Sliter så sykt med tankene

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Ligger rett ut med ekstrem kvalme. Sengeliggende 24/7 og kvalm hele døgnet. Klarer ingen verdens ting. Dette sliter meg helt ut og tankene har noenganger gått i om jeg klarer det her :( har to barn fra før og mister enormt mye tid med de også. Vet det ikke varer evig, men det er så sinnsykt tøft dette her.. :(
 
Huff! Høres sjukt kjipt ut! :/ Kan ikke sette meg inn i hvordan det føles! Klem!
 
Huff, det høres ikke noe godt ut. Synes det er fint at du deler. Håper du får fine meldinger her som kanskje hjelper deg litt. Jeg vil tro du ikke er alene om de tankene :Heartred Jeg håper også legen kan hjelpe med kvalmestillende ved behov.
 
Ligger rett ut med ekstrem kvalme. Sengeliggende 24/7 og kvalm hele døgnet. Klarer ingen verdens ting. Dette sliter meg helt ut og tankene har noenganger gått i om jeg klarer det her :( har to barn fra før og mister enormt mye tid med de også. Vet det ikke varer evig, men det er så sinnsykt tøft dette her.. :(
Huff føler med deg. Jeg har gått på kvalmestillende (postafen) en uke ca. Klarer å fungere så der, da jeg tar en til dagen (kveldstid). Håper kvalmen slipper taket snart og at du kommer deg. Her har mannen i huset måtte trø til litt ekstra denne uken. Har en 3-åring som krever sitt. :bored:
 
Du, da er vi to! Jeg er førstegangs gravid så har ingen erfaring med det å være gravid. Jeg har vært sengeliggende i en uke nå, kvalmen er konstant. Bare det å ta seg en dusj er slitsomt. Er også mye svimmel. Tenkte faktisk i stad «herregud er det noe galt med meg», men snakker med venninner som har vært gravide og de var lik meg/oss mellom uke 6 og 12. Vi får bare krysse fingrene for at dette ikke varer såå veldig lenge.

Klem :Heartred
 
Samme her. Jeg var ikke i nærheten så kvalm med førstemann som nå er 3,5 år. Da var jeg bare bittelitt kvalm om jeg ikke spiste ofte. Og veldig kvalm i kjøretøy. Nå er jeg så og si kvalm hele tiden og har vært det siden søndag. Er drittlei allerede og det er kanskje 6 uker igjen å være det. Blir nesten litt redd.
I to dager har jeg også måttet ta vare på treåringen alene, pga forkjølelse, og det har vært ganske tøft. Mye tv og sofaligging på meg. Må spise hele tiden for å holde det nogenlunde greit og helst gjøre så lite som mulig. Magen romler av sult og kvalme bare et par timer etter et måltid. Og jeg har så angst for å spy, så dette er fryktelig slitsomt. Det er bare noen minutter her og der i løpet av dagen hvor jeg ikke er så kvalm. Klarte å løpe og leke litt gjemsel med treåringen min før han skulle legge seg. Prøver å sy meg en julekjole også, men måtte bare gi opp på halvveien i kveld.

Akkurat nå sliter jeg med å glede meg over at jeg er gravid, selv om det er veldig veldig ønsket. Får bare tenke at dette går heldigvis over! Har enda ikke spydd, men det er ikke langt unna. Godt vi er flere!
 
Fikk tips om å drikke buljong. I dag spiste jeg betasuppe, og det var veldig godt! Jeg må bare tvinge i meg litt mat, for det og hvile er det eneste som hjelper.
 
Jeg har det helt likt, oppkast mange ganger til dagen.. spiser jeg så spyr jeg, spiser jeg ikke så spyr jeg magesyre samt vonde brekninger.. var dessverre slik med forrige barn også, og det varte helt til han var født.. blytungt psykisk.. handler jo aldri om at man ikke vil ha barnet.. men mer om at man har lyst å fungere iallfall litt i en normal hverdag. Å klare noen gjøremål i hjemme. Er lei meg heletiden fordi jeg føler jeg ikke kan gi av meg selv til min lille på 2 år.

håper å ber om at det skal gå over om noen uker !

liker godt å lese andre sine tips mot kvalme. :) noe jeg kan synes har en litt lindrende effekt (iallfall mens jeg spiser dem) er noen mint pastiller som heter Mynthon.
 
Godt å høre jeg ikke er alene :( jeg våknet av at jeg bare hylgråter idag.. plutselig surrer tankene om det å ha tre barn, klarer vi det? Åssen skal det gå? Hva har vi gjort nå? Huff, jeg blir helt flau og skuffet av meg selv for at jeg i det heletatt tenker på dette..
 
Godt å høre jeg ikke er alene :( jeg våknet av at jeg bare hylgråter idag.. plutselig surrer tankene om det å ha tre barn, klarer vi det? Åssen skal det gå? Hva har vi gjort nå? Huff, jeg blir helt flau og skuffet av meg selv for at jeg i det heletatt tenker på dette..

Klart dere klarer det! :) alle tanker er lov, så ikke skam deg ;) håper det går bedre med deg etter hvert!
 
Godt å høre jeg ikke er alene :( jeg våknet av at jeg bare hylgråter idag.. plutselig surrer tankene om det å ha tre barn, klarer vi det? Åssen skal det gå? Hva har vi gjort nå? Huff, jeg blir helt flau og skuffet av meg selv for at jeg i det heletatt tenker på dette..

Du er absolutt ikke alene. Får av og til litt hetta jeg og, og dette er våre første. Tenker det er sunt å bekymre seg litt jeg :Heartred Ikke noe å bli flau over!

Målet mitt for dagen i dag er å ta en dusj også lufte hodet litt. Om jeg ikke orker å komme meg ut så skal jeg åpne vinduet og sitte der i noen minutter for friskt luft. Prøv på det du og :Heartred
 
Godt å høre jeg ikke er alene :( jeg våknet av at jeg bare hylgråter idag.. plutselig surrer tankene om det å ha tre barn, klarer vi det? Åssen skal det gå? Hva har vi gjort nå? Huff, jeg blir helt flau og skuffet av meg selv for at jeg i det heletatt tenker på dette..

Sender deg en god klem❤️ Det er tungt med dårlig form og sånne tanker, men jeg tror det er ganske vanlig. Og dette er et fint sted å lufte dem ❤️ Dette er nummer to og de dagene jeg er ekstra sliten og dårlig begynner tankene om det er riktig, vil vi klare det osv, å surre.
 
I morges var det krise hos treåringen. Han hylgråt og ville ikke i barnehagen, klamret seg til meg. Det var pappan som sto opp med ham. Han ville virkelig ikke i bhg. Så de brukte lang tid hjemme, spiste frokost og pratet. Jeg tror han har en reaksjon på at jeg ikke er den samme for tida. Jeg klarer lite før jeg blir kvalm og må legge meg på sofaen. Han har i tillegg vært hjemme to dager og vært veldig tålmodig, så følelsene må ut. Men jeg får veldig vondt for ham. Jeg vet at han også kommer til å bli supersjalu når babyen kommer.

Vi kommer til å fortelle om graviditeten i jula, siden jeg er i så dårlig form. Vanskelig å late som noe annet og fint å kunne få litt avlastning fra besteforeldre.
 
Det er tungt å være kvalm. Ville bare tipse deg om at det finnes andre medisiner dersom du blir dehydrert som fungerer bedre enn postafen. Følg med på urinen din og ta kontakt med lege dersom den er veldig konsentrert over tid eller du får nedsatt allmentilstand. God bedring:)
 
Her begynte kvalmen i dag:wideyed: måtte stoppe bilen på vei til jobb å spy ut døren:wtf:
Men nå på kvelden går det greit foreløpig :shy:
Jeg er 6+0 i dag.
 
Krysser fingrene for at kvalmen snart gir seg. :) Utrolig slitsomt å ikke orke noe. :confused: Men, jeg vet du klarer tre unger helt fint. Når ungen kommer, så er det som den alltid har vært der. Om det to fra før av, så vet du jo også at det er sant. :p:D Men ja, tankekjøret tar litt overhånd noen ganger, vi er flinke til å bekymre oss over å ikke strekke til. :Heartred
 
Ligger rett ut med ekstrem kvalme. Sengeliggende 24/7 og kvalm hele døgnet. Klarer ingen verdens ting. Dette sliter meg helt ut og tankene har noenganger gått i om jeg klarer det her :( har to barn fra før og mister enormt mye tid med de også. Vet det ikke varer evig, men det er så sinnsykt tøft dette her.. :(
Ja, hvor har du blitt av ?♥️
 
Hallo dere. Vært veldig stille fra meg, da jeg mistet i desember :( skal igang å prøve igjen nå i februar. Kvalmen slo meg helt ut sist, og vet den kommer neste gang også, men må bare pine neg igjennom det! Lykke til med svangerskapet alle sammen, håper jeg kommer snikende etter med en baby noen mnd etter dere :Heartred
 
Hallo dere. Vært veldig stille fra meg, da jeg mistet i desember :( skal igang å prøve igjen nå i februar. Kvalmen slo meg helt ut sist, og vet den kommer neste gang også, men må bare pine neg igjennom det! Lykke til med svangerskapet alle sammen, håper jeg kommer snikende etter med en baby noen mnd etter dere :Heartred
Så leit:Heartred håper spiren sitter fort:Heartbigred
 
Back
Topp