov å jobbe hvis jeg bruker phenergan egentlig! Det er uansett uaktuelt å jobbe med denne kvalmen, men dersom det roer seg så vil jeg jo tilbake på jobb :rolleyes:

Er ganske kvalm gjennom dagen, men de siste par dagene har jeg spist litt på natten når jeg våkner og det har hatt enorm effekt!

Våkner 3-4 ganger for dobesøk eller bare fordi jeg er kvalm og da tar jeg meg en tørr kjeks og litt vann som jeg har på nattbordet og legger meg til å sove igjen. Dette har hjulpet meg enormt, for slet sånn med å kubbe kvalmen som var så intens om morgenen slik at den fortsatte gjennom store deler av dagen. Ellers går det i frisk mat, som appelsin, grønne epler, druer. Det håndterer magen ganske bra!

Håper du finner noe som funker for deg, kvalme er ikke kjekt :hungover:

Her også. Våkna kjempe kvalm i går og har vært kvalm siden. Prøver å små spise, det hjelper litt. Men mat er ikke så fristende heller. Hehe. Begynner i ny jobb på mandag, vikariat. Gruer meg veldig. Har ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid helt ennå siden jeg har mista 3 ganger før, men vil ikke at de skal tro jeg er lat og ubrukelig heller. =P
Lykke til ❤️ d går nok bra....

Back
Topp