Flere som ikke har fått igjen mensen etter fødselen?

smørblomst85

Forelsket i forumet
Nå er mini godt og vel 14 mnd. Men ingen mens er kommet.
Har ikke gått så lenge uten mensen noen gang.
Hvor lang tid tok det før kroppen var tilbake i normalt gjenge?
 
Her kom den tre mnd etter fødsel. Stabil og vanlig helt siden det. Ingenting overrasker meg lenger, over hvor forskjellige kroppene våre er!
 
Sniker.
Jeg fødte i desember 15, og satte inn spiral i mai 17, da hadde jeg ikke fått igjen mensen enda. (og har ikke sett noe til den siden heller, men det skyldes nok spiralen)

Etter de to eldste ungene begynte jeg aldri på prevensjon, det tok ca 18 mnd å få igjen mensen for min del.
 
Sniker
Fødte helt i slutten av oktober og fikk første blødning nå for noen uker siden. Tror ikke det er unormalt at det tar så lang tid for enkelte, av det jeg har lest om temaet :)
 
Nå er mini godt og vel 14 mnd. Men ingen mens er kommet.
Har ikke gått så lenge uten mensen noen gang.
Hvor lang tid tok det før kroppen var tilbake i normalt gjenge?

ammer du fortsatt? Jeg fikk igjen min 15 mnd etter fødsel og 2 mnd etter at jeg sluttet å amme helt.
 
Ja, ammer en god del enda. Men det har jeg gjort med de andre barna mine, og ikke gått så lenge uten noen av gangene. (Er mitt 4.barn det her)

sniker jeg venta lenge og vel på mensen men ammet, så ja naturlig snakket med gyn og fikk beskjed om jeg muligens måtte slutte å amme for å få
Mens tilbake
 
Jeg fødte i januar 2020. Fortsatt ikke mensen tilbake her heller, og har også lurt på hva som er normalt og ikke. Det står jo ingen steder. Jeg ammer fortsatt, men etter at lille begynte å spise fulle porsjoner fast føde, så drikker han jo mye mindre melk også. Så trodde jeg ville få mensen tilbake da, men fortsatt ingenting.
 
Sniker. Jeg fikk ikke mensen tilbake før jeg kuttet ut nattammingen. Barnet var da 1 år og 10 måneder. Har lest om flere her inne som har opplevd det samme, og det har trolig sammenheng med at det går lang tid mellom ammingene når nattammingen kuttes ut.
 
Back
Topp