8 month sleep regression

Marty94

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Tror vi har blitt truffet ganske hardt av den så kalte 8 måneders sleep regression. I desember begynte frøkna og sove hele natta, noe som var nydelig og jeg kjente på et voldsomt overskudd. Så to uker senere ble alt plutselig mye vanskeligere. Det har skjedd ganske gradvis og nå er vi på et punkt at hun sover dårlig på dagen og dårlig om natta med mange oppvåkninger og problemer med å sovne igjen. Føler vi er litt tilbake til hvor vi var de først ukene etter fødsel og vi er ganske sliten alle sammen. Er fult innstilt med at dette er en fase og vil gå over, men er det noen som har det likt? Evt noen gode tips til å holde hode oppe i løpet av dagene :p
 
Vi er ikke der enda (heldigvis? :p), men jeg har denne 4 month sleep regression'en friskt i minne og føler med deg!
Husker da storebroren gikk gjennom denne 8 mnd'en, og han kunne være våken 2-3 timer midt på natta.. Det gikk jo over, men var slitsomt mens det holdt på.

Kan dere avlaste hverandre i for eksempel helga? Hvor den andre parten kan få sovet ut litt?
 
Vi er ikke der enda (heldigvis? :p), men jeg har denne 4 month sleep regression'en friskt i minne og føler med deg!
Husker da storebroren gikk gjennom denne 8 mnd'en, og han kunne være våken 2-3 timer midt på natta.. Det gikk jo over, men var slitsomt mens det holdt på.

Kan dere avlaste hverandre i for eksempel helga? Hvor den andre parten kan få sovet ut litt?

Vi slapp billig unna med 4 mndern så blei tatt litt på senga her :p ja, heldigvis er far flink og tar hun på morran i helgene når han har fri slik at jeg får sove ut!
 
Vi slapp billig unna med 4 mndern så blei tatt litt på senga her :p ja, heldigvis er far flink og tar hun på morran i helgene når han har fri slik at jeg får sove ut!
Så bra :)

Hahaha ja, jeg tror nok de fleste blir tatt litt på senga - hvertfall hvis de små slår skikkelig på stortromma :p Mange har jo gjerne begynt å sove ganske godt rett før denne perioden, kanskje til og med sluttet med nattamming/nattflaske, også BÆM nå er det partyparty natta lang :hilarious:
 
Hei!

Dette har vi også fått kjenne litt på! Jenta vår sov veldig godt helt fra hun var nyfødt og til ca en uke før hun fylte 4 mnd... da braket det løs, og hun var oppe i lange perioder hver natt. Det ble gradvis bedre mot 6 mnd og hun sov til og med helt gjennom natten (fra 19 til 06) én natt før det ble verre igjen.. den siste uka nå før hun ble 8 mnd har det eskalert til de grader hvor hun våkner ofte gjennom både kvelden og natten og er helt utrøstelig og vil kun ha pupp. Håper det ikke varer så lenge, vi er helt utslitt her også Har dessverre ingen tips, men sender litt medfølelse til deg!
 
Jeg tror vi er midt i det, vi også. Hun er 7,5 mnd. Sov godt, og bedre og bedre fra nyfødt til 3,5 måned. Bang. Sleep regression. Bedre og bedre fra 5 måneder ca. Flere ganger sov hun hele nettene fra 18-6 fordi hun lærte å finne smokken selv.

Nå... Ikke like BANG som forrige gang, men gradvis dårligere søvn. Våkner flere ganger i løpet av kvelden. Vi har henne i fanget og får lagt henne ned igjen. En gang midt på natta våkner hun og vil ikke legges ned.

Jeg har bestemt meg for å samsove meg gjennom perioden... Stikk i strid med alle ekspertråd. Når hun våkner midt på natta og ikke vil legges ned i senga, tar jeg henne rett inn i vår seng og sover der med henne uten å prøve noe mer.

Jeg sover ikke noe særlig godt da, men det gjør hun. Hun sover frem til 6-tiden. - Og det er 100 ganger bedre enn at hun er våken eller at jeg må opp 9-10 ganger mellom 3 og 5! :p

Ta det som et tips eller la være. :D
 
Jeg tror vi er midt i det, vi også. Hun er 7,5 mnd. Sov godt, og bedre og bedre fra nyfødt til 3,5 måned. Bang. Sleep regression. Bedre og bedre fra 5 måneder ca. Flere ganger sov hun hele nettene fra 18-6 fordi hun lærte å finne smokken selv.

Nå... Ikke like BANG som forrige gang, men gradvis dårligere søvn. Våkner flere ganger i løpet av kvelden. Vi har henne i fanget og får lagt henne ned igjen. En gang midt på natta våkner hun og vil ikke legges ned.

Jeg har bestemt meg for å samsove meg gjennom perioden... Stikk i strid med alle ekspertråd. Når hun våkner midt på natta og ikke vil legges ned i senga, tar jeg henne rett inn i vår seng og sover der med henne uten å prøve noe mer.

Jeg sover ikke noe særlig godt da, men det gjør hun. Hun sover frem til 6-tiden. - Og det er 100 ganger bedre enn at hun er våken eller at jeg må opp 9-10 ganger mellom 3 og 5! :p

Ta det som et tips eller la være. :D
Her skulle jeg ønske at gutten min likte å sove sammen med meg, men han haaater det :p Hadde gjort denne søvnperioden her mye enklere, hehehe.
 
Jeg tror vi er midt i det, vi også. Hun er 7,5 mnd. Sov godt, og bedre og bedre fra nyfødt til 3,5 måned. Bang. Sleep regression. Bedre og bedre fra 5 måneder ca. Flere ganger sov hun hele nettene fra 18-6 fordi hun lærte å finne smokken selv.

Nå... Ikke like BANG som forrige gang, men gradvis dårligere søvn. Våkner flere ganger i løpet av kvelden. Vi har henne i fanget og får lagt henne ned igjen. En gang midt på natta våkner hun og vil ikke legges ned.

Jeg har bestemt meg for å samsove meg gjennom perioden... Stikk i strid med alle ekspertråd. Når hun våkner midt på natta og ikke vil legges ned i senga, tar jeg henne rett inn i vår seng og sover der med henne uten å prøve noe mer.

Jeg sover ikke noe særlig godt da, men det gjør hun. Hun sover frem til 6-tiden. - Og det er 100 ganger bedre enn at hun er våken eller at jeg må opp 9-10 ganger mellom 3 og 5! :p

Ta det som et tips eller la være. :D

Takk for tipset! Har forsøkt samsoving, men da endte det med at ingen av oss sov, hu kaver noe voldsomt og bare tuller :p kan hende det hadde gått seg til over tid, men har hvert enklest å legge henne i egen segn og amme hvergang hu våkner her! Ellers har det faktisk blitt bedre hoss oss, gikk brått fra opp 3 til 4 ganger, til nå hvor vi er opp 1-2 ganger :happy: har til og med hatt noen netter hu har sovet fra halv 8 til 6!
 
Takk for tipset! Har forsøkt samsoving, men da endte det med at ingen av oss sov, hu kaver noe voldsomt og bare tuller :p kan hende det hadde gått seg til over tid, men har hvert enklest å legge henne i egen segn og amme hvergang hu våkner her! Ellers har det faktisk blitt bedre hoss oss, gikk brått fra opp 3 til 4 ganger, til nå hvor vi er opp 1-2 ganger :happy: har til og med hatt noen netter hu har sovet fra halv 8 til 6!
Dette tar jeg som motivasjon! Håper det går over hos oss også om ikke alt for lenge! :p
 
Nå er vi godt inne i denne fasen.. våken 1,5-2 timer hver natt, i tillegg til x antall oppvåkninger ellers :dead: Søvnen min er så oppstykket at klokka mi har sluttet å gi meg søvnrapport, for den tror ikke jeg sover lenger :bag:

Jeg er med andre ord en zombie for tida, og gleder meg til dette går over...
 
Det merkes her også for å si det sånn:p
Mange oppvåkninger i løpet av natten...
Det som har "hjulpet" litt er at vi tar henne opp av senga, sitter med henne i stolen med dyna over henne til hu har sovnet og legger henne ned igjen eller evt samsoving.
 
Back
Topp