Skravletråd

Er så dårlig til å lyve :bag: så greit å ha noen unnskyldninger på lur :D vi har lyst å vente så lenge som mulig med å dele :)

Samme her! Vet at tidligere erfaring at jo flere som vet, jo flere blir det å fortelle hvis det ikke går... Det er liksom vondere å måtte fortelle flere ganger, og en del blir veldig utilpass så det også blir ekstra belastning.

MEN: noen som har tips til hva man kan si dersom man får direkte spørsmål, uten å lyve?:angelic: Liksom prate det bort? Har ei svigerinne som er mye mer direkte enn resten av svigerfamilien. Hadde ikke blitt overraska om hun sa ved julemiddagen «ER du gravid, eller??»:p
 
Samme her! Vet at tidligere erfaring at jo flere som vet, jo flere blir det å fortelle hvis det ikke går... Det er liksom vondere å måtte fortelle flere ganger, og en del blir veldig utilpass så det også blir ekstra belastning.

MEN: noen som har tips til hva man kan si dersom man får direkte spørsmål, uten å lyve?:angelic: Liksom prate det bort? Har ei svigerinne som er mye mer direkte enn resten av svigerfamilien. Hadde ikke blitt overraska om hun sa ved julemiddagen «ER du gravid, eller??»:p
Vil helst vente med å si noe til etter oul, men var ganske tjukk til den tid forrige gang :hilarious: håper på å få en tul en eller annen gang, evt høre med doppler etter uke 12 en gang :)

nei si det o_O ville sett litt sjokkert ut og sagt «nei, hvor kommer det fra?» :p
 
Vil helst vente med å si noe til etter oul, men var ganske tjukk til den tid forrige gang :hilarious: håper på å få en tul en eller annen gang, evt høre med doppler etter uke 12 en gang :)

nei si det o_O ville sett litt sjokkert ut og sagt «nei, hvor kommer det fra?» :p

Hehe ja, takk for tips! :) Eller: «Hahaha (overnervøs latter), det skulle tatt seg ut!» :p

Håper det årner seg med tul & bare uobservante familiemedlemmer i jula :D
 
Hvordan «oppfører» dere dere i jula, mtp mat og alkohol? Altså, vi skal jo ikke drikke alkohol og ikke store mengder kaffe og ikke spise visse ting, men hva er unnskyldningene liksom?
Alkohol drikker jeg skjeldent, så det er ikke noe problem for meg, og vi skal i familiemiddager og jeg ønsker ikke å drikke alkohol med barn tilstede (gravid eller ei)
Spekemat er jeg svak for :woot: så jeg håper ikke vi skal noe sted og spise frokost/kvelds med masse spekemat på bordet :hilarious: for da tror jeg noen blir mistenksom :p
Kjenner meg igjen i dette! Blir mast på om rakfisk og diverse andre ting vi ikke kan spise av familie hele tiden :bag: Og de vet jo ingenting..
Jeg tenker å spise det jeg kan, men være moderat med tanke på søtsaker (har holdt meg unna siden jeg fant ut at jeg var gravid), drikker sjelden eller aldri kaffe nå (kun hvis jeg har sovet ekstremt dårlig tar jeg kaffe med mye melkeskum), alkohol drikker jeg uansett nesten aldri, så heldigvis tenker ingen på det :woot:
Jeg har nylig vært til utredning for noe levergreier, så tenker skylde på det, selv om alt er bra der :) Så har egentlig ingen gode forslag:oops:
Jeg tenker vel at vi kommer til å fortelle det til mamma, siden hun er den som maser mest om alt, også tror jeg ikke andre kommer til å tenke så mye over det :happy:


Da ligger du ca en uke foran meg :happy: Føler meg ikke gravid med "bare" 3+6 hvis den setningen gir mening :wacky:
Jooda, det er du jo! De første ukene går så tregt, lurer på hvor mange ganger jeg ser på hvor langt jeg er på vei i appene mine per dag :rolleyes:
 
Hehe ja, takk for tips! :) Eller: «Hahaha (overnervøs latter), det skulle tatt seg ut!» :p

Håper det årner seg med tul & bare uobservante familiemedlemmer i jula :D
Ja det er liksom så enkelt å tenke at man skal snike seg rundt og ha unnskyldninger for den minste ting, men det direkte spørsmålet har jeg ikke tenkt så mye på! :bag: Her ble jeg sykemeldt for 2 uker siden for noe annet, og svigersøster har spekulert veldig i graviditet hele tiden, så tidligere i uken sa jeg til svigermor at «det *svigersøster* går rundt og sier om at jeg er gravid stemmer ikke» :hilarious: så tok jeg feil da :hilarious: så henne er jeg redd for å få direkte spørsmål fra nå! :bag:
 
Kjenner meg igjen i dette! Blir mast på om rakfisk og diverse andre ting vi ikke kan spise av familie hele tiden :bag: Og de vet jo ingenting..
Jeg tenker å spise det jeg kan, men være moderat med tanke på søtsaker (har holdt meg unna siden jeg fant ut at jeg var gravid), drikker sjelden eller aldri kaffe nå (kun hvis jeg har sovet ekstremt dårlig tar jeg kaffe med mye melkeskum), alkohol drikker jeg uansett nesten aldri, så heldigvis tenker ingen på det :woot:
Jeg har nylig vært til utredning for noe levergreier, så tenker skylde på det, selv om alt er bra der :) Så har egentlig ingen gode forslag:oops:
Jeg tenker vel at vi kommer til å fortelle det til mamma, siden hun er den som maser mest om alt, også tror jeg ikke andre kommer til å tenke så mye over det :happy:



Jooda, det er du jo! De første ukene går så tregt, lurer på hvor mange ganger jeg ser på hvor langt jeg er på vei i appene mine per dag :rolleyes:
Åjj! Har dere tradisjon med rakfisk? Hvordan snor du deg unna det? :)
 
Så kjekt at det er blitt liv i denne termingruppa :) har hørt til junigruppa fram til for eit par veker siden, og nå håpe eg spira sitter på første forsøk igjen og at eg kan havne inn her :) kjenner eg savner å følge med på termingruppa, men blir litt for hardt å følge med på den me ikkje lenger skal være i ❤ så sniker litt åpenlyst her hos dere til løpet er kjørt for denne termingruppa ;)
 
Åjj! Har dere tradisjon med rakfisk? Hvordan snor du deg unna det? :)
Ja, og det er noe av det beste jeg vet :banghead: Spiser alltid lille julaften med familien, men mulig det utgår pga korona, så krysser fingrene :angelic:

I dag bestilte jeg TUL 11.01.21, da er jeg forhåpentligvis 8+2:rolleyes: Tenkte det var like greit å bestille, så har jeg en dato å se frem til :love017
 
Ja, og det er noe av det beste jeg vet :banghead: Spiser alltid lille julaften med familien, men mulig det utgår pga korona, så krysser fingrene :angelic:

I dag bestilte jeg TUL 11.01.21, da er jeg forhåpentligvis 8+2:rolleyes: Tenkte det var like greit å bestille, så har jeg en dato å se frem til :love017
Synd du går glipp av rakfisken i år da! Du får ta det igjen til neste år :)
Ååh, så spennende :Heartred godt å ha noe å glede seg til så ikke altfor langt frem i tid :love7
 
Andre med kviseutbruddet her? :sour: ser ut som eg har fått eit miniutbrudd av vannkopper i ansiktet, masse raude prikkar (kviser) :facepalm:
 
Jeg har hatt ømme bryster fra før jeg visste at jeg var gravid og i går kveld var det plutselig borte. Selv om det har vært vondt har det vært en trygghet å kjenne at de er ømme.. Har jo lest at andre også opplever dette, men kan ikke unngå å bli bekymret :bag: Har heller ikke murringer på samme måte som jeg har hatt, men jeg er litt kvalm da og trett, uten at dette er veldig plagsomt. Har bare lyst å løpe på butikken og kjøpe en test :sorry:
Har også sett at noen tester hcg hos Fürst, er dette noe man har fått beskjed om eller gjør på eget initiativ? :woot:
 
Andre med kviseutbruddet her? :sour: ser ut som eg har fått eit miniutbrudd av vannkopper i ansiktet, masse raude prikkar (kviser) :facepalm:

Jeg går på dalacin liniment fordi jeg fikk utbrudd da jeg sluttet på ppiller i mai, så det holder vel kvisene ifm graviditet i sjakk :stop: Har dog fått en del smånupper i pannen, som ikke var der fra før :shifty:
 
Jeg har hatt ømme bryster fra før jeg visste at jeg var gravid og i går kveld var det plutselig borte. Selv om det har vært vondt har det vært en trygghet å kjenne at de er ømme.. Har jo lest at andre også opplever dette, men kan ikke unngå å bli bekymret :bag: Har heller ikke murringer på samme måte som jeg har hatt, men jeg er litt kvalm da og trett, uten at dette er veldig plagsomt. Har bare lyst å løpe på butikken og kjøpe en test :sorry:
Har også sett at noen tester hcg hos Fürst, er dette noe man har fått beskjed om eller gjør på eget initiativ? :woot:
Kjenner det kjem negative tankar hos meg og innimellom, men prøver å nyte tida med lite symptomer:)

Under graviditeten i vår så hadde eg murringar kvar dag til å undt veke 6-7, men no har eg ingenting. Etter ein Google runde så ser eg mangen som hadde det første graviditet ikkje har det i andre. No kom jo eg berre til veke 12, men kan vere at livmora mi allerede er litt strekt:hilarious: Skulle helst hatt murringane no og, men eg har bestemt meg for å stole på dei X antall testane eg har tatt:bag:

Furst har drop in, men no får du jo ikkje testa med to dagars mellomrom grunna raude dagar, så spørs om det er vits å teste denne veka:)
 
Tar dere blodprøve for å sjekke hcg-stigning? Gjorde ikke det første gang jeg var gravid og har egentlig ikke tenkt til det nå heller, men ser at så mange gjør det? :oops:
 
Tar dere blodprøve for å sjekke hcg-stigning? Gjorde ikke det første gang jeg var gravid og har egentlig ikke tenkt til det nå heller, men ser at så mange gjør det? :oops:
Gjorde det heller ikke første gangen, trodde det var vanlig prosedyre, men fikk til svar på legekontoret at det ikke var nødvendig :p
Har kun målt hcg med blodprøve når jeg har blødd..
Du kan be legen om å få sjekke hcg i blodet om du er engstelig, usikker på hva jeg selv ønsker å gjøre denne gangen :)
 
Samme her! Vet at tidligere erfaring at jo flere som vet, jo flere blir det å fortelle hvis det ikke går... Det er liksom vondere å måtte fortelle flere ganger, og en del blir veldig utilpass så det også blir ekstra belastning.

MEN: noen som har tips til hva man kan si dersom man får direkte spørsmål, uten å lyve?:angelic: Liksom prate det bort? Har ei svigerinne som er mye mer direkte enn resten av svigerfamilien. Hadde ikke blitt overraska om hun sa ved julemiddagen «ER du gravid, eller??»:p


Folk som spør direkte (spesielt med andre rundt) er værste jeg vet, for alt de vet kan man ikke få barn eller nettopp ha mistet. Jeg har fått spm en gang, rett etter jeg og sambo møttes, jeg svarte "Nei, jeg har bare spist litt mye i det siste, men takk som påpeker jeg ser gravid ut...". Selv om det ikke var det hun mente var svaret nok til å sette både nysgjerrigper'en og de rundt ut og flippe situasjonen til min fordel siden hun som spurte ble "the bad guy" og jeg fikk være i fred :smiley-angelic006 Hører med det var en tante som spør og graver om ALT uten noen form for filter, så hun trengte å bli satt på plass litt.
 
Jeg har et litt dumt spørsmål. Jeg har aldri vært gravid før, og heller aldri mistet. Er det slik at det uansett vil komme en blødning hvis man mister? Altså er man liksom "litt tryggere" på at det går bra så lenge man ikke blør? :)
 
Jeg har et litt dumt spørsmål. Jeg har aldri vært gravid før, og heller aldri mistet. Er det slik at det uansett vil komme en blødning hvis man mister? Altså er man liksom "litt tryggere" på at det går bra så lenge man ikke blør? :)
Til slutt vil det komme en blødning, men siden så mange drar på tidlige ultralyder blir det oppdaget MA'er som til slutt ville kommet ut som en SA noen uker senere. De aller aller aller fleste kjente graviditeter går det bra med :) jeg har ofte brukt https://datayze.com/miscarriage-reassure for å roe meg :)
 
Back
Topp