Ekstra oppfølging ved PCOS?

Tredjespire

Blir kjent med forumet
Hei alle!
Har lusket litt her inne i et par uker nå, men følte det var tid for en post. Jeg ble diagnostisert med PCOS i november 2020 og har pga det uregelmessig eggløsning. Selv om menstruasjonen har kommet hver mnd.

Noen i samme situasjon som vet om man da kan få ekstra oppfølging første tiden da jeg er veldig usikker nå akkurat når unnfangelse fant sted

Alt jeg vet er at det var en veeeldig sterk positivt test da jeg den for to uker siden.

Sniker :)
Jeg kunne få henvisning til TUL på sykehuset fra fastlegen min fordi jeg sjelden hadde mensen og ikke visste når unnfangelsen hadde skjedd.

Jeg valgte likevel å gå privat fordi det var lang ventetid, ville ikke fått time før det hadde gått 3-4 uker. Viste seg at jeg var nesten 8 uker på vei da jeg tok en test som var positiv :P

Sniker :)
Jeg kunne få henvisning til TUL på sykehuset fra fastlegen min fordi jeg sjelden hadde mensen og ikke visste når unnfangelsen hadde skjedd.

Jeg valgte likevel å gå privat fordi det var lang ventetid, ville ikke fått time før det hadde gått 3-4 uker. Viste seg at jeg var nesten 8 uker på vei da jeg tok en test som var positiv :p

Får høre med fastlegen da Har ikke fått rita meg til legen enda, er andre svangerskapet og ikke kjent meg noe særlig dårlig, forrige gang spydde jeg hver dag de første tre månedene Krysser fingrene på å slippe unna denne gangen.

Hei alle!
Har lusket litt her inne i et par uker nå, men følte det var tid for en post. Jeg ble diagnostisert med PCOS i november 2020 og har pga det uregelmessig eggløsning. Selv om menstruasjonen har kommet hver mnd.

Noen i samme situasjon som vet om man da kan få ekstra oppfølging første tiden da jeg er veldig usikker nå akkurat når unnfangelse fant sted

Alt jeg vet er at det var en veeeldig sterk positivt test da jeg den for to uker siden.
Ingenting ekstra her selv med pco... er visst bare problem å bli gravid grunnet uregelmessig mens...ingen problem i svskap :/

Ville ordnet legetime for svangerskapskontroll, og sagt at du ikke vet hvor langt på vei du er pga uregelmessige EL, og spurt om det kunne være aktuelt med en tidlig, terminbestemmende ultralyd.
Ikke sikkert du får det, men hvis du ikke vet hvor langt på vei du er; så skader det ikke å spørre.
:)

Jeg har hatt pcos, og med førstemann visste jeg derfor ikke at jeg var gravid før jeg var over 4 mnd på vei. Jeg hadde et kjempeenkelt svangerskap uten noen symptomer, og det at jeg ikke hadde mensen på noen mnd var ikke nytt.

Det første jeg reagerte på var at det kom væske fra brystene mine, og tok jo da test som ble positiv.

Jeg visste da ikke hvor langt jeg var på vei, og fikk da time til lege og også ultralyd for å finne ut hvor langt jeg var på vei.

Da fikk jeg kommet meg til legen, fikk henvisning til ultralyd for å se hvor langt jeg er på vei med spira! Gjett hvem som kommer til å sjekke postkassa manisk den neste uka

Back
Topp