Hvor mye hjelper far/medmor med babyen? Og har dere flere barn? Føler meg ganske alene om ansvaret i babytiden og har igrunnen følt på det helt fra start. Så lurer litt på hvordan det står til hos dere?
Jeg syns barnefar virker uinteressert. Tror han syns det er vanskelig å knytte seg til babyen. Babyen vil ikke være hos han og gråter med en gang hvis pappaen prøver å holde henne (hun er generelt skeptisk til å bli holdt av alle utenom meg).
Med førstemann følte jeg vi i mye større grad var likestilte. Begge bidro like mye på hver vår måte både med søvn, stell og mat.
Jeg syns barnefar virker uinteressert. Tror han syns det er vanskelig å knytte seg til babyen. Babyen vil ikke være hos han og gråter med en gang hvis pappaen prøver å holde henne (hun er generelt skeptisk til å bli holdt av alle utenom meg).
Med førstemann følte jeg vi i mye større grad var likestilte. Begge bidro like mye på hver vår måte både med søvn, stell og mat.

Høres ganske likt ut som jeg føler det. Blir mye sint og frustrert. Blir så lei av å måtte «mase på han», kjenner det tar så mye energi. Da er det nesten lettere å gjøre alt selv. Noen ganger går jeg til og med på do med baby, og dusjer med baby liggende på gulvet på badet. Imens ligger pappaen og chiller på sofaen, uten å tilby seg og hjelpe meg så jeg får tatt en dusj
. Men det å spørre spesifikt om ting han kan gjøre var et godt tips. Skal begynne å spørre spesifikt om han kan skifte på henne, trille tur, lage middag og lignende. Så får det heller være slitsomt for meg å mase en periode, så får jeg forhåpentligvis igjen for det senere. Alenetid er sårt tiltrengt. Har ikke hatt en time for meg selv siden fødsel. Så det skal jeg absolutt foreslå!
.. Kan være det er vanskelig for han å endre «modus» fra jobb til familietilværelse. Men kjenner veldig at jeg trenger litt pause nå, er så sliten at jeg nesten ser dobbelt
Han kommer hjem om ett par dager, så får teste litt ut da hvordan det blir.