Matpakke barn

Veit det. Men det gjør ikke det. Hu har kun spist de groveste da Hu har diabetes og aldri spist lyst av noe som helst. Hu er ett levende bevis på at det ikke er bra. Også selv fått kjeft for å gi barn for mye sånt pga lav vekt, men de får det kanskje 2 ganger i året.
Virker som du har veldig mange spesielle folk rundt deg som blander seg inn i alt du gjør med barna dine.

Veit det. Men det gjør ikke det. Hu har kun spist de groveste da Hu har diabetes og aldri spist lyst av noe som helst. Hu er ett levende bevis på at det ikke er bra. Også selv fått kjeft for å gi barn for mye sånt pga lav vekt, men de får det kanskje 2 ganger i året.
Set finnes mange som spiser polarbrld som ikke blir undervektige av det . Mulig det ikke var bra for hun i familien din, men du kan ikke si set gjelder alle

Det er da ikke noe forskjell på grove polarbrød og vanlig brød man kjøper i butikken.

Gutten min på 5 år er veldig glad i polarbrød og spiser det i perioder. Vi kjøper de med havre. Ingen undervekt her eller dårlig helse på han. Er vel forskjell på å spise KUN polarbrød og å spise det som en del av et variert kosthold.

Jeg er en av de kjipe som sender med brødskive, gidder ikke å lage buffetmatpakke.. kresne er de også, minste spiser leverpostei, nugatti, falukorv eller skinkeost. Eldste spiser falukorv, syltetøy, frokostsalat eller kremost. I Bhg får de frukt nå, på skolen har de fått frukt siden start. Noen ganger får de go’morgen yoghurt. Jeg har ikke tid til å dille med matpakker på morgenen, og de spiser fint sine kjipe matpakker :p

Jeg er en av de kjipe som sender med brødskive, gidder ikke å lage buffetmatpakke.. kresne er de også, minste spiser leverpostei, nugatti, falukorv eller skinkeost. Eldste spiser falukorv, syltetøy, frokostsalat eller kremost. I Bhg får de frukt nå, på skolen har de fått frukt siden start. Noen ganger får de go’morgen yoghurt. Jeg har ikke tid til å dille med matpakker på morgenen, og de spiser fint sine kjipe matpakker :p
Godt å se det er flere kjipe mødre her:P Den ene får polarbrød og frukt eller rosiner. Lunsj og frukt/knekkebrød får han i bhg. Den andre får mange brødskiver og flere frukt. Dette skal holde både på skolen og sfo. Hender jeg glimter til og lager bananlapper. Har prøvd både pizzasnurrer og omelettmuffins, men det spiser de ikke.

Her sender vi med en matboks med 3 brødskiver, hjemmebakt rugbrød. Skivene er litt små så tilsvarer kanskje 2 store skiver. Pålegg varierer.
Også sender vi med en boks med enten frukt, grønnsaker/salat eller yoghurt naturell med frukt og gryn oppi. Dette er da ett måltid.
Varierer også med å ha noe ekstra godt iblant, feks skrella mozarella (blå pakke med ostepinner), en klemmepose skyr eller yoghurtbeger.
Måltid 2 får de nå i bhg, eller så sender vi med 1 skive pluss frukt.
Spiser som regel opp maten hver dag.

Angående polarbrød så sjekka jeg næringsinnhold - og de grove polarbrødene er ikke noe bedre eller verre enn et vanlig grov/kneippbrød som du får kjøpt i butikk :)

Min elsker polarbrød og kunne sikkert ønske seg det hver dag, men siden han nå først spiser rugbrødet og liker det, lar jeg polarbrødet være ekstra kos på tur i helger (og det er fri flyt av polarbrød hos mormor, hehe)

Grove polarbrød er ikke så ille på fiber, verre er det med tilsatt sukker.

sukkerinnholdet er forskjellig. Polarbrød, også de grove, har en del tilsatt sukker. Det har ikke grov brød.

Det kommer litt an på grovbrødet. Noen brød er laget med sirup, og da blir det en del sukker i det også :s

Havre- og fullkorspolarbrødene har fått veldig gode skussmål av ernæringsfysiologer, så jeg tenker det går helt fint med et polarbrød eller to om dagen, når man holder seg til de grove variantene (som også har minst sukker). De "vanlige" polarbrødene smaker jo omtrent som bolle, så det er ikke hverdagskost her ihvertfall.

Back
Topp