Dyrke fra 2-dagers til 5-dagers

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hei,

Jeg har et par todagers på frys som de snakket om å dyrke videre til blasto. Noen som har erfaring med dette?
- Faller de ofte ifra når man tiner, dyrker og fryser igjen?
- ble det til graviditet når du satte inn blasto?

Har til nå hatt fire innsett med todagers, men ingen av dem har festet seg.

Jeg har ingen erfaring med det selv, men har lest forsking som viser at det er større sjanse for å bli gravid med blasto, og at embryoet ikke tar skade av å bli utviklet videre etter det har vært fryst. Ei heller å bli fryst på nytt igjen etter videre utvikling. Sitter å leter på nettet etter disse forskningsartiklene, men det er flere år siden jeg leste det, så er ikke så lett å finne igjen.
Om dine 2 dagers er av kvalitet så vil de utvikle seg fint. Jeg personlig ville heller ha tatt sjansen på videre utvikling enn å sette inn 2 dagers på nytt som ikke har fungert frem til nå.
Har selv kun blitt gravid med blasto og ferskforsøk.

Jeg har ingen erfaring ang å dyrke 2 dagers videre fra frys. Men jeg fikk ut 3 egg i desember og pga helg ble de dyrket over helgen. Vi satt igjen med en blasto, på dag 5. Og jeg ble gravid:)

Mitt første innsett etter 2 avbrutte. Leste meg ihjel den helgen, å det er jo veldig mange fordeler med blasto om man først kommer dit.

Lykke til:)

Jeg ville nok lurt på hvorfor de skal fryses igjen etter blastodyrkingen og ikke ha tilbakesett av blasto med det samme (i stedet for frysing).

Jeg satt kun inn blasto, synes personlig det var bedre å få den kjedelige beskjeden om at embryoene sluttet å utvikle seg, enn å lurte på om 2 dagersen fortsatte utviklingen etter innsett.

Jeg ville nok lurt på hvorfor de skal fryses igjen etter blastodyrkingen og ikke ha tilbakesett av blasto med det samme (i stedet for frysing).

Jeg satt kun inn blasto, synes personlig det var bedre å få den kjedelige beskjeden om at embryoene sluttet å utvikle seg, enn å lurte på om 2 dagersen fortsatte utviklingen etter innsett.

De vil ikke sette inn to blasto visst nok, så blir innsett av et og frys av et :) håper blasto gir bedre resultater :)

Jeg har ikke erfaring med opptining for videre dyrking. Men hadde etter 4 innsett av fersk to og tredagers egg, som ikke ble noe av, mitt første innsett av blasto (også første fer) i mars 20.
Ble gravid og fødte en nydelig gutt i november❤️

Back
Topp