Mens...

Kris093

Andre møte med forumet
Noen her som har fått tilbake mens, og hvordan var den?
Frøkna kom til i oktober og fikk igjen mens i natt. Har aldri opplevd maken..! Har brukt opp snart to pakker med nattbind, koagulerer klumper hver gang jeg går på do... Det er altså så mye at jeg har kontaktet legevakt for å se til at jeg ikke går i bakken av blodmangel.
Litt spent på om jeg er sykt uheldig, eller om det er flere i samme båt?
 
Har ikke fått igjen mensen, men har ikke opplevd det du beskriver de to andre gangene. Hvis det vedvarer ville jeg kanskje kontaktet legen for en sjekk?
 
Jeg fikk mens tilbake på tirsdag. Har aldri blødd så mye før. Normalt så blør jeg kraftig de 2 første dagene, så er det nesten ingenting. Men nå er det like mye som 1 dag. Blir stressa.Tenkte å ringe legen i dag for å høre om det er "normalt" å blø så mye. Var ikke sånn etter førstemann.
 
Fikk mens når frøkna var 6 uker! Det var spinnvill med mengde som kom:dead: heldigvis ikke mens smertene æ pleier å ha men ille blødning. Måtte hele døgnet gå med natt bind som ble bytta hver time:banghead::bag:
 
Fikk første mens for to dager siden, men det er mye mindre enn før. Baby er 14 uker.

Etter forrige fødsel fikk jeg også igjen mens etter ca 14-15 uker. Da var også den første mensen veldig liten. Ble sterkere etterhvert.

Mulig det er slik at noen har mye mens og noen har lite den første gangen etter fødsel, og så går det gradvis over til en mer normal mengde? :) alt etter hvordan din kropp håndterer hormoner osv
 
Jeg tror jeg fikk tilbake mensen når baby var ca 6 uker. Var veldig lite, så er usikker på om det var en siste rest av renselse(ferdig ca uke 4) eller hva :hungover:
 
Jeg tok biopsi fra livmorhalsen for en uke siden, og det var er sår derfra som pulserte ut blod.. så det var ikke mens for min del, enda.. Men var greit å få sjekket, var en uhyggelig opplevelse!
Så godt du sjekket opp i det! Gjorde de noe med blødningen eller har det avtatt av seg selv til nå? ❤️
 
Jeg har også fått tilbake mens - baby er 12 uker nå og jeg har min andre mens nå - første var mye mer blødning enn normalt og denne gangen føler jeg det er enda verre - er også bekymret for mengde blødning, for det er utrolig mye og nå er jeg på dag 3.... har også vurdert å kontakte legen for å høre om dette er normalt... håper ikke det skal være slik fremover :dead::dead::dead::dead:
 
Så godt du sjekket opp i det! Gjorde de noe med blødningen eller har det avtatt av seg selv til nå? ❤️
De tok på en type væske som forhåpentligvis skulle stoppe blødningen, noe den har gjort til nå :) Kan vist starte igjen, og da skulle de forsøke noe annet, før de evt måtte sy. Men so far so good :)
 
De tok på en type væske som forhåpentligvis skulle stoppe blødningen, noe den har gjort til nå :) Kan vist starte igjen, og da skulle de forsøke noe annet, før de evt måtte sy. Men so far so good :)
Usj, håper du slipper å sy! Håper det stoppet blødningen for godt :happy:
 
Jeg har fått igjen mensen etter 9 uker og har blødd så sykt mye mer enn normalt..
 
Fikk også mensen etter 6 uker. Legen mente da at det var altfor tidlig å få mensen, så dem mente at jeg kunne ha en livmor betennelse. Men vist jeg fikk blødning igjen en måned etter så var det mensen, og pinade kom det blødning en mnd etter :arghh: jeg også har mye større blødninger enn jeg er vant til, og jeg brukte ha ganske heftige mensen før jeg ble gravid.
 
Noen her som har fått tilbake mens, og hvordan var den?
Frøkna kom til i oktober og fikk igjen mens i natt. Har aldri opplevd maken..! Har brukt opp snart to pakker med nattbind, koagulerer klumper hver gang jeg går på do... Det er altså så mye at jeg har kontaktet legevakt for å se til at jeg ikke går i bakken av blodmangel.
Litt spent på om jeg er sykt uheldig, eller om det er flere i samme båt?

Jeg hadde én blødning etter første fødsel som var slik du beskriver. Så ut som en massakre i do etter meg :wideyed:

Det var heldigvis kun den ene gangen, neste var normal igjen.
 
Fødte i oktober, fikk mens 5 uker etter fødsel, blødde da EKSTREMT mye i 7 dager:shifty: Sluttet på Cerazette på søndag og fikk mensen igjen i dag:D
 
Back
Topp