Kristiansund sjukehus

«Helse Møre og Romsdal planlegger nå å gjennomføre alternerende drift av fødeavdelingene i Molde og Kristiansund fra og med høsten av. I praksis betyr det at fødeavdelingene vil være i drift på skift, to uker av gangen.»:(
 
B9A6F1BE-EA8E-42DB-AE79-92119F0801BE.jpeg C13243BC-4620-40D2-81D8-60DD35F50B0A.jpeg
 
«Helse Møre og Romsdal planlegger nå å gjennomføre alternerende drift av fødeavdelingene i Molde og Kristiansund fra og med høsten av. I praksis betyr det at fødeavdelingene vil være i drift på skift, to uker av gangen.»:(
Heldigvis termin før det stenger jeg så shit i resten :hilarious:
 
Da er det på nytt bestemt at fødeavdelingen i Kristiansund skal legges ned midlertidig. Hjelp oss å redde fødeavdelingen, skriv under på ny underskriftskampanje: https://www.underskrift.no/vis/8338/

Nærhet for mor og barn er så utrolig viktig:Heartred
 
Helt utrolig at Helseforetaket kan overgå et Stortingsvedtak!!
Helt utrolig! Og i tillegg legger de skylden på sine egne ansatte!! Syns synd på gynekologene i Molde som har blitt kastet til løvene på denne måten, av sin egen sjef! Og mest av alt syns jeg synd på fødende på Smøla og i Aure som får alt for lang vei til nærmeste fødeavdeling.:(
 
Helt utrolig! Og i tillegg legger de skylden på sine egne ansatte!! Syns synd på gynekologene i Molde som har blitt kastet til løvene på denne måten, av sin egen sjef! Og mest av alt syns jeg synd på fødende på Smøla og i Aure som får alt for lang vei til nærmeste fødeavdeling.:(

Bor selv på Smøla og er så fly forbannet at jeg snart sprekker!!
 
Bor selv på Smøla og er så fly forbannet at jeg snart sprekker!!
Jeg kommer selv fra Smøla og er veldig glad for at jeg nå bor «landfast». Har fremdeles over 1,5 time til fødeavdelinga, men slipper heldigvis den ekstra usikkerheten med ferger/ambulansebåt over talgsjøen!
 
Telefon:71 12 18 05
Nettside: https://helse-mr.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodebarsel-kristiansund
Adresse: Herman Døhlens vei 1, 6508 Kristiansund (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og 12 senger på barsel. Vi har også et familierom.
Far og søsken kan komme på besøk hele dagen utenom i hviletiden som er kl. 12.00 – 14.00. Andre besøkende kan komme kl 14.00 – 19.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3 dager.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i nattbordskuffen.

Parkering: Avgiftsbelagt parkering, men det er god plass
Antall fødsler i året ca 450. Fødende før uke 35 blir sendt videre til Ålesund eller St. Olav.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 71 12 00 00

OBS: Fødeavdelinga i Kristiansund er nå stengt på ubestemt tid.
 
Fødte selv min datter her i september i fjor. Var så fin opplevelse, følte meg så trygg og godt tatt vare på.
 
Last edited:
Har fått innvilget plass til å føde her. Noen som har flere erfaringer, nå som fødeavdelingen er åpen igjen?
 
Åå, jeg har ikke tilgang til den avisen. Jeg fikk hvert fall et brev med skjema jeg måtte fylle inn og sende tilbake. Skal føde i desember
Da håper jeg de åpner før Desember!

Det er en veldig fin fødeavdeling. Jeg følte meg sett og hørt og Jordmødrene som jeg hadde kontakt med var flinke til å forklare hva som skjedde og hva som skulle skje videre. Følte meg veldig godt ivaretatt, spesielt som igangsatt førstegangsfødende:) På barsel følte jeg at jeg fikk godt med ro til å hvile og finne ut av ting selv, samtidig som de ga hjelp og gode råd når jeg trengte det.
 
Da håper jeg de åpner før Desember!

Det er en veldig fin fødeavdeling. Jeg følte meg sett og hørt og Jordmødrene som jeg hadde kontakt med var flinke til å forklare hva som skjedde og hva som skulle skje videre. Følte meg veldig godt ivaretatt, spesielt som igangsatt førstegangsfødende:) På barsel følte jeg at jeg fikk godt med ro til å hvile og finne ut av ting selv, samtidig som de ga hjelp og gode råd når jeg trengte det.
Så bra at du hadde en fin opplevelse, det er godt å høre :happy: :Heartred
 
Back
Topp