Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Spiren i Trondheim, anbefales på det varmeste!
Fantastiske folk som virkelig er ute etter å finne en løsning for å hjelpe dere. Jeg bor ikke i Trondheim, men hadde veldig gode telefonsamtaler med dem før oppstart.
Vår opplevelse offentlig var at vi ble behandlet omtrent som om vi var det vanskeligste tilfellet de noen gang hadde sett, vi har kun mannlig faktor. Det ble forsøkt pesa/tesa uten at det hjalp. Vi fikk alltid bare to/tre dagers innsett og ingen på frys. Da vi kom til vårt første uttak på Spiren så de på sædprøven og sa, «nei dette er langt fra det verste vi har sett». Første innsettet der mislyktes også, men vi fikk endelig og for første gang blastocyster på frys. Første fryseforsøk satt og gutten vår er nå 11 uker
To år holdt vi på offentlig, 1,5 måned fra første møte til gravid på Spiren. Noe rett må de gjøre!![]()
Wow, så godt å høre at dere endelig fikk den hjelpen dere trengteSpiren i Trondheim, anbefales på det varmeste!
Fantastiske folk som virkelig er ute etter å finne en løsning for å hjelpe dere. Jeg bor ikke i Trondheim, men hadde veldig gode telefonsamtaler med dem før oppstart.
Vår opplevelse offentlig var at vi ble behandlet omtrent som om vi var det vanskeligste tilfellet de noen gang hadde sett, vi har kun mannlig faktor. Det ble forsøkt pesa/tesa uten at det hjalp. Vi fikk alltid bare to/tre dagers innsett og ingen på frys. Da vi kom til vårt første uttak på Spiren så de på sædprøven og sa, «nei dette er langt fra det verste vi har sett». Første innsettet der mislyktes også, men vi fikk endelig og for første gang blastocyster på frys. Første fryseforsøk satt og gutten vår er nå 11 uker
To år holdt vi på offentlig, 1,5 måned fra første møte til gravid på Spiren. Noe rett må de gjøre!![]()
Jeg gikk på progesteron (cyclogest), hos Spiren gikk jeg også på estradot plaster (østrogen) fordi jeg alltid begynte å blø så lenge før testdato etter innsett. Estradot ble jeg satt på fordi jeg pratet med dem om min bekymring rundt at jeg blødde så tidlig. Opplever derfor at de er lydhøre til deg som pasientWow, så godt å høre at dere endelig fikk den hjelpen dere trengtedet er helt utrolig at det skal være så stor forskjell. Vet du hvordan de stiller seg til støttemedisiner? Vårt problem har ikke vært å bli gravide, men å holde på det. Må innrømme at det er litt frustrerende å skulle gå på ny runde, med det i bakhodet at de ikke vil forsøke noe støttemedisiner
![]()
For en trist opplevelse dere hadde der daMå si meg uenig med de som har svart spiren her. Hatt ett forsøk med de nå og synes vi må mase og grave for å få informasjon. Mye må vi ordne selv også og det var ikke det inntrykket jeg fikk fra dem før vi startet opp. F.eks. måtte jeg selv fikse ultralyd på hjemstedet for å sjekke eggposer, selv om de sa dette var noe de fikset med vårt lokale sykehus og de skulle få det til akkurat den dagen de ville osv. ingen big deal, men måtte ta en ringerunde mens jeg var på jobb for å fikse time. Deretter måtte jeg mase for å høre hva vi skulle gjøre etter ultralyden. Var ganske kritisk å få vite kjapt for å evt. bestille mer medisiner. Ba de om ringe meg da jeg ikke kom gjennom på telefon. Da fikk jeg bare svar på mail selv om jeg ville de skulle ringe. Hadde flere ting jeg ville ta opp med dem, så ble litt skuffa der. Etter uttaket ble jeg liggende i over 1 time uten at noen kom og så til meg. Flere ganger gikk mannen min ut for å finne noen som kunne svare på når vi kunne gå og snakke litt med oss. Tilslutt kom det noen og da ville vi bare gå for begge holdt på å sulte ihjel. Tror de synes det skal virke «luksus» å få ligge på et eget rom etter uttaket, men jeg var i kjempeform og vi ville bare komme oss hjem siden vi har lang kjørevei. Satt igjen med mange spørsmål etter uttaket.
Vurderer å finne en annen klinikk til neste forsøk.

For en trist opplevelse dere hadde der da
Vi hadde jo helt motsatt opplevelse for 1 år siden. De skaffet oss ul på det lokale sykehuset og vi fikk raskt beskjed om veien videre. På uttaksdagen hadde jeg ganske store smerter etter uttak og fikk både varmepose, smertestillende og en av legene kom å serverte oss varme kanelboller og vi fikk beskjed om å forsyne oss med varm og kald drikke som sto i gangen.
Dette viser jo hvor stor forskjell det kan være på opplevelsen man har av en klinikk. Vi hadde en kjempedårlig opplevelse der vi tilhørte offentlig, men jeg ser at andre er veldig fornøyd.
Huff, ja det er jo kjempetrist når det blir sånn. Man er jo så innmari sårbar også i denne situasjonenJa, det virker som om vi har hatt litt uflaks kanskjeog så tror jeg vi ble litt glemt etter uttaket. Syntes noen nevnte noe om en matbit når jeg var ferdig, men jeg var så neddopa så når det ikke kom noe mat så tenkte jeg at jeg hadde hørt feil.