Uregelmessig mens etter senabort?

Bkno7101810

Andre møte med forumet
Hei

Har fulgt denne tråden en stund nå, da jeg måtte gjennom en senabort i sommer.. Har vært til stor hjelp å lese andres historier.

Over til spørsmålet mitt:
Jeg fikk mensen igjen etter ca 6 uker. Etter det har jeg ikke fått mensen igjen. Det har nå gått 6 uker siden siste mens. Har bare hatt sex en gang etterpå og det var for en uke siden. Tok en graviditetstest i går som var negativ.

Lurer på om dette er normalt etterpå? Er det uregelmessig mens eller er det noe feil? Tenkte at jeg var «tilbake» igjen når mensen først hadde kommet. Noen av dere andre som har hatt det sånn som dette? Hvordan var det til dere?
 
Hei

Har fulgt denne tråden en stund nå, da jeg måtte gjennom en senabort i sommer.. Har vært til stor hjelp å lese andres historier.

Over til spørsmålet mitt:
Jeg fikk mensen igjen etter ca 6 uker. Etter det har jeg ikke fått mensen igjen. Det har nå gått 6 uker siden siste mens. Har bare hatt sex en gang etterpå og det var for en uke siden. Tok en graviditetstest i går som var negativ.

Lurer på om dette er normalt etterpå? Er det uregelmessig mens eller er det noe feil? Tenkte at jeg var «tilbake» igjen når mensen først hadde kommet. Noen av dere andre som har hatt det sånn som dette? Hvordan var det til dere?
Hei,

Så leit å høre at du har vært gjennom det samme.

Det er helt normalt at syklusen tuller litt etter en abort, det samme gjelder tiden etter hormonell prevensjonsbruk.

Selv har jeg litt uregelmessig mens, men jeg fanger opp eggløsningen med temperaturmåling og eggløsningstester. Det krever ganske mye, både penger for testene og regelmessig oppvåkning (som kan være vanskelig om du våkner av mareritt eller våkner tidligere av deg selv). Men det fine med å fange opp eggløsningen er at du ca. to uker i forkant vet når mensen kommmer, så slipper du å gå så lenge og lure :shy:

Nå bare babler jeg merker jeg, men det hjalp hvertfall meg den første tiden etter at jeg mistet og hodet mitt kun var innstilt på å prøve igjen snarest. Jeg kjente litt mensmurringer i tiden etter aborten og noterte det ned. 13 dager etter kom mensen, så da hadde jeg lært hvordan eggløsning kjennes ut i tillegg til hvor lang lutealfase jeg har :happy:

Ønsker deg alt godt og sender deg en varm klem :Heartred
 
Tusen takk for svar! Har gått på prevensjon siden jeg var 14, og ble gravid rett etter jeg sluttet, så aner ikke hvordan syklusen min egentlig er. Får kanskje prøve eggløsningstester for å finne det ut.

Jeg hadde svake mensensmerter nøyaktig 14. dager før sist mens, og er litt usikker men tror jeg kanskje hadde det samme for noen dager siden. Slitsomt å gå å vente.. har jo lyst å bli gravid igjen så fort som mulig og når mensen ikke kommer, så gir det jo et lite håp..
 
Tusen takk for svar! Har gått på prevensjon siden jeg var 14, og ble gravid rett etter jeg sluttet, så aner ikke hvordan syklusen min egentlig er. Får kanskje prøve eggløsningstester for å finne det ut.

Jeg hadde svake mensensmerter nøyaktig 14. dager før sist mens, og er litt usikker men tror jeg kanskje hadde det samme for noen dager siden. Slitsomt å gå å vente.. har jo lyst å bli gravid igjen så fort som mulig og når mensen ikke kommer, så gir det jo et lite håp..
Hei! Er du fremdeles på Babyverden? Håper det går greit med deg :Heartred
 
Hei! Er du fremdeles på Babyverden? Håper det går greit med deg :Heartred

Hei. Jeg er her fremdeles, men ikke innom like ofte lenger☺️ Syklusen min virker mer stabil nå, men fortsatt ikke helt 100%. Men sånn ellers går det veldig mye bedre. Ikke gravid på nytt, men takler hverdagen mye bedre. Flere venninner har blitt gravide i etterkant og selv om det er sårt, takler jeg også det mye bedre nå. Alltid syntes at det er så irriterende med folk som sier at tiden hjelper, men det gjør den virkelig! Så får vi håpe at 2021 er året for alle her inne ❤️
 
Hei. Jeg er her fremdeles, men ikke innom like ofte lenger☺️ Syklusen min virker mer stabil nå, men fortsatt ikke helt 100%. Men sånn ellers går det veldig mye bedre. Ikke gravid på nytt, men takler hverdagen mye bedre. Flere venninner har blitt gravide i etterkant og selv om det er sårt, takler jeg også det mye bedre nå. Alltid syntes at det er så irriterende med folk som sier at tiden hjelper, men det gjør den virkelig! Så får vi håpe at 2021 er året for alle her inne ❤️
Åh, så fint å høre fra deg! Heldigvis er det ikke et must at syklusen er helt stabil dersom du vil bli gravid :Heartred Jeg kjenner veldig igjen at folk sa "ååå, ta tiden til hjelp! Bladibladi...". Ganske irriterende. Men jammen var det sannhet i det :happy:

2021 kan vel ikke bli like krise uansett. Jeg trorbdet kommende året blir veldig bra for oss alle! :smiley-bounce022

Masse lykke til videre!
 
Back
Topp