Hyggelige ting å gjøre mens vi venter (covid-19 vennlige)

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har 17 dager til termin og sliter litt med å klare å fokusere på å nyte dagene før baby blir født. Det låser seg ofte ettersom det er så strenge coronarestriksjoner, så jeg tenker vi kunne lage en liten liste over tips til hva vi kan kose oss med nå i permisjonen :)

Jeg har tenkt på noen ting, så håper jeg dere supplerer med gode tips :)

- Se film
- Ta fotbad
- Høre på podcaster

Klarer ikke å komme på noe mer i farten (der ligger vel problemet mitt..)

Vel det er veldig subjektivt men personlig koser jeg meg med følgende:
-bingewatching serier (feks 90 day fiance mm)
-ta et varmt bad/fotbad
-male garderoben
-sortere ting og frigjøre plass (feks på kjøkkenet)
-strikke <3

Også skal jeg for første gang prøve å hekle et lite kosedyr til lillesøster

For en fin tråd!

Mine foreløpige planer
- Pakke fødebag
- Brette og organisere klær
- Organisere stellebord
- Skrive fødebrev
- Bake/lage mat
- Vaske hus (kanskje ikke så koselig, men much needed)
- Lese bok
- Se tv
- Lese om fødsel/barsel
- Gå en liten tur

Her satser jeg på en aktivitet som krever energi hver dag også blir det masse sofa-tid ved siden av :p

Fin tråd :D :Heartred

Jeg begynner permisjon denne uka, men gjør følgende når jeg skal kose meg:
- fargelegger (hører ofte på podcast samtidig)
- tar et langt bad og tar hårkur
- leser bøker! Må skaffe meg noen til permisjonen begynner :D
- baker brød
- yoga på YouTube (mye bra for gravide der ute)

Prøver også å gjøre en aktivitet hver dag. Om det er å rydde, vaske eller lage noe mat vi kan ha i barseltiden. Har vært sykemeldt/permisjon i 5 uker så er ikke så mye igjen å gjøre nå og frysern er full ;)

Ellers går det i
-podcast
-serier
-lese litt babybøker
-akkurat mottatt «Babyjournalen» så skal kose meg litt med den denne uka.

7 dager til KS så tipper dette blir tidenes lengste uke!

Prøver også å gjøre en aktivitet hver dag. Om det er å rydde, vaske eller lage noe mat vi kan ha i barseltiden. Har vært sykemeldt/permisjon i 5 uker så er ikke så mye igjen å gjøre nå og frysern er full ;)

Ellers går det i
-podcast
-serier
-lese litt babybøker
-akkurat mottatt «Babyjournalen» så skal kose meg litt med den denne uka.

7 dager til KS så tipper dette blir tidenes lengste uke!

Det kan jeg skrive under på. Har ks på torsdag og tiden går eeeeeeenormt sakte :(

Så koselig at dere legger igjen litt tips som vi andre kan ha nytte av! :happy:

Jeg skulle så veldig gjerne tatt et bad, men har ikke badekar + at varmen fra vannet senker blodtrykket mitt og gjør meg uvel :rolleyes: Men for de av dere som kan ta dere et bad med en bok eller podcast høres det kjempefint ut, så det ville jeg gjort.

Elsker å lese, men har slitt med konsentrasjonen i det siste. Har en som jeg har lånt på biblioteket som jeg håper å få lest før han kommer, så det er også et fint tidsfordriv.

Liker å se 90 day fiance jeg også, men det koster vel penger på Dplay? Så en stund, men så plutselig ble episodene sperret slik at man måtte betale for de. Men den type serier er jo grei måte å bruke tid på, for det krever ikke noe innsats :joyful: Har ikke sjekket på veldig lenge, men det koster vel fortsatt penger regner jeg med? :bored:

Det kan jeg skrive under på. Har ks på torsdag og tiden går eeeeeeenormt sakte :(
Så spennende - jeg kjenner det er veldig merkelig å skulle reise inn på sykehuset tidlig morgen og vite at innen et par timer er vi foreldre. Men samtidig er det en viss ro også, gitt at jeg ikke går inn i fødsel før det. Masse lykke til til deg - torsdag er jo rett rundt hjørnet!!!:smiley-angelic003

Jeg hekler ammeinnlegg i ull (er helt nybegynner så lett å få til), samt strikker koselige og enkle babyluer! Alt av babyting ligger i en haug i gangen, så når jeg får perm skal det sorteres og legges på plass... ellers så jobber jeg til ca 1 uke før termin, pga. fraværsregler (jobber i opplæringsstilling) - og da flyr tiden fort!

anbefaler også veldig en serie på nrk nett-tv som heter jordmødrene (er fra 2006 og blir helt oppgitt over klesstil og frisyrer, haha!). Særlig sesong to som er fra fødestuene i distrikt er helt herlig!!! Har kost meg skikkelig med den. Ikke så mye fokus på fødsel men mer å følge de ansatte :p

Så spennende - jeg kjenner det er veldig merkelig å skulle reise inn på sykehuset tidlig morgen og vite at innen et par timer er vi foreldre. Men samtidig er det en viss ro også, gitt at jeg ikke går inn i fødsel før det. Masse lykke til til deg - torsdag er jo rett rundt hjørnet!!!:smiley-angelic003

Takk det samme :)
Forrige gang klarte ikke minsten å vente, så det ble ks en uke før oppsatt dato. :hilarious:

Jeg hekler ammeinnlegg i ull (er helt nybegynner så lett å få til), samt strikker koselige og enkle babyluer! Alt av babyting ligger i en haug i gangen, så når jeg får perm skal det sorteres og legges på plass... ellers så jobber jeg til ca 1 uke før termin, pga. fraværsregler (jobber i opplæringsstilling) - og da flyr tiden fort!

anbefaler også veldig en serie på nrk nett-tv som heter jordmødrene (er fra 2006 og blir helt oppgitt over klesstil og frisyrer, haha!). Særlig sesong to som er fra fødestuene i distrikt er helt herlig!!! Har kost meg skikkelig med den. Ikke så mye fokus på fødsel men mer å følge de ansatte :p

Takk for tips - skal se en episode nå hvertfall :)

Jeg skulle så veldig gjerne tatt et bad, men har ikke badekar + at varmen fra vannet senker blodtrykket mitt og gjør meg uvel :rolleyes: Men for de av dere som kan ta dere et bad med en bok eller podcast høres det kjempefint ut, så det ville jeg gjort.

Elsker å lese, men har slitt med konsentrasjonen i det siste. Har en som jeg har lånt på biblioteket som jeg håper å få lest før han kommer, så det er også et fint tidsfordriv.

Liker å se 90 day fiance jeg også, men det koster vel penger på Dplay? Så en stund, men så plutselig ble episodene sperret slik at man måtte betale for de. Men den type serier er jo grei måte å bruke tid på, for det krever ikke noe innsats :joyful: Har ikke sjekket på veldig lenge, men det koster vel fortsatt penger regner jeg med? :bored:
90 day koster penger ja. Du kan jo se "My 600lb life", det er gratis sist jeg sjekket for et par dager siden. Det er min 'guilty pleasure' :p Jeg ser også på 90 day, men avsluttet abonnementet der for jeg hadde sett alt, mulig jeg fornyer i barseltiden hvis man har tid å se på sånt? :playful:

Jeg har også drømt om badekar heele graviditeten, lengtet skikkelig etter det. Er ikke noen badekar-type egentlig, men hadde vært så deilig å bare flyte litt med en tung kropp. Håper kanskje på å få lagt litt i badekar på KK :happy:

Jeg fordriver tiden mest med å sove/hvile, og se på TV etc :p Ikke mye spennende med andre ord. Putler på litt hjemme og prøver å ha ting klart nå som fødsel nærmer seg. Synes egentlig dagene går fort.

Vet ikke om du må betale eller om de har reklamer. Går på Discovery nå Dplay er borte :)

Sniker..
•Jeg bestilte meg litt ting for å begynne et album fra graviditeten. Noen pynte ark, bestilt bilder og litt annet pynt..
• satt frem symaskina, tenkte å sy noen søte små plagg.
• fargelegge
• bakt litt
• laget litt mat (horn, pizzasnurrer og diverse)
• tuslet noen turer for å se litt annet og frisk luft
• sett litt film og serie.
• invitert mine nærkontakter med avstand. Spist middag i lag og prata.
• driver å fikser litt barnerom, babytingene, stelleplassen osv:)

Dette ble resultatet av gravid-hjerne som hekler ammeinnlegg :hilarious:

Så flink du er! :woot:
Så de to første episodene i sesong 1. Noe er veldig koselig og fint å se, andre deler ga meg høy puls. Må nok se noen episoder til, men orker ikke stresse og jage meg opp enda mer ved å se det :joyful: Må prøve på nytt i morgen :p

Så utrolig flinke dere er! Jeg har også lyst til å gjøre sånne koselige ting før babyen kommer, men føler det bare går i rydding også blir jeg typ sliten av å gjøre en ting :( Liksom, i dag har jeg hengt opp sommerjakkene mine johooo :hilarious:

Så utrolig flinke dere er! Jeg har også lyst til å gjøre sånne koselige ting før babyen kommer, men føler det bare går i rydding også blir jeg typ sliten av å gjøre en ting :( Liksom, i dag har jeg hengt opp sommerjakkene mine johooo :hilarious:

viktigste er vel at man føler mest mulig uthvilt til den store jobben som venter :shy: noen slapper av best på sofa med en serie på Netflix, andre slapper av med håndarbeid o.l. Rydding og vasking prioriteres ikke om dagen her :hilarious: gruer meg til vårsola kommer og gjør alt støvet mer synlig :hungover:

Så flink du er! :woot:
Så de to første episodene i sesong 1. Noe er veldig koselig og fint å se, andre deler ga meg høy puls. Må nok se noen episoder til, men orker ikke stresse og jage meg opp enda mer ved å se det :joyful: Må prøve på nytt i morgen :p

jeg har kun sett sesong 2, altså, så kan hende sesong 1 er litt skumlere for oss som står nær fødsel da den er fra sykehuset :shy: jeg får angst av å se «Fødeavdelingen» hvertfall - altfor grafisk :dead:

Gøy å se hva dere fyller tiden med :joyful:

Hva jeg fyller dagene med:
- Hører podcast (hele tiden)
- Film/serier
- Kryssord
- Skrolling

Hva jeg er ferdig med:
- Vaske babyklær
- Pakke fødebagen
- Ordne klar senga
- Skrevet fødebrev
- Sett fødeavdelingen