Influensavaksine- flere som har tatt den?

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
I dag fikk jeg endelig tatt årets influensavaksine. Var egentlig overraska over at de hadde igjen doser på legekontoret, så mye som det har stått om vaksinemangel i avisene. Men det var altså ikke noe problem :happy:
 
Så bra :) Her fikk jeg ikke ta den før i 2. Trimester.
Legen ville at jeg skulle ta den siden jeg vsr gravid, glemte det den dagen jeg var der, og han ringte opp dagen etter for å si ifra og at jeg fikk den uka etter når jeg var inne for noe annet :) men fikk å påvist astma samtidig, så var likegreit å ta den :)
 
Jeg fikk tatt den rett etter innsett fordi jeg tilhører risikogruppen (diabetes). Nå hadde jeg influensa for første gang i mitt liv i januar 20, og det gikk relativt fint, så tror nok jeg hadde klart meg fint uten vaksinen, men kjekt å ha tatt den i disse tider.
 
Fikk den på jobb i høst før jeg visste at jeg var gravid :)
 
Ja, jeg tok den også i dag! :) Er snart ferdig med uke 14, så tenkte det passet bra å ta den nå som jeg uansett måtte ta en blodprøve for å sjekke stoffskiftet.
 
Så flott at så mange har tatt vaksinen :happy: Sist svangerskap lå både samboer og eldstemann rett ut med influensa bare noen uker før fødselen. Jeg ble ikke syk, så var rimelig takknemlig for den vaksina da :happy:
 
Ikke tatt den, men vil gjerne. Fikk influensa i forrige svangerskap og det var grusomt! Noe av det verste jeg har opplevd (faktisk verre enn fødsel, pga. varigheten.)
 
Ikke tatt den, men vil gjerne. Fikk influensa i forrige svangerskap og det var grusomt! Noe av det verste jeg har opplevd (faktisk verre enn fødsel, pga. varigheten.)
Uff, høres tungt ut. Da skjønner jeg veldig godt at du vil vaksinere deg denne gangen. Var til og med gratis! Tror jeg betalte egenandel sist gang.
 
Tok den i høst før jeg ble gravid :) Ingen bivirkninger av den.
 
Back
Topp