Smerter etter eggutakk

Pearls

Flørter med forumet
Hei!

Jeg hadde eggutakk på Mandag fikk totalt ut 9 egg. Blødde ikke noe særlig etter selve inngrepet, men idag har jeg kraftige smerter. Jeg hyler av smerte i magen, det kjennes ømt og det hele kan beskrives som rie smerter, det gjør vondt å gå.

Er dette normalt? Jeg har tatt paracet og det har ikke hjulpet meg noe særlig.

Det her er forsåvidt mitt tredje eggutakk på 6 måneder, de to andre hadde jeg kun smerter på selveste eggutakk dagen.

Jeg hadde veldig vondt i magen noen dager etter uttak sist, da var det absolutt verst hvis jeg hadde full blære, så jeg tissa hele tiden for å holde den tom. Det ga seg etter 4-5 dager, men jeg ringte klinikken for å høre om det var normalt likevel. Ta en telefon i morgen hvis ikke det er blitt noe bedre!

Hvis du har så vondt at du hyler av smerte så må du ringe legevakta eller klinikken! Jeg har hatt tre egguttak og aldri hatt i nærheten av så vondt som du beskriver. Kan du være overstimulert? Er du veldig oppblåst? God bedring, håper det går over :)

Hei!

Jeg hadde eggutakk på Mandag fikk totalt ut 9 egg. Blødde ikke noe særlig etter selve inngrepet, men idag har jeg kraftige smerter. Jeg hyler av smerte i magen, det kjennes ømt og det hele kan beskrives som rie smerter, det gjør vondt å gå.

Er dette normalt? Jeg har tatt paracet og det har ikke hjulpet meg noe særlig.

Det her er forsåvidt mitt tredje eggutakk på 6 måneder, de to andre hadde jeg kun smerter på selveste eggutakk dagen.
Ring legevakta. Du er muligens overstimulert, og det skal man ta på alvor

Jeg hadde veldig vondt i magen noen dager etter uttak sist, da var det absolutt verst hvis jeg hadde full blære, så jeg tissa hele tiden for å holde den tom. Det ga seg etter 4-5 dager, men jeg ringte klinikken for å høre om det var normalt likevel. Ta en telefon i morgen hvis ikke det er blitt noe bedre!
Det er akkurat da det kjennes verst når blæra er full. Litt bedre når den er tømt, men fortsatt smertefullt :( Jeg prøver å lindre med paracet enn så lenge.

Ring legevakta. Du er muligens overstimulert, og det skal man ta på alvor
Jeg har hatt tett oppfølging nettopp for å unngå å bli overstimulert. Det har heller ikke vært noe antydning under stimuleringen på at jeg var det, kan ovetstimulering komme litt senere? Det visste ikke jeg. De har heller ikke informert om at det er noe som kan skje etter uttak.

Hvis du har så vondt at du hyler av smerte så må du ringe legevakta eller klinikken! Jeg har hatt tre egguttak og aldri hatt i nærheten av så vondt som du beskriver. Kan du være overstimulert? Er du veldig oppblåst? God bedring, håper det går over :)
Det er ekstremt vondt når jeg har full blære, som jeg skrev på innlegget mitt så har ikke jeg opplevd noe lignende på mine tidligere uttak. Synes det er bare rart at smerten kommer nå 2 dager etter uttaket. Ja magen er litt stor, jeg ringer de imorgen. Takk for svar :happy:

Jeg hadde voldsomme smerter hele uka etter uttak. Vanskelig å gå osv. Paracet hjalp ikke. Fikk ut 20 egg, ved innsett 3 dager senere sa de ingenting om overstimulering, ingen væske i buken. Likevel var smertene store. Men det gikk over etterhvert :)

Det er akkurat da det kjennes verst når blæra er full. Litt bedre når den er tømt, men fortsatt smertefullt :( Jeg prøver å lindre med paracet enn så lenge.

Jeg fikk beskjed om at det var nevrologisk, og at det ville roe seg av seg selv. Det tok noen dager. Men ring hvis du er usikker og synes det er skummelt!

Jeg hadde voldsomme smerter hele uka etter uttak. Vanskelig å gå osv. Paracet hjalp ikke. Fikk ut 20 egg, ved innsett 3 dager senere sa de ingenting om overstimulering, ingen væske i buken. Likevel var smertene store. Men det gikk over etterhvert :)
Jøss 20 egg? Nice catch ;) Jeg har tenkt å ringe klinikken imorgen å informere de. Insett hos meg er foreløpig satt opp på Fredag :nailbiting: Nå er jeg redd for at de sier at de må utsette det, håper at smerten gir seg før Fredag.

Back
Topp